Sivu 2/33

Lähetetty: 09 Loka 2013, 10:34
Kirjoittaja jouniri

Lähetetty: 12 Loka 2013, 18:58
Kirjoittaja jouniri
Taxi II:sen uusikansi työnalle,


https://www.facebook.com/Teamfor...._t=like

Lähetetty: 13 Loka 2013, 21:08
Kirjoittaja jouniri
Saas nähdä meneekö mettään vai minne, kun suunnitelma näyttää ajautuvan Taxi II:sen osalta totutun stroukki isolohko yhdistelmän sijaan päinvastaseen suuntaan, kierrokset kattoon nostaen. Pikkulohkolla mualimoa nöyrryttäen siis.

Lähetetty: 15 Loka 2013, 21:11
Kirjoittaja jouniri
Simulaation ja laskennan mukaan Taxi II:sen moottorikoko tullee olemaan 1300cc luokkaa lyhemmällä akselilla ja isommalla männällä kuin vakiossa. Kierrokset nostetaan tasoon +14.000RPM joten rod ratio on oltava maltillisen matala. Gen 1:sen osalta löysin hyvin vähän tietoa -merkkisestä stroukista busan osalta, 61mm taisi olla pienin iskunpituus mitä silmäänpisti joten hand made tiluuseen mänöö akseli kuin veivitkin. Lohtuna se, että tuskinpa mailin ME:tä (373kmh) hallussaan pitävä Mr Colt:kaan on myllyynsä pelkkää aftermarket krääsää kasannut, joten miksi minäkään. Kannelta ja putkistolta vaaditaan paljon, jotta tavotteisiin päästään ja putken osalta vaikeusastetta lisää se, että sen on oltava nixnax muutettavissa kadulta kentälle ja kentältä kadulle.



Edited By jouniri on 1381861454

Lähetetty: 16 Loka 2013, 20:22
Kirjoittaja jouniri
Mikäli Elvingtonissa vuonna 2014 ajetaan samalla tahdilla kuin tänä vuonna (6 kpl tapahtumia) niin sillähän jatkaisi kenttäajokautta molemmista päistä ihan mukavasti. Vielä kun nuo 2-3 Suomi tapahtumaakin sattuisi Elvingtonin kanssa eriaikaan?

Taxi II:sen osalta ohjelmassa on nyt menossa kilkkeitten toimittajien ja tuottajien haku vaihe, esim. läppärunko aihiot puuttuu, nyt kun sekä Gen1/Gen2 läppärunkoaihiot ei taida passata suunnitelmiin.




Edited By jouniri on 1381945269

Lähetetty: 19 Loka 2013, 10:23
Kirjoittaja jouniri
Onnittelut JarnoJ:lle TFM jäsenyydestä ja tervetuloa tiimiin. Jarnon OAMK opinnot alkaa olla Insinööri todistusta vaille valmiit ja lopputyö onkin jo tarkastus vaiheessa. Tänään jatkuu Taxi II:sen suunnitteluhommat ja vuorossa on polttoainelinjasto, jakotukki, läppärunko, injektori, pa-pumppu, suodatin asiat ja valinnat. Samalla allekirjoittanut jatkaa Taxi II:sen aihion purkutöitä.

Lähetetty: 19 Loka 2013, 20:23
Kirjoittaja jouniri
Jarnon kanssa tehtiin Joulupukille lahjalistaa,

- 8kpl MoTeC boxeja
- 8x2500cc suuttimet
- 2x1800hv FUELAB pa-pumppu
- FUELAB suodattimet
- 1xSAE Outlaw megafuel rail
- etc

Lähetetty: 19 Loka 2013, 22:23
Kirjoittaja gsxr
Hillitön osaluettelo, meinaatte todella tehdä pohjat turbotehoissa :shocked:

Lähetetty: 20 Loka 2013, 06:24
Kirjoittaja jouniri
gsxr kirjoitti:Hillitön osaluettelo, meinaatte todella tehdä pohjat turbotehoissa :shocked:
Ja nopeudessa, ei paljon motivoi tehdä sitä mitä muut on jo tehneet eli all or nothing?

