Sivu 2/3
Lähetetty: 25 Marras 2009, 10:05
Kirjoittaja Masanaattori
nyypie kirjoitti:Eipä onnistu meikäläisellä keulan tiputus, liian ahdasta etupäässä...
Teillä onkin niitä "pikkuisen" laitettuja pyöriä
Lähetetty: 25 Marras 2009, 22:08
Kirjoittaja 104-1242627923
Korotus palat alumiinista ja uudet pultit perus rautakauppa pultteja mutta mikä olis palojen halkaisija.
Mistä uudet jarru letkut kannattaa ostaa/tilata edullisimmin.
Lähetetty: 26 Marras 2009, 22:51
Kirjoittaja 104-1242627923
Duunasin tänään uudet koiranluut rosterilatikasta ja hyvältä nauttää. :laugh:
Lähetetty: 27 Marras 2009, 15:18
Kirjoittaja max69
haba kirjoitti:Duunasin tänään uudet koiranluut rosterilatikasta ja hyvältä nauttää. :laugh:
Mitä mittaa, paljonko nousi, kuvia? Tulisko kalliiks jos yhdet parit tilailis ???
Lähetetty: 27 Marras 2009, 21:37
Kirjoittaja 104-1242627923
Rosterista tein.
Turussa sanoivat rautakaupassa ettei meillä enää rautaa saa, totesin ettei VRrälläkään ole enää vetureita ja suuntasin nakorautaan josta
rosteri latikkaa löytyi hyllysta.
Hintaa paloille kertyi 40 sisälsi sahauksen (otin varalle materiaalia toiseen pariin)
4x 30mm leve,130mm pitkä,6mm paksu ( alkup. 7mm paksu, 140mm pitkä,30mm leveä)
poraus 4 reikää.( kannattaa teetättää poraus ettei mene vituiks)
Eli lyhennystä tuli 10mm reikien keskeltä mitattuna .
Yläpään rälläkällä pyoreäksi että sopii paremmin paikalle.
Vaihto kävi todella helposti. Ketjutalja tallin kattoon, liinalla kiinni takahäkkinn ja muia piteli keulasta pyörää pystyssä.
Ainut hanka loittava tekijä oli muijan nalkutus kun patistin sen hommiin.
Itse olen 175cm pers jalkanen ja hiukan joutuu varpustamaan että maahan ylettää.
Lähetetty: 28 Marras 2009, 00:16
Kirjoittaja nyypie
Ens kerralla laita pyörä sivujalalle ja auton tunkki iskarin alle, niin vaihto helpottuu monikerroin, eikä tarvitse kuunnella sitä nalkutustakaan.
Lähetetty: 28 Marras 2009, 00:32
Kirjoittaja 104-1242627923
Kiitos vinkistä. :laugh:
Lähetetty: 28 Marras 2009, 09:20
Kirjoittaja Masanaattori
haba kirjoitti:Rosterista tein.
Turussa sanoivat rautakaupassa ettei meillä enää rautaa saa, totesin ettei VRrälläkään ole enää vetureita ja suuntasin nakorautaan josta
rosteri latikkaa löytyi hyllysta.
Hintaa paloille kertyi 40 sisälsi sahauksen (otin varalle materiaalia toiseen pariin)
4x 30mm leve,130mm pitkä,6mm paksu ( alkup. 7mm paksu, 140mm pitkä,30mm leveä)
poraus 4 reikää.( kannattaa teetättää poraus ettei mene vituiks)
Eli lyhennystä tuli 10mm reikien keskeltä mitattuna .
Yläpään rälläkällä pyoreäksi että sopii paremmin paikalle.
Vaihto kävi todella helposti. Ketjutalja tallin kattoon, liinalla kiinni takahäkkinn ja muia piteli keulasta pyörää pystyssä.
Ainut hanka loittava tekijä oli muijan nalkutus kun patistin sen hommiin.
Itse olen 175cm pers jalkanen ja hiukan joutuu varpustamaan että maahan ylettää.
Motonetistä maalinkaavin muistaakseni 2,90 kappale....yhdestä saa kaks luuta joko korotukseen tai noin viiden sentin madallukseen ja taatusti kestää. Vahvuus sama kuin originaaliluissa.
Toi 40 hinta vaikuttaa kohtuu suolaiselta pelkistä aineista vaikka onkin rosteria ja kahteen pariin (hinta kuitenkin n.80/metri)....
Reijät voi porata myös itse kun laittaa ensin molempiin yhdet lävet ja sitten pultilla toisiinsa kiinni niin tulee ne loput lävet samoille kohdille.
Lähetetty: 29 Marras 2009, 00:54
Kirjoittaja 104-1242627923
40 ei mielestäni ole paha hinta kun vertaa mitä valmiit maksaa ja voin olla aivan varma että kun kesällä päästelen mutka teita ettei perä petä.
Olihan hinnassa mukana myös reikien poraus. :laugh:
Lähetetty: 29 Marras 2009, 21:36
Kirjoittaja VeliHölmöK8
Itsellä 55-profiilin takagummi (vakio siis 50). Paitsi että korottaa hieman (joku paremmin kaavoja osaava vois sanoa tarkkaankin), niin terävämpi profiili, mikä sopii omaan saappaan kärkeä kuluttavaan ajotapaan mainiosti .
Lähetetty: 03 Helmi 2010, 08:56
Kirjoittaja Nesmit
Teimpä tossa ajankulukseni tommosen: ...TYÖKUVA...
Noi toleranssit heitin hatusta...
Mitat otin luista jotka tilasin maailmalta...
Ja kyseessä siis perää LASKEVAT luut...
Edited By Nesmit on 1265180432
Lähetetty: 12 Helmi 2010, 08:22
Kirjoittaja Masanaattori
Nesmit kirjoitti:Teimpä tossa ajankulukseni tommosen: ...TYÖKUVA...
Noi toleranssit heitin hatusta...
Mitat otin luista jotka tilasin maailmalta...
Ja kyseessä siis perää LASKEVAT luut...
Joko sille löytyy tehtaalta "tako-numero" ?
Mitä te teette siellä yläkerrassa ??
Lähetetty: 12 Helmi 2010, 09:14
Kirjoittaja Nesmit
Lähetetty: 12 Helmi 2010, 10:53
Kirjoittaja max69
Nesmit kirjoitti:Nimimerkillä: säädettävät luut työnalla
Oisko nyt mahdollista koska herra ingagöra on nuin kiireinen niin tekis sellasen kuvan jossa perä nousis.
Nim.merk. kolmet liian lyhyet luut