Sivu 2/6

Lähetetty: 11 Marras 2014, 14:49
Kirjoittaja 1340R86
sisään menevän lämpöjä kun mittailee niin olisi hyvä jos saisi mittailtua
myös sieltä läheltä kantaa niin näkee josko lämpenee/jäähtyy vielä matkalla

Lähetetty: 13 Marras 2014, 20:11
Kirjoittaja strengi
Anturin paikka vielä vähän mietinnän alla, ulkonee aika paljon kotelosta joka sanelee aika pitkälti sijoituksen. Polttoaine tietysti vielä viilentää jonkin verran, mut sieltä asti voi olla vähän hankala saada luotettavia numeroita. Ja hitonmoinen rosessi änkeä anturi :D

Lähetetty: 20 Marras 2014, 14:52
Kirjoittaja strengi
Kuva

Dumppi löysi paikkansa ahtoputkesta, tais sattua jopa niin hyvin että katekkin mahtuu loveamatta paikalleen. Ahtopaineensäädin sai kiinnikkeen alumiinista, oli kiinni jo nippusiteillä mutta asia ei antanu mielenrauhaa :D Ahtoputkien liitokset saa toistaseksi jäädä silikoniletkuilla toteutetuks, vaikka niitä suuresti inhoankin. Täytyis tehdä turhan paljon uusiks, jotta pääsis kaikista eroon, ehkä tulevaisuudessa sitten.

Kuva

Putkistokin tuli vihdoin valmiiks. Tämmösten toteuttaminen vähän raastavan hidasta itselle kun tallissa ei ole mitään vehkeitä. Mallattava yks osa kerrassaan, vietävä kaverille joka täppää seuraavana päivänä töissä, katottava sattuko kohilleen ja mallattava seuraavaa :thumbup:
Vaimentaja tulee saamaan vielä uudet sisuskalut jahka muutokset on katsastettu, varovainen tunne ettei 3 tuuman putkistolla äänet asetu sallittuihin rajoihin.

Seuraavaks vuorossa takaswingin teko. Orggis säädön maksimista 6 tuumaa säätövaraa lisää pitäs riittää omiin tarpeisiin.

Lähetetty: 23 Marras 2014, 18:30
Kirjoittaja strengi
Kuva

Takahaarukan 0-6 tuuman säätöpalat pultin reikää vaille valmiit, kohta on taas on hitsarille puhdetta kahvitunneilleen :D

Lähetetty: 23 Marras 2014, 18:42
Kirjoittaja snuggles
Ja tietty säätöruuvin kierteet tehtynä ennen hitsausta.

Voitelusta vielä se ettei varmaan tule ropleemia jos laitat pumpun rattaan sekä paineventtiilin. Mulla alkoi ropleemit kylmän öljyn kanssa siinä vaiheessa kun laitoin isomman pumpun, ja siihen ei ole turbossa tarvetta, ehkä sitten lähempänä 700hv lukemia.

Lähetetty: 01 Tammi 2015, 22:18
Kirjoittaja strengi
Jeppistä, taidan luottaa tarjottuun informaatioon ja pistää kumpasenkin surutta kiinni.

Sitten jotain edistystäkin, jääny tämä päivittely melko vähiin. Ei oo vaan saanu aikaan.

Takahaarukka tuli valmiiks, sai säätöruuvin kierteetkin ja käväs pulverimaalissa. Jonka jäljiltä tuli laakeritkin uusittua, just niitä pieniäsuuria menoeriä joita ei tuu mihinkään laskettua ennakkoon.
Ketjunsäätökappaleiks tein sorvilla(kyllä, oikeesti, sorvilla.) 3 reikäset mallit 50 millin jaolla ettei tarvinnu jeesus pitkiä pultteja tai muuta epämäärästä viritellä. ois voinu olla harvempikin jako, 70 tai jotain sellaista mutta menkööt tuommosina.
Niin joo ja vanteetkin sai mustan niskaansa. Lapsen kakka ei sisälly elämääni enkä kaivannut sävyä vanteisiinkaan. :D
Kuva

Viime ajat on tullu häärittyä PLX:än mittareiden ja tiedonkeruun parissa.
Mittarit pelaa, ja näyttää jopa oikeeta lukemaan kun kaiken pelihousujen repimisen jälkeen kaveri varovasti kysäs voisko karmeet lämpötila numerot johtua siitä että ne on fahrenheitteja? No kappas, niin olikin... NäpyNäpy ja leveä hymy perään. :)

Tiedonkeruu kaipaa vielä kaasunasento ja kierrosluku tietoja omasta ecusta, muuten melko hyvällä mallilla. Tänään yritin jo vähän conffailla anturitietoja huonolla menestyksellä, jospa huomenna onnistus paremmalla ololla paremmin. :kippis:
Ajatukset logattavista asioista vähän muuttu, kun otti silmän käteen ja luki ohjeet. Pelkkinä pyörintänopeus kanavina pitämäni lähöt ymmärtääkin myös paineantureita, joten niitä sitten.
Uusittu lista:
-Seos, PLX:n purkista.
-Pakolämpö, myös PLX:ästä.
-Kaasunasento, omalta eculta.
-Kierrokset, myöskin sieltä.
-Bensanpaine, MKS:n anturilla.
-Öljynpaine, samanmoisella.
-Ahtopaine, VPV:n 3.5bar mapilla.
-Ahtolämpö, Boschin avoimella anturilla. (OK, kopiolla)

Noitten lisäks purkki näkyy seuraavan akun jännitettä ja G-voimia. Joku GPS optiokin näky olevan, siihen täytyy vielä perehtyä josko sillä sais vertailukelpoisia nopeuksia mittailtua.

Lähetetty: 02 Tammi 2015, 00:59
Kirjoittaja Ekoteko
Takarivistä huutelen:
Hienoa luettavaa ja tsemppiä! Sehän on ihan tekemistä vaille valmis.

Odotellaan sitten kenttätuloksia tulevalta suvelta. :respekt:

Lähetetty: 17 Tammi 2015, 16:23
Kirjoittaja strengi
Kiitoksia! Positiivista palautetta harvemmin kuulee :D

Edelliseen listaan muuttu vielä se, että kaasun asento vaihtu toiseen imulämpöanturiin, kennon molemmin puolin nyt.
Penkissä laitetta hieman jo ajettiin, välijäähy kuivana, imulämmöt näytti niinkin korkeilta kun 117c 0.9bar paineilla.
Tuntuu melko suurelta, täytynee katsella keväämmällä uudestaan jäähyn kanssa.

Ehin käyttämään kamppeen myös muutoskatsastuksessa.
Aiemmin esillä olleeseen hukkaportin putki aiheeseen tuli myös faktaa: Kun katalysaattoria ei vaadita voi hukkiksen kaasut tulla ulos melkolailla mistä vain, kunhan äänet ja päästöt on testeissä ok.

Myös alusta kävi päivitettävänä, molempiin päihin Öhlinssin sisukset ja jotain shimmailua josta en mitään ymmärtäny.
Homman hoiti Joensuusta jälleen RPM-Kone, kevättä ootellessa että pääsee tielle kokeilemaan.
Keulaa madallettiin sisältä 30mm, perään luvassa vielä hienosäätöä korkeuden kanssa, korkeemmassa on vähän korkee ja matalemmassa asennossa tuli kate vastaan. +4 takakate tietty korjais tämänkin :glare:

Lähetetty: 13 Huhti 2015, 20:02
Kirjoittaja strengi
Pitkästä aikaa, hieman päivittelyä.

PLX:n purkit asettu kivasti katteen alle piiloon:
Kuva

Korkeus ongelmaan ratkasu löyty vanttiruuvi koiranluista, jotka löyty vaihteeks kaverin tallista tonkimalla.
Kuva

Kytkinkopaksi löyty, myöskin jälleen saman kaverin "roskista" tonkasemalla, huomattavasti katu-uskottavampi malli.
Kuva

Maaliskuun alussa tuli ajeltua jo 250km, jonka aikana ilmeni kaikenlaista pientä kivaa, kuten 1004c pakolämpö. säätöa kaipas, joten suunnaks penkki.
Ennen sitä kuitenkin reguun paineletku kiinni, sitä kun ei ennen ollut. Paksulla kävi sen jälkeen kuten ennakkoon oottelinkin, tehoo vaan oli vähän turhan paljon?
Lysti loppui kansipahvin korkkaamiseen. Kaheksan tonnin jälkeen lienee loppunut kipinä kesken, ilmeisesti paine on karannut turhan ylös, aiheuttajasta ei vain ole mitään havaintoa.
Kuva

Kansipahvia vaihto oli oikeestaan huojentava juttu, samalla sai todeta ettei nuo 1000c pakolämmöt aiheuttanu vahinkoa koneelle.
Vanha tiiviste oli 2-kerroksinen ja ilman liimaa kiinni. Tilalle löyty, taas samaisesta pohjois-savolaisesta hayabusa ihme maasta sopivasti turha 3-kerros tiiviste, copper gaskettia väliin ja 70nm momenttia, jospa se siellä kestäs.
Samalla kun kansi oli irtaallaan, heitettiin sinne myös carpenter racing 60 tai 65lbs venajouset, jotka luonnollisesti kierrätettiin taas samasta SSB jäämistöstä :tapu:

Viime viikonloppuna sitten säädettiinkin mopoo tiellä, selkeesti oletettua vähemmän oli tarvetta. Tästä johtopäätös että dynon ihmeellisyydet johtu kipinän puutteesta, eikä ähky paksusta soossista.
Välijäähykin todettiin toimivaks:
Kuva
Ahtolämpö 1 ennen kennoo, ja 2 kennon jälkeen.

Seokset ei tuohon kuvaan osunu, mutta pyörivät ahdoilla karvan alle yhdentoista, oon vähän neuroottinen niistä, noilla ei pitäis sulaa :D

Tälle kesää pyörä on siis valmis, tapahtumia ootellessa. :kippis:

Lähetetty: 13 Huhti 2015, 21:15
Kirjoittaja snuggles
Hieno homma, nytte vaan ilmoittautumiset vetämään ajotapahtumiin :)

Muutama ihmetyksiä herättäviä pointteja,
Oot alkanu kans purkkitehtailijaksi(?), turhan paljon tehoo, miten voi olla(?), Any10 tarra kopassa (?)

Lähetetty: 14 Huhti 2015, 16:20
Kirjoittaja strengi
Joo, purkkeja alkaa olemaan niin sanotusti v*tutukseen asti. Ikävä kyllä koen niiden tuoman informaation tärkeeks. Ainoo järkevältä tuntuva ratkasu olis sijoittaa kunnon ruiskunohjaimeen, jolla itsellään sais hoidettua kaiken tarpeellisen. Yks kunnon purkki hoitas saman kun nyt kuus purkkia. Ei sillä, ei noista tähän hätään harmiakaan ole.

Tehoa oli "liikaa" sen takia että painetta piti olla korkeintaan kilo, jota vastaan tuo teholukema ja kansipahvin hajoominen kovasti sotii. Ikävä kyllä mikään purkki ei logannut mitään penkissä. :thumbdown:

Tarra kykäkopassa on muisto sen menneisyydestä lyhemmillä suorilla.

Kentälle tuleminen on vähän auki vielä. Jostain kumman syystä mulle on hakkautunu alitajuntaan ajatus ettei sieltä koskaan selviä ehjän mopon kanssa kotiin. Tänä kesänä olis tarkotus käydä hieman ajamassakin, moni normaali motoristi kuulemma tekee semmosta :D
Oletan kuitenkin että Lappeenrannassa ajetaan syksylläkin, jos kerran keväälläkin. Sinne viimestään jos kampe kestää ehjänä kesän yli.

Lopuks vielä maininta että noita koppia on saatavana lisääkin, yhteystietoja voi kysyä minulta.

Lähetetty: 14 Huhti 2015, 19:02
Kirjoittaja zeta1
Kyllä muakin alkoi pääsiäisenä hymyilyttää kun alkoi 0,5 barin paineella irtoamaan 320hv takarenkaalta kun ajatuksena oli kuitenkin nostaa paineet 1,5-1,7bar. Onneks istuttiin kuitenkin hetkeks ja todettiin että jossain pitää olla vuoto ja niin olikin, dynoon menevässä letkussa vähän valskas yks haara ja todelliset paineet olivat n.1,4bar. :p

Lähetetty: 14 Huhti 2015, 22:24
Kirjoittaja Titaani
Ei kyllä sytytä jos vetää seokset alle 11. Mulla viime keväänä dynossa oli jotain 11.5 tasoa ja hyvin vielä sytytteli, mutta pa paineensäädin ja polttoaine lämpesi reilusti ja seos muuttui jotain 10.5 tasolle niin silloin huomasi ettei enää sytytä kunnolla.

Lähetetty: 15 Huhti 2015, 19:21
Kirjoittaja strengi
Onko sulla titaani täysin vakiot sytkävehkeet? Kiukkua kuitenkin jo ihan kohtuudella, etanolilla?

Tiellä seos pysytteli tuolla ylä päässäkin n.11 tietämillä ja pelas hienosti, jo ennen säätöjä.

Penkissä se tosiaan kuoli kuvan mukaisesti, en tiiä, vaikuttiko lämpimämpi ilma sisätiloissa vai meneekö seos paljon paksummalle kun paineet nousee, oletettavasti sitä kuitenkin oli siellä enemmän.

Lähetetty: 15 Huhti 2015, 22:03
Kirjoittaja 1340R86
Matkapyörä toimi vakiosytkällä 11.2 seoksella hyvin penkissä, reissussa italian lämmössä +36, alpien viielydessä +2, baanalla,
ainoa missä tuli pientä epämääräistä käyntiä oli 45min kestänyt jonotelu kävelyvauhdilla flektiti huutaen niin alkoi bilteman akusta virta vähenemään