Olen joskus sanonutkin, että jos ahtamattomana saa pyörän kulkemaan 400kmh niin mitä saakaan aikaiseksi ahdetulla?

Lähetetty: 20 Loka 2013, 13:13
Kirjoittaja toimeve
...eikhän noistaki palikoista jonku lajin maailmanennätyspyörän saa aikaseksi. Peukut sille.

Lähetetty: 20 Loka 2013, 14:39
Kirjoittaja Arctikdiver
Nyt kun kausi saatu mitä ilmeisemmin pakettiin... Oisko aika lunastaa lupaukset ja kiikuttaa Taxi penkkiin Samille? Mie hullu ja tyhymä ku oisin kiinnostunu uteliaisuutta ja tietämättömyyttäni näkemään mustaa valakosella, että mitenkä tulokset sijottuu listalla sekä ilman, että kaasuilla. Niinn aattelin vaan kun alkaa taas jo vauhti kasvaa yksin juttelussa ja henkseleiden paukuttelussa. Oishan sieltä ameriikan maalta varmaan ollu mukava tuloksia saaha, siitä sateen pilaamasta keikasta harmissaan oli iso joukko kiinnostuneita. Niille kun ei oikhen vii mithän.

Lähetetty: 20 Loka 2013, 17:11
Kirjoittaja jouniri
Arctikdiver kirjoitti:Nyt kun kausi saatu mitä ilmeisemmin pakettiin... Oisko aika lunastaa lupaukset ja kiikuttaa Taxi penkkiin Samille? Mie hullu ja tyhymä ku oisin kiinnostunu uteliaisuutta ja tietämättömyyttäni näkemään mustaa valakosella, että mitenkä tulokset sijottuu listalla sekä ilman, että kaasuilla. Niinn aattelin vaan kun alkaa taas jo vauhti kasvaa yksin juttelussa ja henkseleiden paukuttelussa. Oishan sieltä ameriikan maalta varmaan ollu mukava tuloksia saaha, siitä sateen pilaamasta keikasta harmissaan oli iso joukko kiinnostuneita. Niille kun ei oikhen vii mithän.
Sijoitus, Pyörä, Kuski, Paikka, Mittalaite, Nopeus

