Sivu 2/3

Lähetetty: 07 Helmi 2007, 09:57
Kirjoittaja 83-1085581541
Eiköhän niitä pitäis löytyä hydrauliikka liikkeestä... Tuskin kuitenkaan niin erikoisesta osasta on kyse..

Lähetetty: 18 Huhti 2007, 09:25
Kirjoittaja jsalok
Onko kellään kokemusta mitä öljyä tuohon kannattaisi laittaa?
Mitä nyt lueskellut niin ajattelin kokeilla itse vaihtaa öljyt. Jos sinne normaali iskariöljyä laittaa niin pitäisikö sinne laittaa ohutta vai paksua öljyä...???

Lähetetty: 18 Huhti 2007, 15:39
Kirjoittaja 74-1155281906
jsalok kirjoitti:Onko kellään kokemusta mitä öljyä tuohon kannattaisi laittaa?
Mitä nyt lueskellut niin ajattelin kokeilla itse vaihtaa öljyt. Jos sinne normaali iskariöljyä laittaa niin pitäisikö sinne laittaa ohutta vai paksua öljyä...???
Itekin vatuloin aikani tuota iskarin huoltamista itse, mutta sitten totesin helpommaksi huollattaa sen Kellossa Portaankorvalla, kun siellä se hoituu vähintäänkin järkevään hintaan. Tosin lisähintaa hommalle kertyi, kun menin hukkaamaan sen perkelee pultin ja ne tiivisteet siitä kohdasta, josta se tulee runkoon kiinni. Ja kuten tiedetään, niin orggis osathan maksaa... :)

Eipä tullut kysyttä, että mitä litkua sinne oli laitettu, mutta Portaankorva varmaan osaisi vastata. Voin laittaa privana numeron, jos tarvit.

Lähetetty: 18 Huhti 2007, 17:53
Kirjoittaja 70-1085386739
Öljyä laitetaan niin paljon kuin sinne saa menemään. Eli mitä enempi menee, sen vähempi sinne jää ilmaa ja toimii sitä paremmin. Määrällisesti jäänee kuitenkin reilusti alle puolen desin.

Sisään nyt voi laittaa melkein mitä öljyä vaan. Iskariöljy ja normi yksi aste moottoriöljy lienee kuitenkin ne suositeltavimmat. Öljyn viskositeetin voi sitten valita omien mieltymysten mukaan, eli mitä korkeampi viskositeetti, sitä jäykempi iskarista tulee. Kokeilemalla löytyy itselle paras "seos". :)

Lähetetty: 19 Huhti 2007, 08:54
Kirjoittaja jsalok
Soittelin eilen Portaankorvan Esalle joka noita täällä Oulun seudulla tekee. Käski laittaa mahdollisimman ohutta iskariöljyä. Laitoin sinne 5W iskariöljyä, mutta en kyllä saanut kaikkea "ääntelyä" pois vaikka kuinka vatkasin... Kokeilin myös silleen että upotin sen iskarin öljyyn ja liikuttelin siellä...

No, ei se kyllä huonommaksikaan menny...

- Jsalok -

Lähetetty: 19 Huhti 2007, 22:49
Kirjoittaja busajasa
jsalok kirjoitti:Soittelin eilen Portaankorvan Esalle joka noita täällä Oulun seudulla tekee. Käski laittaa mahdollisimman ohutta iskariöljyä. Laitoin sinne 5W iskariöljyä, mutta en kyllä saanut kaikkea "ääntelyä" pois vaikka kuinka vatkasin... Kokeilin myös silleen että upotin sen iskarin öljyyn ja liikuttelin siellä...

No, ei se kyllä huonommaksikaan menny...

- Jsalok -

Vaan eikö se ole vähän niin että huolto/viritys on onnistunut jos alle puolet tehosta on menetetty :p

Lähetetty: 08 Touko 2007, 11:57
Kirjoittaja 107-1150222844
Mun linjurissa keula tuntuu niin pirun löystyneeltä,rengaskin toki huono..

Mistäs ton nyt sit tietää pelaako ohjausiskari parhaalla mahdollisessa tavalla ennen kuin tulee kunnon happi-tilanne,ja kun ajamaankaan en vielä pääse viikkoon. Eli onko mitään kikkaa millä testaan ko. värkin hallissa ?! :pääseinään:

Lähetetty: 08 Touko 2007, 14:52
Kirjoittaja jarim
kaarlo_85 kirjoitti:Mun linjurissa keula tuntuu niin pirun löystyneeltä,rengaskin toki huono..

Mistäs ton nyt sit tietää pelaako ohjausiskari parhaalla mahdollisessa tavalla ennen kuin tulee kunnon happi-tilanne,ja kun ajamaankaan en vielä pääse viikkoon. Eli onko mitään kikkaa millä testaan ko. värkin hallissa ?! :pääseinään:
Iskari irti ja kädessä liikuttelua ees taas. Poikkeuksetta originellikunnossa olevissa on tuntunut selkeä välys, eli "ilmaa öljyn seassa". Huollossa käyneet todella timmejä! Viikonloppuna tuli kakkosella vedettyä pitkähkö siivu takarenkaalla ja ilmeisesti eturengas ehti jo pysähtyä kun hieman ravisti alastullessa ja takana tulevien mukaan kiva savupilvikin nousi. Ei mitään dramatiikkaa, nätisti pysyi rengas suorassa ja meno jatkui. :p

Lähetetty: 09 Touko 2007, 21:54
Kirjoittaja 107-1150222844
Näinpä tein ja ilmaahan sielä oli.. :thumbdown:

Mutta nyt on uudet kurat iskarissa ja samalla laitettiin vähän jäykemmät nyt tuntuu hyvältä kun vaimenninta kädessä pumppailee,ja uskon että on hyvä ajossakin :thumbup:

Niin ja samalla kiristin vähän ohjauslaakeria ja vähän jämäkkyyttä silläkin tuli :thumbup:




Edited By kaarlo_85 on 1178737071

Lähetetty: 17 Huhti 2009, 17:19
Kirjoittaja niapa
No, onkos sitä ohjausiskarin stefaa löytynyt mistään? Tampereen laakerikeskus myi ei oota ja sano että ompa ihme koko. (12,5-24,5-7). Oma kusi jo viime kaudella alle vähän. Eipä sitä kyllä ajossa mitenkään huomannu, vaikka sieltä öljyt jo oli aika vähissä.

Lähetetty: 17 Huhti 2009, 17:58
Kirjoittaja 66-1214936625
niapa kirjoitti:No, onkos sitä ohjausiskarin stefaa löytynyt mistään? Tampereen laakerikeskus myi ei oota ja sano että ompa ihme koko. (12,5-24,5-7). Oma kusi jo viime kaudella alle vähän. Eipä sitä kyllä ajossa mitenkään huomannu, vaikka sieltä öljyt jo oli aika vähissä.
Minä ostin pari vuotta sitten vanhaan vesipyssyyn stefat Oulusta Tauno Tasannolta. Ei sielläkään ollut ihan sopivaa, uuden stefan halkaisija oli tasan 12 mm muistaakseni. Sivelin stevan ulkoreunan tiivistemassalla ja painoin paikalleen, annoin kuivua seuraavaan päivään ennen täyttöä ja kyllä se piti sen pari kesää mitä ko. pyörä mulla oli. Stefat makso jotain pari euroa kpl...

Lähetetty: 14 Touko 2009, 13:51
Kirjoittaja tenhulttio
Taitaa olla huolto paikallaan myös TFM taxin ohjausiskarille. Meinas "hieman" vatkata kun sivutuulessa vejätteli.
Vaikka, eipä siellä mitään vuotoja näy (liekkö sitte jo horo tehtaalta lähtiissä?).

Lähetetty: 26 Kesä 2009, 19:06
Kirjoittaja 83-1201079295
Kertokaas viisaammat kuuluuko tuossa kiinnityksessä keskiputkeen olla välystä oikein huolella. Aivan kuin ohjausiskarin keskiputken kiinnituspultti olisi löysässä tai prikkoja puuttuisi välistä. Tuli kokeiltua että pultti tosiaan on kireessä. Keulaa laskettu 1" väliholkeilla, liekö tolla osuutta asiaan ?

Lähetetty: 26 Kesä 2009, 22:36
Kirjoittaja busajasa
Sakke kirjoitti:Kertokaas viisaammat kuuluuko tuossa kiinnityksessä keskiputkeen olla välystä oikein huolella. Aivan kuin ohjausiskarin keskiputken kiinnituspultti olisi löysässä tai prikkoja puuttuisi välistä. Tuli kokeiltua että pultti tosiaan on kireessä. Keulaa laskettu 1" väliholkeilla, liekö tolla osuutta asiaan ?

Ainakaan mulla ei ole välyksiä ohjausiskarin kiinnityksissä. Keulan laskemisella ei ole asiaan vaikutusta. Löytyisikö huoltomanuskasta räjäytyskuvaa niin voisi tarkistaa onko kaikki osat tallella?

Lähetetty: 26 Kesä 2009, 23:34
Kirjoittaja 83-1201079295
Kiitoksia jälleen vinkistä :thumbup:
Itsellä kun on sama pää kesät talvet.
Siinä keskipultin alla pitäisi manuskan mukaan olla ilmeisesti laakeri. Pitää selvittää onko tuo pettänyt.