Sivu 2/5

Lähetetty: 28 Huhti 2013, 17:34
Kirjoittaja 65-1350377001
Sama vika ilmeni ittellä tänään, onko sulla jo selvenny mikä oli?

Lähetetty: 28 Huhti 2013, 21:49
Kirjoittaja 65-1350377001
Joo vaikuttais että mulla on paskaa nesteessä, eli putsausta. Rasvanpostoa ajanu järjestelmän läpi ja laitoin vielä likoomaan yöksi. Kytkin ei vain kunnolla palautunu. Vielä pitäis tua työsylinteri saada putsattua kunnolla, mutte saanu sitä vielä purettua. Onko siihen mitään vinkkiä kuinka se puretaan?

Lähetetty: 29 Huhti 2013, 18:41
Kirjoittaja tommi80
Antsu kirjoitti:Joo vaikuttais että mulla on paskaa nesteessä, eli putsausta. Rasvanpostoa ajanu järjestelmän läpi ja laitoin vielä likoomaan yöksi. Kytkin ei vain kunnolla palautunu. Vielä pitäis tua työsylinteri saada putsattua kunnolla, mutte saanu sitä vielä purettua. Onko siihen mitään vinkkiä kuinka se puretaan?
Ei auttanut uudet öljyt.. Onkohan ne levyt nyt kulunut? ihmetyttää vaan että kun toimii ekax normaalisti mutta kun kone lämpenee alkaa vasta oireileen? eli kun antaa kunnolla hanaa vinkasee ennenku alkaa ottaan?

Lähetetty: 29 Huhti 2013, 18:49
Kirjoittaja 65-1350377001
Laita pyörä sivujalalle ja aukaase koppa, ei tuu öljyäkään pihalle ku vähä roiskeita. Koita sitte painella kytkintä ja katto jääkö se kantamaan. Mulla jäi, mutta ku ilmausnipan aukaasi, niin kytkin vapautui, eli paluupuoella täytyi olla tukos. Jokaisen kytkin painalluksen jälkeen aina paheni mulla.

Lähetetty: 29 Huhti 2013, 18:54
Kirjoittaja tommi80
Ok. NÄin se just teki. Ku huomas et rupes luistaan paheni sen jälkeen koko ajan.



Edited By tommi80 on 1367254782

Lähetetty: 30 Huhti 2013, 11:07
Kirjoittaja tommi80
Ei jääny kantamaan. Paljokohan on vakio kytkin levyn paksuus? ilmeisesti joka levy ei ole saman paksunen? mut paljokohan on sen otto pinna paksuus? silmä määräsesti on hyvän näkönen kyllä.

Lähetetty: 30 Huhti 2013, 12:06
Kirjoittaja Kujo
Olisin edelleen sitä mieltä että paluupuoli on tukossa. Kylmänä kytkin toimii normaalisti, mutta (neste) lämmetessään laajenee ja avaa kytkintä. Tämä siis johtuu siitä että laajeneva neste ei pääse purkautumaan linjasta kahvasäiliöön. Käytännössä tämän oireen tuntee kahvan tuntumasta, kylmänä toimii normaalisti, mutta koneen lämmetessä kytkimen tartuntakohta muuttuu ylemmäs ja ylemmäs, kunnes kytkin jää auki vaikka kahva onkin ylhäällä. Vielä jos epäilyttää, voi koneen kuumana ollessa avata työsylinterin ilmausruuvia (normi ilmausproseduuri) -tällöin paine linjasta laskee ja kykä toimii taas normaalisti pikku hetken..

Lähetetty: 30 Huhti 2013, 12:16
Kirjoittaja tommi80
Kujo kirjoitti:Olisin edelleen sitä mieltä että paluupuoli on tukossa. Kylmänä kytkin toimii normaalisti, mutta (neste) lämmetessään laajenee ja avaa kytkintä. Tämä siis johtuu siitä että laajeneva neste ei pääse purkautumaan linjasta kahvasäiliöön. Käytännössä tämän oireen tuntee kahvan tuntumasta, kylmänä toimii normaalisti, mutta koneen lämmetessä kytkimen tartuntakohta muuttuu ylemmäs ja ylemmäs, kunnes kytkin jää auki vaikka kahva onkin ylhäällä. Vielä jos epäilyttää, voi koneen kuumana ollessa avata työsylinterin ilmausruuvia (normi ilmausproseduuri) -tällöin paine linjasta laskee ja kykä toimii taas normaalisti pikku hetken..
no ei kai se auta, pakko kokeilla. Eli ajan lämpimäx ja kun rupee luistaan, sammutan pyörän ja päästän paineet pois. Ja kokeilen luistaako. Vaihdoin kyllä siihen just kax kertaa udet nesteet ja putsasin omasta mielestä kyllä hyvin paikat.

Lähetetty: 30 Huhti 2013, 19:41
Kirjoittaja tommi80
Uudet levyt ja jouset tilattu, alkuperäiset. Perjantaina paikalle. Onko jotain elintärkeää mitä pitää ottaa huomioon kun uudet laitan? samassa järjestyksessä takas ku vanhat pois, kohdistus? uitto öljyssä.. esim? Kiitos vastauksista :)

Lähetetty: 30 Huhti 2013, 20:51
Kirjoittaja jamonaattori
Kyl ainaskin kannattaa uittaa öljyssä vuorokauden verran koska muuten luistaa varmasti kytkin.

Lähetetty: 30 Huhti 2013, 20:57
Kirjoittaja jarim
Vuosimallista ei ole ollu puhetta mutta oletetaan 99-01 malliseksi (jonka malliseksi kannattaa palauttaa uudempikin kytkin paketti). Massalevyjä on kahden paksuisia, kaksi paksumpaa ja kahdeksan ohuempaa. Paksu levy sisimmäiseksi, sitten kitkalevy terävä reuna ulospäin. Sitten ohuempi massalevy ja taas kitkalevy (vuorotellen). Myös kitkalevyjä on kahden paksuisia, paksumpia on yleensä kaksi. Ne tulee pakan keskelle. Uloimmaksi tulee taas paksumpi massalevy joka laitetaan eri "urille" mitä muut massalevyt. Ja tosiaan niinkuin jamo sanoikin, ehdottomasti uusia massalevyjä kannattaa se vuorokausi öljyssä uittaa etteivät pala heti ekalla käytöllä.

edit: editoidaan vielä sen verran että siinä uudemmassa kytkinmallissa sisimmäiseksi tulee sellainen kapeampi massalevy ja sille kaveriksi iso prikka- + jousilevy. Muuten samanlainen. Varsinkin isommilla tehoilla/väännöillä kannattaa korvata vain ulommaisen kaltaisella paksummalla massalevyllä tuo keksintö.




Edited By jarim on 1367344763

Lähetetty: 30 Huhti 2013, 21:39
Kirjoittaja tommi80
jarim kirjoitti:Vuosimallista ei ole ollu puhetta mutta oletetaan 99-01 malliseksi (jonka malliseksi kannattaa palauttaa uudempikin kytkin paketti). Massalevyjä on kahden paksuisia, kaksi paksumpaa ja kahdeksan ohuempaa. Paksu levy sisimmäiseksi, sitten kitkalevy terävä reuna ulospäin. Sitten ohuempi massalevy ja taas kitkalevy (vuorotellen). Myös kitkalevyjä on kahden paksuisia, paksumpia on yleensä kaksi. Ne tulee pakan keskelle. Uloimmaksi tulee taas paksumpi massalevy joka laitetaan eri "urille" mitä muut massalevyt. Ja tosiaan niinkuin jamo sanoikin, ehdottomasti uusia massalevyjä kannattaa se vuorokausi öljyssä uittaa etteivät pala heti ekalla käytöllä.

edit: editoidaan vielä sen verran että siinä uudemmassa kytkinmallissa sisimmäiseksi tulee sellainen kapeampi massalevy ja sille kaveriksi iso prikka- + jousilevy. Muuten samanlainen. Varsinkin isommilla tehoilla/väännöillä kannattaa korvata vain ulommaisen kaltaisella paksummalla massalevyllä tuo keksintö.

Vuosi malli oli 05




Edited By tommi80 on 1367347350

Lähetetty: 30 Huhti 2013, 22:38
Kirjoittaja jarim
Ottasin siihen sisimmäksi tosiaan tuollaisen samanlaisen levyn mikä tulee uloimmaksi. Mutta jokainen tablaa tavallaan. :)

Lähetetty: 01 Touko 2013, 09:45
Kirjoittaja 1340R86
Kun on juttua kytkimestä
niin minkä laisia kokemuksia on tuommoisesta ratkisusta

http://store.schnitzracing.com/nlr-boo....a-99-12

kuinka paljon tarvitsee painetta pitääksen,
minkämoinen mahtaa olla käytö varmuus mataka ajelussa, kun ilmeisesti painaa koko pakettia sivu suunassa niin rasitaako/kulutaako kytkin akselin laaakereita kovasti
tai jotain muuta ?

Lähetetty: 01 Touko 2013, 10:08
Kirjoittaja jarim
Eikös tuo paina vakio painelevyä keskeltä? Pätevältä vaikuttaa turbopyöriin. :)