1. Kawasaki ZZR1400 ANY10 Turbo, Jorma Karjalainen (2jorma2), Joensuu 2012, PerformanceBox, 420.76kmh (261.504mph)
2. Hayabusa Gen1 TFM Taxi 1570cc NOS, Antti Pietilä (ahtis), Joensuu 2012, PerformanceBox, 397.41kmh (246.992mph)
3. Hayabusa Turbo ST, Mika Syren (snuggles), Elvington 2013, PerformanceBox, 395.41kmh (245.696mph)
4. Hayabusa Gen1 Turbo, Arto Mäki-Laurila (-Artsi-), Halli 2009, PerformanceBox, 374.64kmh (232.840mph)
5. Hayabusa Gen2 Turbo, Janne Huhtala, Joensuu 2011, DriftBox, 370.60kmh (230.329mph)
6. Hayabusa Gen1 Turbo, Janne Uskali (B#1), Joensuu 2011, PerformanceBox, 369.17kmh (229.440mph)
7. Hayabusa Gen1 1600SS, Mika Syren (snuggles), Elvington 2013, 363.55kmh (225.899mph)
8. Hayabusa Gen1 Turbo E85, Tommi Mattila, Joensuu 2012, Stalker, 362kmh (224.984mph)
9. Hayabusa Gen1 1441cc NOS, Jari Määttä, Halli 2012, PerformanceBox, 361.1kmh (224.425mph)
10. Hayabusa Gen2 Turbo, Martti Hakala (Nesmit), Lappeenranta 2013, DriftBox, 360.62kmh (224.078mph)
11. Kawasaki ZX12R Turbo, Mika Salonen (PowerKing), Joensuu 2009, PerformanceBox, 354.39kmh (220.254mph)
12. Hayabusa Gen1 1397cc NOS, Mika Kylkisalo (Titaani), Halli 2012, PerformanceBox, 353.88kmh (219.937mph)
13. Hayabusa Gen1 1507cc, Antti Pietilä (ahtis), Joensuu 2008, PerformanceBox, 348.74kmh (216.743mph)
14. Hayabusa Gen1 1397cc NOS, Jaakko Saarela (BusaJasa), Halli 2010, PerformanceBox, 346.75kmh (215.506mph)
15. Suzuki GSX-R 1000 ANY10 Turbo, Tuomo Hoikkanen, Joensuu 2011, PerformanceBox, 345kmh (214.418mph)
16. Hayabusa Gen1 Turbo, Kimmo Hassinen (RHead), Joensuu 2008,PerformanceBox, 343.88kmh (213.722mph)
17. Kawasaki ZX-12R Turbo, Tero Toivonen (zeta1), Halli 2013, Qstarz LT-6000, 341.87kmh (212.428mph)
18. Hayabusa Gen2 NOS, Tero Rantanen (VeliHölmöK8), Joensuu 2011, Stalker, 338kmh (210.068mph)
19. Hayabusa Gen1 Turbo, Vesa Kattelus (Ginkaze), Halli 2013, Aim (GPS), 337.4kmh (209.650mph)
20. Hayabusa Gen1 Turbo, Jonne Sarja (ysi-ärrä), Joensuu 2012, Stalker, 337kmh (209.446mph)
21. Hayabusa Gen1 1397cc NOS, Heikki Niemi (Heksa), Halli 2012, PerformanceBox, 335.1kmh (208.266mph)
22. Hayabusa Gen1 1397cc, Petri Karjalainen (PetriK), Joensuu 2008, Stalker, 335kmh (208.203mph)
23. Kawasaki ZX-14 1440cc, Sami Vittaniemi, Joensuu 2011, Stalker, 335kmh (208.203mph)
24. Hayabusa Gen2 1440cc, Jussi Piirainen, Joensuu 2011, Stalker, 334kmh (207.582mph)
25. Hayabusa Gen1 Turbo, Antti Hanninen (luisu), Lappeenranta 2013, Stalker, 333kmh (206.916mph)
26. Kawasaki ZX12R 1317cc NOS, Pasi Similä (Simppa70), Joensuu 2012, RaceChrono, 331.2kmh (205.842mph)
27. Hayabusa Gen1 Turbo, Mika Kylkisalo (Titaani), Halli 2013, kennot, 331kmh (205.674mph)
28. Hayabusa Gen1 Turbo, Veli-Matti Kilpeläinen (Suki), Joensuu 2008, Stalker, 330kmh (205.096mph)
29. Hayabusa Gen1 1441cc, Teemu Junttila (bussijuntti), Halli 2013, kennot, 329kmh (204.431mph)
30. Hayabusa Gen1 1680cc, Jarmo Saastamoinen (Ksthb), Lappeenranta 2008, PerformanceBox, 328.9kmh (204.4mph)
31. Hayabusa Gen2, Marjut Kiiskilä (Marbusa), Joensuu 2011, DriftBox, 327.37kmh (203.461mph)
32. Kawasaki ZX-12R Turbo, Kimmo Eiranen, Lappeenranta 2003, Stalker, 327kmh (203.231mph)
33. Suzuki GSX-R 1000 Turbo, Johan Huldin, Joensuu 2008, Stalker, 325kmh (201.988mph)
34. Hayabusa Gen2 NOS, Jani Mantila (jmantila), Joensuu 2011, Stalker, 325kmh (201.988mph)
35. Hayabusa Gen2 1441cc, Petri Karjalainen (PetriK), Joensuu 2012, Stalker, 325kmh (201.988mph)
36. Hayabusa Gen2 1441cc, Tomi Karppinen (Tomppa), Joensuu 2012, DriftBox, 324.9kmh (201.926mph)
37. Hayabusa Gen1 1397cc, Jonne Sarja (ysi-ärrä), Halli 2011, Stalker, 324kmh (201.324mph)
38. Suzuki GSX-R 1000 k7, Petri Kyllönen, Halli 2013, kennot, 324kmh (201.324mph)
39. Hayabusa Gen 2 1507cc, Petri Häkkinen (Bärräbete), Halli 2013, Performacebox, 323.1kmh (200.765mph)
40. Kawasaki ZZR1400 NOS, Sami Nurmi, Lappeenranta 2013, Qstarz BT-Q818XT, 323.07kmh (200.746mph)
41. Hayabusa Gen2 NOS, Tarmo Toivanen (TNT), Halli 2011, Stalker, 323kmh (200.745mph)
42. BMW S1000RR, Pasi Kaisamatti, Halli 2012, BMW HP Race Data Logger, 322.96kmh (200.721mph)
43. Hayabusa Gen1 1441cc, Timo Jokela (TJJ), Halli 2009, PerformanceBox, 322.72kmh (200.571mph)
44. Hayabusa Gen1 Turbo, Jaakko Koskela (vikkelä), Joensuu 2009, Driftbox, 322.7kmh (200.559mph)
45. Suzuki GSX-R 1000 1070cc, Jari Määttä (jarim), Joensuu 2008, PerformanceBox, 322.12kmh (200.198mph)
46. Hayabusa Gen1 Turbo, Matti Pulkkinen (kajbusa), Joensuu 2006, Stalker, 322kmh (200.081mph)
47. Hayabusa Gen1 Turbo, Juha Niemi, Joensuu 2009, Stalker, 322kmh (200.081mph)
48. Hayabusa Gen2 1441cc, Kimmo Hassinen (RHead), Halli 2010, Stalker 322kmh (200.081mph)
49. Hayabusa Gen1 Turbo, Ari Klemettinen (parta), Halli 2013, kennot, 322kmh (200.081mph)

Tosa tuloksia, vithuttaakho? Ps. Kentällä nähdään minä edellä sinä kaukana takana. Sorry!

Lähetetty: 20 Loka 2013, 17:57
Kirjoittaja Arctikdiver
Ei mulla vihtahuta yhtään... ei oo penniikään kiinni.
Toinen tunnettu tosiasia on etten ole kosksan ollu huutamassa kuinka lujaa oon pääsemässä. Riittää kunhan sais katiskani ees kulkeen toimien koko matkan. Siihenkään ei maailmani oo kaatunu.
Kolmas juttu, etten oo kilvanajokonetta rakentelemassa ollutkaan.
Sitten noihin esittämääsi taulukkoon... tuloksenne on ajettu -12 kuljettajana joku muu kuin SINÄ...
Vuos 12 ja tämä kulunut vuosi on huudettu nimimerkkisi toimesta, kirjoittajaa en tiedä, kuinka on voimaa ja tehoa saatu aikaiseksi...
Se mikä on se pointii on etten tyhmyyttäni ja tietämättömyyttäni sekä taitamattomuudestani huolimatta nähnyt niitä luvattuja penkkituloksia joita lupasit kansalle tuottaa.
Eipä mulla sitten muuta ole. Osaltani en halua jatkaa tuloksetonta keskustelua tämän pidemmälle. Ois vaan ollu mielenkiintoista tietää, millaisiin tuloksiin päästään verrattuna tavallisiin rakentelijoihin..
Kiitos. Onnea tulevien projektienne kanssa.

Lähetetty: 20 Loka 2013, 19:36
Kirjoittaja toimeve
nimim. jouniri tunnuksilla on kirjoitettu alla oleva lainaus Bomberfoorumin

--> Viestin otsikko: Re: Bomber Magazine presents Powerking Challenge 2013
ViestiLähetetty: Ma Helmi 25, 2013 6:24 am

Kerro ihmeessä mulle miten tuo katupyörä länkytys ja kisan luokituksen ilokaasu moottorit oikein ympätään yhteen? Hitusen paistaa pinnan alta teema " hienoa jotta Taxi vihdoin saadaan samaan penkkiin kuin muutkin".

