Sivu 2/2

Lähetetty: 18 Elo 2010, 21:28
Kirjoittaja 72-1242108374
En tiedä oliko jo tällainen aika monipuolinen laskuri sivusto tiedossa, tuolta löytyy hyvin tietoa ratastuksesta, rengastuksesta ja nopeuksista eri vaihteilla, eri kierroksilla.

Ensin valitaan pyörä malli, ja napsautetaan "Load Gearing" nappia jne.

http://www.gearingcommander.com/

Lähetetty: 26 Loka 2010, 22:09
Kirjoittaja Huhan Kolli
Offix menee, mutta saako noissa nopeus ajoissa ajaa 2 päällä? Ja paljonkohan sitä sais vakio 2 genillä 2 päällä loppunopeudex maililla?

Lähetetty: 26 Loka 2010, 22:51
Kirjoittaja toimeve
Huhan Kolli kirjoitti:Offix menee, mutta saako noissa nopeus ajoissa ajaa 2 päällä? Ja paljonkohan sitä sais vakio 2 genillä 2 päällä loppunopeudex maililla?
...Hallissa ei saanu (muistaakseni), mutta Lappeenrannassa (tai Joensuussa) näky noita kaksi päällä testaajia. Joillaki oli vielä täys laukkusatsi mukana, joten taisivat testata miltä tuntuu autobahnilla ajella isoa kovaa euroopan turneella :D

Lähetetty: 22 Tammi 2011, 17:14
Kirjoittaja SuperB
Lainataan tätä topiccia, eli mites on kestänyt renthalin alumiini rattaat teirän pyörissä? vähän mietityttää toi alumiini hampaiden kesto..

Lähetetty: 22 Tammi 2011, 20:39
Kirjoittaja snuggles
SuperB kirjoitti:Lainataan tätä topiccia, eli mites on kestänyt renthalin alumiini rattaat teirän pyörissä? vähän mietityttää toi alumiini hampaiden kesto..
Kentälläkö täpöllä ajettaessa, vaiko muutenkin ? Näkyy renthalin alurattaat olevan 7075 alumiinia ja mul sellanen, mut oma tekemä, eli anodisointi puuttuu, nii ei juur kulumista havaittavissa muutaman kenttäajon ja penkityksen jälkeen. Eihän ne voi niitä kaupata jos ei mee siinä missä normi rataskin.

Lähetetty: 23 Tammi 2011, 10:43
Kirjoittaja SuperB
Ihan yleiseen ajeluun ja mahdollisesti sillointällöin kiihdytellessä. Täytyy laittaa tilaukseen niin sittenhän sen kesällä näkee..

Lähetetty: 24 Tammi 2011, 17:50
Kirjoittaja VeliHölmöK8
SuperB kirjoitti:Ihan yleiseen ajeluun ja mahdollisesti sillointällöin kiihdytellessä. Täytyy laittaa tilaukseen niin sittenhän sen kesällä näkee..
Piiiiitkällä ketjulinjalla ja kun myös paljon "normiajoa" (laaja käsite...;), niin ainakin Vortexit ja PM:t olleet aika nopeesti vainajia. Joo myönnetään, että olis niitä ketjuja voinut useamminkin kiristellä...

Lähetetty: 18 Touko 2011, 23:36
Kirjoittaja Robin
Hayabussi kirjoitti:En tiedä oliko jo tällainen aika monipuolinen laskuri sivusto tiedossa, tuolta löytyy hyvin tietoa ratastuksesta, rengastuksesta ja nopeuksista eri vaihteilla, eri kierroksilla.

Ensin valitaan pyörä malli, ja napsautetaan "Load Gearing" nappia jne.

http://www.gearingcommander.com/

Laskin tuolla laskurilla nykyisellä 190/50 renkaalla ja 18/40 ratastuksella, lisäksi rajoitin on nostettu muistaakseni 11000 kierrokseen: 348km/h ja kun vaihdan kohta renkaaksi 190/55 niin 359km/h.

Mikä olisi raadin mukaan paras kompromissi ratastuksen suhteen kun tarkoituksena olisi ajaa putkivirinä JA miedoilla kaasuilla (+35hv)? Tavoite on 300km/h putkivirinä ja 200mph kaasuilla. Vai pitääkö suosiolla mennä eri ratastuksella putkivirinä/ilokaasulla?

Lähetetty: 19 Touko 2011, 09:36
Kirjoittaja jarim
Katso missä kohtaa kierrosaluetta sinulla on huipputeho vaparina ja ilokaasuilla. Sitten oman tavoitteesi mukaan lasket välitykset siten että tavoittelemasi nopeus sattuu huipputehon kohdalle tai hieman sitä ennen. Huomioi myös luisto tuossa laskelmassa. Tuolla tavalla ainakin pitäisi tavoitteisiin päästä jos muuten olosuhteet sattuu kohdilleen. Ja hyvän kelin sattuessa eipä haittaa jos mukana on rattaita pidempäänkin välityssuhteeseen. :)

Lähetetty: 19 Touko 2011, 19:23
Kirjoittaja Robin
jarim kirjoitti:Katso missä kohtaa kierrosaluetta sinulla on huipputeho vaparina ja ilokaasuilla. Sitten oman tavoitteesi mukaan lasket välitykset siten että tavoittelemasi nopeus sattuu huipputehon kohdalle tai hieman sitä ennen. Huomioi myös luisto tuossa laskelmassa. Tuolla tavalla ainakin pitäisi tavoitteisiin päästä jos muuten olosuhteet sattuu kohdilleen. Ja hyvän kelin sattuessa eipä haittaa jos mukana on rattaita pidempäänkin välityssuhteeseen. :)

Ok, kiitos :goodboy: toivotaan hyviä kelejä :please: