Sivu 2/3

Lähetetty: 30 Kesä 2016, 10:19
Kirjoittaja mju0288
Vuosimalleissa 1999 ja 2000 ECU:n päivityksen yhteydessä täytyy muuttaa kahden johdon paikkaa johtosarjassa.

1. Pienestä liittimestä paikasta 56 isoon liittimeen paikkaan 33

2. Pienestä liittimestä paikasta 60 pieneen liittimeen paikkaan 53

Ja havainnollistava kuva:

xx

2001 vuosimallissa johtosarjaan ei tarvitse koskea. "

Ylläolevan mukaan tehtiin...

Muuta ei.

Lähetetty: 30 Kesä 2016, 12:24
Kirjoittaja snuggles
mju0288 kirjoitti:Vuosimalleissa 1999 ja 2000 ECU:n päivityksen yhteydessä täytyy muuttaa kahden johdon paikkaa johtosarjassa.

1. Pienestä liittimestä paikasta 56 isoon liittimeen paikkaan 33

2. Pienestä liittimestä paikasta 60 pieneen liittimeen paikkaan 53

Ja havainnollistava kuva:

xx

2001 vuosimallissa johtosarjaan ei tarvitse koskea. "

Ylläolevan mukaan tehtiin...

Muuta ei.
Ihan jees, mää en kans koskenu triggerin johtoihin

Lähetetty: 30 Kesä 2016, 18:10
Kirjoittaja mju0288
Katselin varsin johtojen värit kampiakselin asentotunnistimelta johtosarjaan.

Asentotunnistimelta tulee päältä katsottuna:
vasen sininen - oikea vihreä
liittimeltä lähtee johtosarjaan:
Vasen vihreä - oikea valkoinen

Haynesin oppaassa kerrotaan värien olevan 99 vuoden bussissa:
Tunnistimelta
Vasen valkoinen - oikea vihreä. Liittimeltä jatkuu samoin...

Tietty miten paljon haynesin sähkökarttoihin voi luottaa, mutta sen perusteella moottoriin olisi vaihdettu jos ei koko staattoria niin ainakin johdot nuoremmasta bussista.

Otappa tästä ny selvää...

Lähetetty: 01 Heinä 2016, 13:35
Kirjoittaja jarim
Melkeen väittäisin että sulla on nuo johdot ristissä. Alkuperäinen huoltomanuaali kyllä sanoo että johdot pitäisi olla vihreä ja valkoinen. Sekä anturilta liittimeen että liittimeltä johtosarjaan. Ja väri väriin tottakai.



Edited By jarim on 1467369405

Lähetetty: 01 Heinä 2016, 14:06
Kirjoittaja xihder
kyseessä gen1? gen2 sähköillä?



Edited By xihder on 1467372041

Lähetetty: 01 Heinä 2016, 15:48
Kirjoittaja mju0288
Gen 1 ja alkuperäiset sähköt, pl toi värin vaihtuminen tos anturilta...

No, käännetään toisinpäin. On sitten ollut koko ajan väärinpäin. Mielenkiinnolla seuraan, miten toimii...


Holset hx35 on tilattu, joten ahdin ei pitäisi enää ahdistaa...




Edited By mju0288 on 1467377478

Lähetetty: 02 Heinä 2016, 15:41
Kirjoittaja mju0288
jarim kirjoitti:Melkeen väittäisin että sulla on nuo johdot ristissä. Alkuperäinen huoltomanuaali kyllä sanoo että johdot pitäisi olla vihreä ja valkoinen. Sekä anturilta liittimeen että liittimeltä johtosarjaan. Ja väri väriin tottakai.

Tuossa haynesin manuaalissa menee siten, että liittimessä värit vaihtuu.
eli sininen vaihtuu vihreäksi ja vihreä valkoiseksi.

Eli ei suoraan voi tuomita tuosta virhettä...

Jos jollain on alkuperäinen, tehtaan manuaali, niin voisi kurkata sieltä.

Edit. Löysin tehtaan korjausmanuaalin. Siellä on pelkästään vihreä ja valkoinen 99-03 malleissa ja ei vaihda liittimissä väriä. Eli nämä tiedot yhdistämällä voisi haistella, että johdot voisi olla väärin. Vaihdetaan siis toisinpäin ja hämmästellään tempun tehoa.




Edited By mju0288 on 1467464543

Lähetetty: 02 Heinä 2016, 17:06
Kirjoittaja jarim
K3 manuaalissa vaihtuu nuo staattorin pään värit sininen + vihreä. Lieköhän sulla tommonen uudempi staattori vaihdettu? Ja siinä tosiaan menee just noin että sininen->vihreä ja vihreä->valkoinen.

Lähetetty: 02 Heinä 2016, 17:35
Kirjoittaja mju0288
Joo. Tähän lopputulemaan tulin, että jotain on vaihdettu. Joko staattori tai piuhat. No, ollaan siis alkupisteessä.
Tarvii alkaa varmistelemaan. Millään ei jaksaisi alkaa virittelemään sylinterikohtaista pakolämmönmittausta ja imuilman mittausta, mutta kai se on pakko. Alkaa tämä männänrenkaiden tökkiminen vtuttamaan sen verran paljon...

Lähetetty: 22 Joulu 2016, 13:18
Kirjoittaja mju0288
Nyt alkaisi olla paketti taasen kasassa. PC V PTI tulossa vielä.
Jäin pohtimaan tuota johtojen väriä, pitänee tarkastaa vielä.
Kansi on koeponnistettu koneistamolla vuotojen/säröjen varalta, venat hiottu ja välykset jumpattu kohdilleen.
ja putkena on 2.5 " suora ränni. Pakolämpöä mittaillaan ahtimen molemmista kurkuista..
Josko tammikuussa ponnisteltaisiin..

Lähetetty: 28 Helmi 2017, 18:52
Kirjoittaja mju0288
Ja tähänkin ongelmaan löydettiin tänään ratkaisu. Kympin vika...termostaatti aukeaa normaalisti, kunnes läjähtää kiinni...
tänään tuli todistettua. Vedet pihalle yhtä-äkkiä. Koukittiin tulikuumasta koneesta termari irti, ja se mökötti kiinni. Hetkeä aiemmin vesi olii kiertäny iloisesti. Ei hajuakaan miksi,miten,hä jne...
termari irti ja penkitys jatkui.
notta tämmöstä.
maksoi vain 3000 e ja enemmänkin.

Lähetetty: 28 Helmi 2017, 23:08
Kirjoittaja 1340R86
mju0288 kirjoitti:Ja tähänkin ongelmaan löydettiin tänään ratkaisu. Kympin vika...termostaatti aukeaa normaalisti, kunnes läjähtää kiinni...
tänään tuli todistettua. Vedet pihalle yhtä-äkkiä. Koukittiin tulikuumasta koneesta termari irti, ja se mökötti kiinni. Hetkeä aiemmin vesi olii kiertäny iloisesti. Ei hajuakaan miksi,miten,hä jne...
termari irti ja penkitys jatkui.
notta tämmöstä.
maksoi vain 3000 e ja enemmänkin.
Mitenkäs tuo sopii aloitus viestiin
siinähän kaikki kävi niin äkisti että mitään ei ollut tehtävissä
ja vedetkin vielä pysyi sisällä
jos siis nyt oikeen ymmärsin

vai onko jotain muutettu kokoon panossa'
mikäs sitten on hidastanut sitä "pika" sulamista ?

Lähetetty: 01 Maalis 2017, 09:25
Kirjoittaja mju0288
1340R86 kirjoitti:
mju0288 kirjoitti:Ja tähänkin ongelmaan löydettiin tänään ratkaisu. Kympin vika...termostaatti aukeaa normaalisti, kunnes läjähtää kiinni...
tänään tuli todistettua. Vedet pihalle yhtä-äkkiä. Koukittiin tulikuumasta koneesta termari irti, ja se mökötti kiinni. Hetkeä aiemmin vesi olii kiertäny iloisesti. Ei hajuakaan miksi,miten,hä jne...
termari irti ja penkitys jatkui.
notta tämmöstä.
maksoi vain 3000 e ja enemmänkin.

Mitenkäs tuo sopii aloitus viestiin
siinähän kaikki kävi niin äkisti että mitään ei ollut tehtävissä
ja vedetkin vielä pysyi sisällä
jos siis nyt oikeen ymmärsin

vai onko jotain muutettu kokoon panossa'
mikäs sitten on hidastanut sitä "pika" sulamista ?

Niinpä?
Jos termari lävähtää kiinni, niin paska palaa sekunnissa.
viimeksi keitti yli, mutta vasta tuhon jälkeen...
nyt ei ehtiny palaa?

Yhtäkaikki, varmaan jokaisessa tuhossa lopputulos oli monen asian summa, ja sulkeutuva termari oli päätekijä. Nyt kaikki muu oli kunnossa, joten ei ehtiny sulaa.

Eli isompi ahdin ei kuumentanu imuilmaa niiin paljoa?

Veikkauksiaveikkauksia...

Nyt pohdin, että laitanko termaria ollenkaan, vai suolistanko vanhasta pelkän propun paikalleen..

Nyt oli siis kaikki muu paitsi painekotelo muutettu edelliseen tuhoon verrattuna..




Edited By mju0288 on 1488353191

Lähetetty: 01 Maalis 2017, 09:33
Kirjoittaja 1340R86
mju0288 kirjoitti:
1340R86 kirjoitti:
mju0288 kirjoitti:Ja tähänkin ongelmaan löydettiin tänään ratkaisu. Kympin vika...termostaatti aukeaa normaalisti, kunnes läjähtää kiinni...
tänään tuli todistettua. Vedet pihalle yhtä-äkkiä. Koukittiin tulikuumasta koneesta termari irti, ja se mökötti kiinni. Hetkeä aiemmin vesi olii kiertäny iloisesti. Ei hajuakaan miksi,miten,hä jne...
termari irti ja penkitys jatkui.
notta tämmöstä.
maksoi vain 3000 e ja enemmänkin.
Mitenkäs tuo sopii aloitus viestiin
siinähän kaikki kävi niin äkisti että mitään ei ollut tehtävissä
ja vedetkin vielä pysyi sisällä
jos siis nyt oikeen ymmärsin

vai onko jotain muutettu kokoon panossa'
mikäs sitten on hidastanut sitä "pika" sulamista ?
Niinpä?
Jos termari lävähtää kiinni, niin paska palaa sekunnissa.
viimeksi keitti yli, mutta vasta tuhon jälkeen...
nyt ei ehtiny palaa?

Yhtäkaikki, varmaan jokaisessa tuhossa lopputulos oli monen asian summa, ja sulkeutuva termari oli päätekijä. Nyt kaikki muu oli kunnossa, joten ei ehtiny sulaa.

Eli isompi ahdin ei kuumentanu imuilmaa niiin paljoa?

Veikkauksiaveikkauksia...

Nyt pohdin, että laitanko termaria ollenkaan, vai suolistanko vanhasta pelkän propun paikalleen..

Nyt oli siis kaikki muu paitsi painekotelo muutettu edelliseen tuhoon verrattuna..
Eli todelinen syy ei selvinnyt
toivotavasti kuitenkin poistui
muutosten mukan eikä vaan nyt
ollut tuuria että tällä kertaa jäi tulematta
mutta yhä piilevän odotelemassa

hienoa kuitenkin että toimii
toivotavasti pitkään :)

Lähetetty: 01 Maalis 2017, 17:10
Kirjoittaja mju0288
Juurikin näin.. monien sattumien summa, josta on nyt poistunut tarvittava määrä vikoja, jotka johtaa sulamiseen. Toivottavasti. Tai sitten kävi järjetön säkä eilen...:p

Noo. Jatketaan taas...