"Kilpailukategoriat:

- Vapaasti hengittävät V2 moottorit
- Vapaasti hengittävät alle 1100cc moottorit
- Vapaasti hengittävät yli 1101cc moottorit
- Turbo/Remmi ahdetut moottorit
- Ilokaasu moottorit"

Esitin aikanaan kysymyksen kisan järjestäjälle, voiko Taxi osallistua kisaan vai ei? Sain myöntävän vastauksen kirjallisesti eli iloksenne tulemme tuolla mandaatilla osallistumaan kyseiseen kisaan sen sääntöjen mukaisesti katupyörä vapari luokkaan (kaasuitta) ja katupyörä ilokaasu luokkaan (kaasuilla), sikäli mikäli Bonneville reissun jälkeen on moottorit ehjinä.

Polttoaineet osataan hommata ihan itse ja mikäli tarvitaan niin otan nablabin sinetöitävät näytepullot mukaan niin päästään mekin reilumeininki kerhoon.


Oletan, että tuota tarkotethin tuossa aiemmin kysytyssä. Tuoss alla vielä muutampi vastaus/tarkennus ylläoleviin. Mutta miten kävi noille moottoreille ameriikan reissulla, pysykö ne ajokunnossa?

Bomber#1 kirjoitti:
Kisa on painoitettu nyt katupyörille ja niitä ilokaasutettuja katupyöriä on nykyään varmaan yhtä paljon katuliikenteessä kuin leimaamattomia turbopyöriäkin, eli luokkaa ei ole tehty tai suunniteltu vain taxia varten.

Säännöt pitäisi olla aikas selkeät kaikille ja niillä mennään. Omasta puolesta olisi kyllä hienoa nähdä niin taxi kuin Rovaniemen ennätyspyörätkin kaikki samassa penkissä/kisassa. Samoin mun mielestä on ihan sama ajaako kadulla vaikka nitrolla, jos perse ja pokka kestää, katupyörästähän on silloin kysymys jos sillä kadulla kilpi perseessä oikeasti ajellaan.
Mut kisa on kisa ja siinä on tietyt säännöt joista pidetään kiinni.

jouniri kirjoitti:
Eli vieläkö Taxille antamasi mandaatti osallistua ko. kisaan on voimassa vai ei?
Kaikkihan tietää ettei sillä rautaperseajoja ajeta, mutta sen verran siirtokilvillä myös kadulla ajettu, että sääntö täyttynee. Mutta jos ei niin, kertokaa ihmeessä jo nyt ettei turhaan viimeistellä yhtä kaasuittakin potkivaa moottoria.

Bomber#1 kirjoitti:
Tervetuloa kisaan sääntöjen mukaisella polttoaineella.

Kisan ulkopuolella taxi voi myös näyttää hauiksen koon esim. nipanderilla, uskomme että tämä tulos kiinnostaa lehden lukijoitakin

Lähetetty: 20 Loka 2013, 20:00
Kirjoittaja jouniri
Arctikdiver kirjoitti:Ei mulla vihtahuta yhtään... ei oo penniikään kiinni.
Toinen tunnettu tosiasia on etten ole kosksan ollu huutamassa kuinka lujaa oon pääsemässä. Riittää kunhan sais katiskani ees kulkeen toimien koko matkan. Siihenkään ei maailmani oo kaatunu.
Kolmas juttu, etten oo kilvanajokonetta rakentelemassa ollutkaan.
Sitten noihin esittämääsi taulukkoon... tuloksenne on ajettu -12 kuljettajana joku muu kuin SINÄ...
Vuos 12 ja tämä kulunut vuosi on huudettu nimimerkkisi toimesta, kirjoittajaa en tiedä, kuinka on voimaa ja tehoa saatu aikaiseksi...
Se mikä on se pointii on etten tyhmyyttäni ja tietämättömyyttäni sekä taitamattomuudestani huolimatta nähnyt niitä luvattuja penkkituloksia joita lupasit kansalle tuottaa.
Eipä mulla sitten muuta ole. Osaltani en halua jatkaa tuloksetonta keskustelua tämän pidemmälle. Ois vaan ollu mielenkiintoista tietää, millaisiin tuloksiin päästään verrattuna tavallisiin rakentelijoihin..
Kiitos. Onnea tulevien projektienne kanssa.
Aamen!