Kujo kirjoitti:Joo joo, mutta kokeileppas vaikkapa 7 tonnin kovan ajon jälkeen vaihtaa öljyt; eron huomaat varmasti. Lisäksi tämä täkäläinen tapa seisottaa pyörää puolet kaudesta tekee hallaa umpinaisessa tilassa öllöttäville öljyille. Kosteutta kondensoituu helposti eikä se pääse poistumaan mihinkään. Huomaa muuten hajustakin ettei öljyt voi hyvin.
Älkää lietsoko paniikkia tänne päin. En milään jaksais alkaa vaihtaan niitä. Vaikka ei se kait ole kun putet irit ja kaato ja uudet sisään?
Nonni Tämäkin vielä Noihan pitää kai sitten vaihtaa munkin ??? Ei tollain saa ihmisiä pelotella
Kieltämättä ne öljyt Tasen keulasta oli kyllä sen näköiset että taidanpa tälle kesälle vaihtaa veikkei stefat vielä viimeisiä vetäisikään. Mulla sentään on '01, teillä muillahan on sentään "uudet pyörät". :p
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s) Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Entiseen mopoon laitoin Öhlinssin öljyt ja pelas TOSI hienosti sen jälkeen, keulasta tulee paljon herkemmin toimiva...ja kyllä Öhlinssin öljyt pistän kyllä Busaanikin...suosittelen
purzzi kirjoitti:Entiseen mopoon laitoin Öhlinssin öljyt ja pelas TOSI hienosti sen jälkeen, keulasta tulee paljon herkemmin toimiva...ja kyllä Öhlinssin öljyt pistän kyllä Busaanikin...suosittelen
Vaan ei reistaa enään. Kerran kun harjoitteli ja luki uudelleen manuaalia niin onnistuhan se. Erikoistyökalun teko helpotti taas hommaa kummasti. Ens kerralla toikin homma menee jo pariin tuntiin, kun nyt siihen meni n*2 tuntia.
purzzi kirjoitti:Laitoitko Sepe Öhlinssin öljyt?
Ja muuttuko pyörä paljon uusien öljyjen jälkeen... ???
Laitoin. Muuttu niin paljon että ehdottomasti kannattaa vaihtaa 7000km välein öljyt. Oli muuten aikas mönjää noi 26tKm ajetut öljyt. Ei ne pahalle haissut mut aika tököttiä olivat.
Kait se on vaihdettava nuo keula-öljyt omaankin pyörään,stefat kyllä pitää mutta etupää on tosi velton tuntuinen...
Mikäs on viskositeettisuositus nuihin pumppuihin?
Ja mimmones työkalu pitää rakennella jotta tuosta hommasta tulee yhtikäs mitää... ???
omissa prätkissäni olen suihkinut pölysuojalle ja liukuputkille talvisäilytyksessä crc:tä, myös ajokauden aikana suihkinut samaa ainetta, sekä käynyt ainakin pumppaamassa keulaputkia noin parin viikon välein talvisin. öljyt pitäisi vaihtaa lähiaikoina itsekin. tosin pitää olla melkoinen puristin tuossa tusinakawiossa, että saa uudet öljyt sisään yläkautta, se jousi kun on todella jäykkä, paree viedä huoltoon luulisin.
purzzi kirjoitti:Kait se on vaihdettava nuo keula-öljyt omaankin pyörään,stefat kyllä pitää mutta etupää on tosi velton tuntuinen...
Mikäs on viskositeettisuositus nuihin pumppuihin?
Ja mimmones työkalu pitää rakennella jotta tuosta hommasta tulee yhtikäs mitää... ???
5W
Jonkunlainen työkalu millä saat jousen ja holkin painettua sisään avittaa hommaa. Ja sit vahva ja iso prikka josta leikkaa yhdenkulman auki(saa lukittua jousen ja holkin alas). Noi siis tarvii vain jos purkaa pumput. Ilman sitäkinhän tuo vaihto onnistuu, mutta saako sieltä kaikki paskat pois?
Jos taas avaa pumput alakautta niin tarvitset pitkän kuusiokolohylsyn (10mm) ja mutteripyssyn.
Sepe kirjoitti:Jonkunlainen työkalu millä saat jousen ja holkin painettua sisään avittaa hommaa. Ja sit vahva ja iso prikka josta leikkaa yhdenkulman auki(saa lukittua jousen ja holkin alas). Noi siis tarvii vain jos purkaa pumput. Ilman sitäkinhän tuo vaihto onnistuu, mutta saako sieltä kaikki paskat pois?
Jos taas avaa pumput alakautta niin tarvitset pitkän kuusiokolohylsyn (10mm) ja mutteripyssyn.
Kyllä ne öljyt sieltä iskarin sisältäkin aika hyvin tulee pois kun vaan irrottaa sieltä putkesta sen ja painelee sitten tyhjäksi. Jäykkähän se toki on.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s) Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport