Lähetetty: 24 Tammi 2005, 19:12
Juu kyllä mulla on K3 malli tai ainakin sellaisenaan sen uutena ostin Mun valmistenumero on: JS1A1111200114397 jos siitä on apua..
Jaa en kyllä muista miten mulla oli toi homma ilman lambdaa.. Muistaakseni se johto on katkaistu.. Jotenki se sillei se homma meni .. tai jotain ..-Artsi- kirjoitti:Fastm8 kirjoitti:Ainakin "PowerCommanderin" mukaan lambda-anturin pois kytkemiseen ei tarvita muuta kuin yhden johdon irroitus ECU:n liittimestä. Ohjeet tuolla.
Tämän piuhan irroituksella saadaan lambdan "data" eli closed-loop-kytkentä pois boksilta (häiritsemästä PowerCommanderin säätöjä), mutta fyysisesti anturille jää vielä 3 piuhaa kiinni, eli anturia ei voi kokonaan poistaa moposta (näissä ongelmatapauksissa). Piuhat ovat todennäköisesti juuri noita lämmitysvirtapiuhoja, ja FI-herja tulee jos lambdan heittää mäkeen kokonaan. Eli pitäisi keksiä sopiva vastus tms järjestely tuon anturin tilalle jotta boksia voisi huijata luulemaan anturin olevan kiinni --> ei virheilmoa.
Minulla tuo anturi on putkessa kiinni koska Akrassa oli sille valmiiksi paikka, mutta tuo signaalipiuha on irti boksista, eli mitään käyttöä anturille ei tässä tapauksessa ole (paitsi penkissä säädettäessä, jos lambdamittaus penkissä on).
Moponi valmistenumero on JS1A1111 20011 3701, ja brieffin mukaan se on valmistettu 12.12.2002 (kyseessä siis '03 black edition).
Ruiskuboksissa on numerot
32920-24FG0 (mustalla pohjalla)
112100-1070
12V NEP071
Mites Sepellä & Hapella?
Hape kirjoitti:Noniin!
Saimpahan sen FI-valon herjaamisen kuriin...
Siellä poksilla onkin kaksi mustaa piuhaa ruskealla raidalla ja epähuomiossa tempastiin tietenkin se väärä piuha irti. Kävin tyrkkäämässä sen takasin ja irrotin oikean piuhan ja kas kummaa nyt ei enää mittaristo herjaa FI-merkkiä!
Oikea piuha (musta, jossa ruskea raita) on toinen rivi ylhäältä alaspäin ja toinen vasemmalta päin sivusuunnassa. (numero 11 liitin).
Oikea piuha (musta, jossa ruskea raita) on toinen rivi ylhäältä alaspäin ja toinen vasemmalta päin sivusuunnassa. (numero 11 liitin).
Sepe kirjoitti:Oikea piuha (musta, jossa ruskea raita) on toinen rivi ylhäältä alaspäin ja toinen vasemmalta päin sivusuunnassa. (numero 11 liitin).
Kummasta suunnasta liitintä katsottuna? Edestä vai takaa?
Mihinkäs kohtaan ne sen lambdan laittoivat,onko kuin lähellä samaa paikkaa,kun orkkis putkistossa? ???Mutka77 kirjoitti:Ovatko kaikki busanistit joilla tuo lambda busassa on ollut niin poistaneet sen?
Vanhassa busassani ei ollu mut nykyses 04:ssa on sellainen. Hommasin Yoshin TRS kokoputkiston Bikefoxilta sun muut tilpehöörit. Putkistoon bikefoxi hitsautti kierteet ja lambda anturi toimii moiteettomasti.
Koskenniemi kehui ainakin kyseisillä palkoilla laitetuista parhaimmaksi yksilöksi siis hänen penkissään ja että lambdan kanssa saa tarkempaan säädettyä...tiedä sitten.. ???
-Artsi- kirjoitti:Homma pitää selvittää oman mopon osalta uudestaan kunhan saa liimattua taas nuo mutterit joskus yhteen...
purzzi kirjoitti:Mutka77 kirjoitti:Ovatko kaikki busanistit joilla tuo lambda busassa on ollut niin poistaneet sen?
Vanhassa busassani ei ollu mut nykyses 04:ssa on sellainen. Hommasin Yoshin TRS kokoputkiston Bikefoxilta sun muut tilpehöörit. Putkistoon bikefoxi hitsautti kierteet ja lambda anturi toimii moiteettomasti.
Koskenniemi kehui ainakin kyseisillä palkoilla laitetuista parhaimmaksi yksilöksi siis hänen penkissään ja että lambdan kanssa saa tarkempaan säädettyä...tiedä sitten.. ???
Mihinkäs kohtaan ne sen lambdan laittoivat,onko kuin lähellä samaa paikkaa,kun orkkis putkistossa? ???
Kun meikäläisen Muzzyn-putkistossakaan ei tuota lambdan paikkaa ole,niin olen vähän miettiny josko sen kiertten sinne sorvauttais ja hitsauttais...
Mites,onkos tuo lambda laitettu kohtisuoraan putkeen nähden vai viistosti niin ku orggis-putkistossa?Mutka77 kirjoitti:purzzi kirjoitti:Mutka77 kirjoitti:Ovatko kaikki busanistit joilla tuo lambda busassa on ollut niin poistaneet sen?
Vanhassa busassani ei ollu mut nykyses 04:ssa on sellainen. Hommasin Yoshin TRS kokoputkiston Bikefoxilta sun muut tilpehöörit. Putkistoon bikefoxi hitsautti kierteet ja lambda anturi toimii moiteettomasti.
Koskenniemi kehui ainakin kyseisillä palkoilla laitetuista parhaimmaksi yksilöksi siis hänen penkissään ja että lambdan kanssa saa tarkempaan säädettyä...tiedä sitten.. ???
Mihinkäs kohtaan ne sen lambdan laittoivat,onko kuin lähellä samaa paikkaa,kun orkkis putkistossa? ???
Kun meikäläisen Muzzyn-putkistossakaan ei tuota lambdan paikkaa ole,niin olen vähän miettiny josko sen kiertten sinne sorvauttais ja hitsauttais...
Terve purzzi!
Aikaslailla samaan paikkaan se tuli kuin vakioputkessa. Kunhan ei ota kiinni muhinkään takahaarukkaan/runkoon kun se joustaa alaspäin..
Kohtisuoraan se ei siihen mitään muotoiluja sun muuta tehty.purzzi kirjoitti:Mutka77 kirjoitti:purzzi kirjoitti:
Mihinkäs kohtaan ne sen lambdan laittoivat,onko kuin lähellä samaa paikkaa,kun orkkis putkistossa? ???
Kun meikäläisen Muzzyn-putkistossakaan ei tuota lambdan paikkaa ole,niin olen vähän miettiny josko sen kiertten sinne sorvauttais ja hitsauttais...
Terve purzzi!
Aikaslailla samaan paikkaan se tuli kuin vakioputkessa. Kunhan ei ota kiinni muhinkään takahaarukkaan/runkoon kun se joustaa alaspäin..
Mites,onkos tuo lambda laitettu kohtisuoraan putkeen nähden vai viistosti niin ku orggis-putkistossa?
Tietäs vaa millasen mutskun sorvauttais...!
NRo: JS1A1111 20011 4094-Artsi- kirjoitti:Moponi valmistenumero on JS1A1111 20011 3701, ja brieffin mukaan se on valmistettu 12.12.2002 (kyseessä siis '03 black edition).
Ruiskuboksissa on numerot
32920-24FG0 (mustalla pohjalla)
112100-1070
12V NEP071
Mites Sepellä & Hapella?