Sivu 2/3

Lähetetty: 06 Helmi 2005, 21:16
Kirjoittaja 72-1087041485
On se vaan niin kauheeta kattella tommosia, että onnea vaan! :D

Lähetetty: 06 Helmi 2005, 22:50
Kirjoittaja purzzi
Himppa kirjoitti:On se vaan niin kauheeta kattella tommosia, että onnea vaan! :D
Himppa sen jo sanokin...huh,huh :worthy:

Lähetetty: 06 Helmi 2005, 23:09
Kirjoittaja race
:bowdown: hyvät on käyrän käppyrät... :thumbup:

Lähetetty: 07 Helmi 2005, 08:21
Kirjoittaja 107-1089231881
Hmm... mietteliääksi vetää, mahtaakohan vapareilla pysyy mukana ollenkaan ??? Hyvät on käppyrat, Loistavaa!!! Lisää samanmoisii!!!! :bowdown: :bowdown:

Lähetetty: 07 Helmi 2005, 19:08
Kirjoittaja tetsa
lisää :thumbup:

Lähetetty: 10 Helmi 2005, 01:23
Kirjoittaja Kujo
busa00 kirjoitti:No niin. Kivasti toimi paketti vaikka mitään tarkempia säätöjä ei vielä oo tehty vain alustava testi että -00 mallin alkuperäinen bensapumppu riittää. Käppyrää löytyy täältä

Tuota käppyrää katellessa huomasin mielenkiintoisen seikan, tuo Fuchsihan ilmoittaa kolme eri mittaustulosta: Crankshaft DIN punaisella,Wheel Rim DIN sinisellä ja Roller DIN vihreällä.
En taida lähteä ihmettelemään tämän enempiä, mitä nuo tarkoittaa, mutta ehkäpä joku, joka oikeasti ymmärtää valaisisi asiaa meille??
:thumbup: :cool:

Lähetetty: 10 Helmi 2005, 12:54
Kirjoittaja busa00
Asiasta mitään tietämättömänä seuraavia vastauksia / arvauksia.
Soittelin pyörän penkittäjälle ja yritin tiedustella vastausta eri käyriin ja sain talläiset tiedot:

Cranksaft din = laskennallinen kampiakseliteho

Wheel rim din = takapyöräteho jonka kuulemma pitäisi olla se todellinen arvo mitä saadaan ulos tehoa

Roller din = rullalla oleva teho jota kaveri väitti laskennalliseksi arvoksi

Jos näistä meikäläisen mopon käyristä jotain voi päätellä niin rullateho on ainakin arvojen puolesta samaa luokkaa kuin Kujon vehkeessä oli Kemin penkissä tällä samalla sarjalla joten olisihan se arvo vertailukelpoinen keskenään....??
Miten on Kemissä, onko saatavat tehot suoraan rullalta vai onko siinä laskennallisia korjauksia?
Toivottavasti joku voi kertoa tarkemmin :D

Lähetetty: 10 Helmi 2005, 18:14
Kirjoittaja turboman
Itse kävin viime kesänä samaisessa penkissä ja kyselin käyristä ja penkittäjä kertoi seuraavaa:

Cranksaft din = kampiakseliteho

Wheel rim din = teho kytkimellä

Roller din = teho rullalla

Jos joku on penkittänyt vakio Busan tässä penkissä niin olisi hyvä nähdä käppyrät , jolloin olisi noista numeroarvoista viisaampi.

Lähetetty: 11 Helmi 2005, 09:02
Kirjoittaja 70-1085386739
Mitä tulee noihin eri mittastandardeihin, niin DIN arvot ovat jonkin verran suurempia verrattuna SAE arvoihin. Em. on hyvä muistaa, jos haluaa vertailla eri penkeissä saatuja tuloksia toisiinsa (jostain syystä).

Lähetetty: 16 Maalis 2005, 19:53
Kirjoittaja 114-1110096759
busa -00 onko vääntömomentti käyrän mukainen n:160nm.vai luinko väärin? näin dieseli-busan ajajana huomio kääntyy aina vääntömomenttiin. onko puristus 8.5.

Lähetetty: 16 Maalis 2005, 20:26
Kirjoittaja Kujo
roadrunner kirjoitti:busa -00 onko vääntömomentti käyrän mukainen n:160nm.vai luinko väärin? näin dieseli-busan ajajana huomio kääntyy aina vääntömomenttiin. onko puristus 8.5.
Vastaan, vaikka Nollanollalta kysyitkin.
Vääntömomentti luetaan oikean puoleisesta Kpm-asteikosta. Eli vääntäähän tuo pikkasen enempi. :cool:

Lähetetty: 17 Maalis 2005, 07:30
Kirjoittaja busa00
Kujo kirjoitti:
roadrunner kirjoitti:busa -00 onko vääntömomentti käyrän mukainen n:160nm.vai luinko väärin? näin dieseli-busan ajajana huomio kääntyy aina vääntömomenttiin. onko puristus 8.5.

Vastaan, vaikka Nollanollalta kysyitkin.
Vääntömomentti luetaan oikean puoleisesta Kpm-asteikosta. Eli vääntäähän tuo pikkasen enempi. :cool:

Kujo näköjään ehti ensin eli vääntöä 252nm :D
Puristukset on 8 ja jotain päälle, en muistaa tarkkaan mutta varmaan sekin tieto löytyy (Kujolta) jos on tarvetta...

Lähetetty: 18 Maalis 2005, 16:58
Kirjoittaja 114-1110096759
Niinpäs tuo onkin. en näköjään osaa lukea kuin mjp dynolappuja.ehkä käynti optikolla auttaa.Positiivinen tulos 0.7=252nm,pr-sarjalla. Onnea uuden turbobusan omistajalle! :tapu:

Lähetetty: 20 Maalis 2005, 21:32
Kirjoittaja 114-1110096759
No jaa kun on vielä tuo ajoittainen dementiakin,niin en muistanut että onhan niitä "fynssi" kokemuksia minullakin.tais olla -99 tai-00 kun Pekka.P ilmoitteli kokkolassa uudesta "fynssistä" kalajoelle mökille mennessä ajattelin tarkastaa seokset ja katsoa mitä tehoja se BB. ulos antaa.no ajoin 1 vedon =ei tulosta,sitten 2-veto=ei tule käppyröitä,kysyin Pekalta mitä,mitä!.3 veto= silloin huomattiin pieni punainen ledi jonka vieressä luki SPEED, eipä tullut käppyröitä,mutta seokset oli kyllä kohdallaan.hyvä penkki muuten.no olishan niitä ollu muitakin pykäliä hokasin myöhemmin.
PS. taitaa kyllä sama ominaisuus ainakin mjp:ssä :p

Lähetetty: 21 Maalis 2005, 07:38
Kirjoittaja busa00
Mulla oli vähä samaa vikaa kun penkitettiin, 1. varovainen veto tuotti 259hp ja seuraavat 3 vetoa ei minkäänlaista käyrää. 5. veto antoi 253hp, sen jälkeen taisi olla 4 yritystä että penkki ei vain alkanut lukeen mitään eikä käppyrää tullut minkäänlaista ja sitte kun onnistu niin tuli tuo 293hp :laugh:
No kuitenkin jotain häikkää oli penkissä kun ei käyrää joka vedosta saanut...