Etupää reistaa - ...stefat vuotaa jälleen?

Tyyppiviat, akuutit häiriöt sekä kommentteja huolloista
74-1085495998

Viesti Kirjoittaja 74-1085495998 »

Sepe kirjoitti:
Kujo kirjoitti:Joo joo, mutta kokeileppas vaikkapa 7 tonnin kovan ajon jälkeen vaihtaa öljyt; eron huomaat varmasti. Lisäksi tämä täkäläinen tapa seisottaa pyörää puolet kaudesta tekee hallaa umpinaisessa tilassa öllöttäville öljyille. Kosteutta kondensoituu helposti eikä se pääse poistumaan mihinkään. Huomaa muuten hajustakin ettei öljyt voi hyvin.

Älkää lietsoko paniikkia tänne päin. :D En milään jaksais alkaa vaihtaan niitä. Vaikka ei se kait ole kun putet irit ja kaato ja uudet sisään? :tyhmamina:
Nonni :angry: Tämäkin vielä :( Noihan pitää kai sitten vaihtaa munkin ??? Ei tollain saa ihmisiä pelotella :D
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Kieltämättä ne öljyt Tasen keulasta oli kyllä sen näköiset että taidanpa tälle kesälle vaihtaa veikkei stefat vielä viimeisiä vetäisikään. Mulla sentään on '01, teillä muillahan on sentään "uudet pyörät". :p
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
Sepe
Viestit: 640
Liittynyt: 24 Touko 2004, 18:51
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sepe »

Jep. Kyllä on niin paska ajaa että täytyy öljyt vaihtaa => Stefat alko vuotaan.... :oho: :D

Mikäs sinne on hyvää öljyä?
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Sepe kirjoitti:Jep. Kyllä on niin paska ajaa että täytyy öljyt vaihtaa => Stefat alko vuotaan.... :oho: :D

Mikäs sinne on hyvää öljyä?
Täyssynteettinen 5W
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
purzzi
Viestit: 485
Liittynyt: 02 Kesä 2004, 20:25
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja purzzi »

Entiseen mopoon laitoin Öhlinssin öljyt ja pelas TOSI hienosti sen jälkeen, keulasta tulee paljon herkemmin toimiva...ja kyllä Öhlinssin öljyt pistän kyllä Busaanikin...suosittelen :thumbup:
Hayabusa GSX1340R K8 Black/Gray

King of team purzzi :rasberry:
Avatar
Sepe
Viestit: 640
Liittynyt: 24 Touko 2004, 18:51
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sepe »

purzzi kirjoitti:Entiseen mopoon laitoin Öhlinssin öljyt ja pelas TOSI hienosti sen jälkeen, keulasta tulee paljon herkemmin toimiva...ja kyllä Öhlinssin öljyt pistän kyllä Busaanikin...suosittelen :thumbup:

Mistäs kaikkialta noit Öhlarin öljyjä saa?

edit: Mp-Racingistä saa 24€/l

Minkäs kokoiset noi stefat on alkuperäisenä?

edit 2: 43x55,1x9,5/10 tarvike stefat
Avatar
Sepe
Viestit: 640
Liittynyt: 24 Touko 2004, 18:51
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sepe »

Niin ja vielä lisäkyssäri. Tarviiko tuohon purkamiseen jotain erikoistyökaluja? :apua:
Avatar
Sepe
Viestit: 640
Liittynyt: 24 Touko 2004, 18:51
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sepe »

Vaan ei reistaa enään. Kerran kun harjoitteli ja luki uudelleen manuaalia niin onnistuhan se. :) Erikoistyökalun teko helpotti taas hommaa kummasti. Ens kerralla toikin homma menee jo pariin tuntiin, kun nyt siihen meni n*2 tuntia. :D
Avatar
purzzi
Viestit: 485
Liittynyt: 02 Kesä 2004, 20:25
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja purzzi »

Laitoitko Sepe Öhlinssin öljyt?
Ja muuttuko pyörä paljon uusien öljyjen jälkeen... ???
Hayabusa GSX1340R K8 Black/Gray

King of team purzzi :rasberry:
Avatar
Sepe
Viestit: 640
Liittynyt: 24 Touko 2004, 18:51
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sepe »

purzzi kirjoitti:Laitoitko Sepe Öhlinssin öljyt?
Ja muuttuko pyörä paljon uusien öljyjen jälkeen... ???

Laitoin. Muuttu niin paljon että ehdottomasti kannattaa vaihtaa 7000km välein öljyt. :D Oli muuten aikas mönjää noi 26tKm ajetut öljyt. Ei ne pahalle haissut mut aika tököttiä olivat.
Avatar
purzzi
Viestit: 485
Liittynyt: 02 Kesä 2004, 20:25
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja purzzi »

Kait se on vaihdettava nuo keula-öljyt omaankin pyörään,stefat kyllä pitää mutta etupää on tosi velton tuntuinen... :angry:
Mikäs on viskositeettisuositus nuihin pumppuihin? :kippis:
Ja mimmones työkalu pitää rakennella jotta tuosta hommasta tulee yhtikäs mitää... ???
Hayabusa GSX1340R K8 Black/Gray

King of team purzzi :rasberry:
107-1113697620

Viesti Kirjoittaja 107-1113697620 »

omissa prätkissäni olen suihkinut pölysuojalle ja liukuputkille talvisäilytyksessä crc:tä, myös ajokauden aikana suihkinut samaa ainetta, sekä käynyt ainakin pumppaamassa keulaputkia noin parin viikon välein talvisin. öljyt pitäisi vaihtaa lähiaikoina itsekin. tosin pitää olla melkoinen puristin tuossa tusinakawiossa, että saa uudet öljyt sisään yläkautta, se jousi kun on todella jäykkä, paree viedä huoltoon luulisin.
Avatar
Sepe
Viestit: 640
Liittynyt: 24 Touko 2004, 18:51
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sepe »

purzzi kirjoitti:Kait se on vaihdettava nuo keula-öljyt omaankin pyörään,stefat kyllä pitää mutta etupää on tosi velton tuntuinen... :angry:
Mikäs on viskositeettisuositus nuihin pumppuihin? :kippis:
Ja mimmones työkalu pitää rakennella jotta tuosta hommasta tulee yhtikäs mitää... ???
5W

Jonkunlainen työkalu millä saat jousen ja holkin painettua sisään avittaa hommaa. Ja sit vahva ja iso prikka josta leikkaa yhdenkulman auki(saa lukittua jousen ja holkin alas). Noi siis tarvii vain jos purkaa pumput. Ilman sitäkinhän tuo vaihto onnistuu, mutta saako sieltä kaikki paskat pois?

Jos taas avaa pumput alakautta niin tarvitset pitkän kuusiokolohylsyn (10mm) ja mutteripyssyn.
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Sepe kirjoitti:Jonkunlainen työkalu millä saat jousen ja holkin painettua sisään avittaa hommaa. Ja sit vahva ja iso prikka josta leikkaa yhdenkulman auki(saa lukittua jousen ja holkin alas). Noi siis tarvii vain jos purkaa pumput. Ilman sitäkinhän tuo vaihto onnistuu, mutta saako sieltä kaikki paskat pois?

Jos taas avaa pumput alakautta niin tarvitset pitkän kuusiokolohylsyn (10mm) ja mutteripyssyn.
Kyllä ne öljyt sieltä iskarin sisältäkin aika hyvin tulee pois kun vaan irrottaa sieltä putkesta sen ja painelee sitten tyhjäksi. Jäykkähän se toki on. :)
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
purzzi
Viestit: 485
Liittynyt: 02 Kesä 2004, 20:25
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja purzzi »

No katotaa miten äijän käy...,mutta kyllähän ne olis varmaa hyvä purkaa jotta kaikki "paska" tulis poijes...kuten Sepe sano mut sen näkee sit... :D
Hayabusa GSX1340R K8 Black/Gray

King of team purzzi :rasberry:
Vastaa Viestiin