Sivu 2/2

Lähetetty: 05 Huhti 2016, 10:05
Kirjoittaja jarim
tetali00 kirjoitti:Kevättä!

Alkais ajokausi kohta ja pitäis remonttiin ruveta. Mistä olette ostaneet/tilanneet nokkaketjun ja kiristimen + tiivisteet? Näyttää olevan monen laista ja hintasta tarjolla....


Jos kotimaiset marmorihinnat ei miellytä niin yksi vaihtoehto on http://www.kfm-motorraeder.de. Niin, tuolta siis originelliosat. Mekaaninen kiristin esim. http://www.dragrace.fi. Ja saa tuolta ne originelliosatkin mitä tarttee.




Edited By jarim on 1459840200

Lähetetty: 11 Huhti 2016, 19:01
Kirjoittaja jesse55
Kertokaapa miten tämä alkuperäinen korvataan esin dragracen säädettävällä. Ja mihin öljyletku laitetaan? Ja tärkein, miten se säädetään? Pyörä käynnissä vaikö??

Lähetetty: 12 Huhti 2016, 11:58
Kirjoittaja jarim
Toiseen ketjuun jo laitoinkin että öljyletku poistuu ja lohkon reikä tukitaan sopivalla pultilla ja tiivisteellä. Itse olen säätänyt nyt niin että käsin konetta pyörittäessä sormin kiristän sen mitä menee ja siitä puolisen kierrosta taaksepäin ja kiristän siihen.

Lähetetty: 12 Huhti 2016, 14:21
Kirjoittaja jesse55
Hyvä, kiitos näistä. Katotaan nyt jaksanko alkaa askarteleen vai ajanko vain.

Lähetetty: 24 Helmi 2019, 21:10
Kirjoittaja Jape79
jarim kirjoitti:Toiseen ketjuun jo laitoinkin että öljyletku poistuu ja lohkon reikä tukitaan sopivalla pultilla ja tiivisteellä. Itse olen säätänyt nyt niin että käsin konetta pyörittäessä sormin kiristän sen mitä menee ja siitä puolisen kierrosta taaksepäin ja kiristän siihen.

Miten manuaali kiristin oirehtii kiristämisen tarpeesta? Ilmottaakos liiasta tiukkuusesta mitenkään? Vaihoin just kerjun ja manuaali kiristimen. Kirin just noin että konetta pyöritellessä kiristin sormin minkä meni, puoli kierrosta takaisin ja siihen. Mietin vaan kun tuossa aikaisemmissa viesteissä olit kirjottanut että tuohoo helposti ketjun ja laahaimet jos liian tiukassa...

Lähetetty: 13 Maalis 2019, 19:30
Kirjoittaja PRM75
Liian kireellä vinkuu ja liian löysällä rallattelee.. :laugh:

Lähetetty: 14 Maalis 2019, 13:27
Kirjoittaja jarim
Tjoo, kun alkaa tuntumaan että rallattelee niin tarkistaapi kireyden.

Lähetetty: 14 Maalis 2019, 20:17
Kirjoittaja Jape79
Kai tuo aika lähellä on. Kirin tosiaan ensin ohjeen mukaan. Testasin vielä kun sain koneen tulille niin käänsin kiristintä löysemmälle, vajaan 1/2 kierroksen päässä alko jo vähän ääntämän. Käänsin sitten takasin siihen missä olikin ja lukihin siihen

Lähetetty: 16 Maalis 2019, 20:05
Kirjoittaja jarim
Jep, se ketjuhan kiristyy kun kone lämpenee niin ei kestä kylmänä vetää liian kireälle.

Lähetetty: 16 Maalis 2019, 20:42
Kirjoittaja Jape79
jarim kirjoitti:Jep, se ketjuhan kiristyy kun kone lämpenee niin ei kestä kylmänä vetää liian kireälle.
Sillä just kyselin ettei tulis vahingossa liian tiukalle vejettyä ja sen takia jakopäätä/konetta särettyä ???