Sivu 2/3

Lähetetty: 09 Helmi 2013, 18:26
Kirjoittaja alpine
Mul oli aavistuksen vähemmän, mut puolet vähempi ajettukki ;) nii ja kiristäjän kohilta laahain oli melko reippaasti kulahtanu.... josko se rallatuski sit loppuis ku ens viikolla vielä laahain ja tiivisteet tulee :)

Lähetetty: 13 Helmi 2013, 18:48
Kirjoittaja alpine
Noni. Nyt ois hilppeet vaihdettu ja sivuäänet katos lukuunottamatta 2tn kierroksilla olevaa ikävää rallatusta. Voiskohan tuo vanha kiristäjä sielä vielä resonoida? Muuten kyl rupes käymään ihan eri sävyyn.

Lähetetty: 14 Helmi 2013, 07:44
Kirjoittaja Quadron
alpine kirjoitti:Noni. Nyt ois hilppeet vaihdettu ja sivuäänet katos lukuunottamatta 2tn kierroksilla olevaa ikävää rallatusta. Voiskohan tuo vanha kiristäjä sielä vielä resonoida? Muuten kyl rupes käymään ihan eri sävyyn.

Kytkin pitää vapaalla ollessaan joskus jonkun verran ääntä.
Samalla siinä häärätessä kannattaa käyttää se kytkinkopan kansi auki ja katsoa ettei ole pultteja löysällä, näitä on sattunu..

Lähetetty: 14 Helmi 2013, 10:21
Kirjoittaja jarim
Allekirjoitan myös Quadronin kommentin!

Lähetetty: 14 Helmi 2013, 12:07
Kirjoittaja alpine
Käytinki sen jo auki ja kyl sielä kaikki oli kunnossa. Siinä kiristäjässä se "hattu" oli melko väljän olonen. Kuuluukohan olla? Kytkimeltä se ääni selvästikkään ei kuulu.

Lähetetty: 14 Helmi 2013, 12:12
Kirjoittaja alpine
Sais jostain toisen kiristäjän lainaan nii vois kokeilla

Lähetetty: 17 Kesä 2013, 09:06
Kirjoittaja finvalp
Miten tämä turina päättyi ?

Lähetetty: 24 Kesä 2013, 22:43
Kirjoittaja alpine
nyt on uus kiristäjäkin ja siinä se rallattelee kylmänä 2000 rpm kohdilla aika ikävästi.. tiiä sit mikä mättää.. yhen nasauksen manuaalisesti kiristää lisää niin loppuu, mut pelottaa et menee sitte liian tiukalle.

Lähetetty: 15 Heinä 2013, 18:42
Kirjoittaja Hayapari
Samoja ääniä kuin keskustelun aloittaja, minäkin ihmettelen. Naksuttaa, rallattaa erityisesti tyhjäkäynnilla ja alle kahden tuhannen kierroksilla mekaaniset äänet ovat mielestäni poikkeavan kovia. Otin nokkkaketjun kiristimen irti enkä havainnut siinä mitään poikkeavaa. Laitoin takaisin kiinni ja sama rallatus jatkui.

Busa on mallia 03 ja n. 67 000km ajettu. Venttiilien välyksissä ei ole ollut tähän mennessä säätämisen tarvetta.
Voi vika olla myös omassa päässä, sillä lomalla tuli ajeltua 2-viikkoa vuokrapyörällä (Triumph Tiger 800), jossa oli todella hiljaiset mekaaniset äänet. Voimansiirto kyllä inisi tietyillä nopeuksilla.

Sattuisiko Helsingissä (Lauttasaaressa) olemaan joku toinen Busan omistava, jotta voisi verrata ääniä ennen kuin ryhtyy isompiin hommiin.

Talvella on kyllä aikaa huoltohommia tehdä, mutta nyt mielellään ajelisi, mutta ei viitsisi kuitenkaan moottorille aiheuttaa isompaa tuhoa.

Tuli kokeiltua vuokrapyörän jälkeen, että busa kyllä kiihtyy ja kulkee ongelmitta. Mekaaniset äänet vain huolettaa.

Lähetetty: 14 Syys 2015, 19:35
Kirjoittaja jesse55
Nyt on venakoppa pois ja vkl pääsee ketjun kimppuun ja ventiilivälyksiä mittaileen. Mitäs porukka on laittanut uuteen vekopantiivisteeseen vai raakana vain paikkaan? Kiristin oli moitteettomassa kunnossa, kilometrejä 45-tonnia. Toivottavasti venat menee vain tarkistuksella. Onko suositella jotain ulkolaista puljua mistä sais varaosat vähän edullisemmin, kun mp-osat.fi tai marmoritiski/storm. Tarve olisi siis

-nokkaketju
-mahdollisesti laahaimet
-kiristimen tiiviste
-venakopan tiiviste/tulppien tiivisteet
-mahdolliset shimmit

Lähetetty: 14 Syys 2015, 21:09
Kirjoittaja Heksa
jesse55 kirjoitti:Nyt on venakoppa pois ja vkl pääsee ketjun kimppuun ja ventiilivälyksiä mittaileen. Mitäs porukka on laittanut uuteen vekopantiivisteeseen vai raakana vain paikkaan? Kiristin oli moitteettomassa kunnossa, kilometrejä 45-tonnia. Toivottavasti venat menee vain tarkistuksella. Onko suositella jotain ulkolaista puljua mistä sais varaosat vähän edullisemmin, kun mp-osat.fi tai marmoritiski/storm. Tarve olisi siis

-nokkaketju
-mahdollisesti laahaimet
-kiristimen tiiviste
-venakopan tiiviste/tulppien tiivisteet
-mahdolliset shimmit
jos vaihdat molemmat "pitkät laahaimet" tarvit myös kannentiivisteenkin
ja jos otat kannen irti joudut myös ottaan koko moottorin irti rungosta

Lähetetty: 14 Syys 2015, 23:00
Kirjoittaja jarim
KFM Motorraeder

Lähetetty: 15 Syys 2015, 06:24
Kirjoittaja jesse55
Juu jos näin on, niin ne laahaimet onkin ihan hyvät. Ellei täältä löydy jotakuta jolla on paikka ja innostusta tehdä. RM Heino laannutti innostuksen kun ilmoitti hinnaksi 1400e



Edited By jesse55 on 1442287545

Lähetetty: 15 Syys 2015, 14:33
Kirjoittaja Jone
Hei, mistä päättelet, että ketju ja laahaimet pitää vaihtaa? Rallatteleehan nuo aina vähän, varsinkin kylmänä. Vähänhän sulla on kilsoja takana tuossa pyörässä, jos 45tkm.

Mulla on toisena pyöränä 80tkm ajettu GSXR 1100 -90 eikä siinäkään ole tarvinnut vielä mitään tehdä, vaikka noissa vanhoissa on nokkaketjuna ns. pyöränketju.

Lähetetty: 15 Syys 2015, 20:05
Kirjoittaja jesse55
Siittä että kiristin tapissa/en tiedä miten on rääkätty edellisen omistajan toimesta. Ainakin radalla oli käyty takarenkaasta päätellen ja muutenkin ilmeisesti revitty kun vetopakan kumit sököt. RM-heinolla oltiin ainakin sitä mieltä, että pelkkä ketju ja kiristin yleensä riittää. Ihmettelen kyllä että miks ehjä kiristin pitää vaihtaa.. eikö pelkkä jousi riitä.



Edited By jesse55 on 1442336811