Sivu 2/8
Lähetetty: 27 Heinä 2006, 21:00
Kirjoittaja 84-1087207043
Vaihdettuani Pois Motulin 15w50 > Motul 10w40 Vaihteisto alkoi takkuamaan ja kytkimen toiminta heikkeni huomattavasti. Seuraavan kerran kun vaihtelen oljyt, tilalle tulee 15w50 tms. Valitettavasti Motulilta ei enaa saa tuota viskoa...
Edited By Teme on 1154023332
Lähetetty: 27 Heinä 2006, 21:09
Kirjoittaja Jokimaa
FORMULA 4T 15W/50 Motorex,
kyseistä merkkiä olen käyttänyt eikä ole ongelmia ollut.
Mitähän viisaammat sanovat???
Lähetetty: 28 Heinä 2006, 11:12
Kirjoittaja Jone
Teme kirjoitti:Vaihdettuani Pois Motulin 15w50 > Motul 10w40 Vaihteisto alkoi takkuamaan ja kytkimen toiminta heikkeni huomattavasti. Seuraavan kerran kun vaihtelen oljyt, tilalle tulee 15w50 tms. Valitettavasti Motulilta ei enaa saa tuota viskoa...
Täältä ainakin saa edelleen Motulia kolmena eri viskositeettina. 10w-40, 10w-50 ja 15w-50.
Lähetetty: 28 Heinä 2006, 12:17
Kirjoittaja 79-1150474000
Vaihettiin just 6K-huollossa kiisselit Castrol GPS:stä R4:ään ja pikasella ajelulla tuntus että vaihteet/kytkintuntuma parani.
...tai sitte on vaan PERJANTAI
EDIT:
Huoltomieski piti Motulia hyvänä, niillä ei vaan nyt ollu sitä.
Edited By Oliver on 1154078718
Lähetetty: 28 Heinä 2006, 12:32
Kirjoittaja Jone
Oliver kirjoitti:Vaihettiin just 6K-huollossa kiisselit Castrol GPS:stä R4:ään ja pikasella ajelulla tuntus että vaihteet/kytkintuntuma parani.
...tai sitte on vaan PERJANTAI
Kyllä tuolla R4:llä on takuu varmasti parempi vaihteiston toiminta kuin GPS:llä. Perustuu empiirisiin havaintoihin. Hinta vain on aikas jämäkkä, kun halvimmillaankin Suomessa jotain 55e/4litraa. 3500km vaihtovälillä, mitä ite käytän, tulee kivasti öljykuluja. Ulkomailta tosin saa huomattavasti järkevämpään hintaan.
Lähetetty: 28 Heinä 2006, 13:33
Kirjoittaja 79-1150474000
Jone kirjoitti:Hinta vain on aikas jämäkkä, kun halvimmillaankin Suomessa jotain 55e/4litraa. 3500km vaihtovälillä, mitä ite käytän, tulee kivasti öljykuluja. Ulkomailta tosin saa huomattavasti järkevämpään hintaan.
Oli kyllä R4 niin Lapponia puolukkaliköörin näköstä ainetta, että varmaan on Suomessa lisätty vahingossa alkoholiveroa päälle :laugh: :p
Lähetetty: 28 Heinä 2006, 23:50
Kirjoittaja jarim
Louisilla R4/RS4T 46e / litra. Itte sain sopuhintaan tosin suomestakin.
Lähetetty: 01 Elo 2006, 10:51
Kirjoittaja rosmo
Teme kirjoitti:Vaihdettuani Pois Motulin 15w50 > Motul 10w40 Vaihteisto alkoi takkuamaan ja kytkimen toiminta heikkeni huomattavasti. Seuraavan kerran kun vaihtelen oljyt, tilalle tulee 15w50 tms. Valitettavasti Motulilta ei enaa saa tuota viskoa...
Juh, alkaa taas olla öljynvaihdon aika. Nyt sitten arvotaan seuraava öljymerkki...
Hajupussin ohjekirjan takakannessa näytti komeilevan jotain tyyliin "Suzuki suosittelee" ja sen alla Motulin logo. Henk. koht. jokseenkin kammoan kyseistä merkkiä. Tarjoilin aikoinaan Hondaan Motulin 5100 10w-40:tä, mutta se ei ainakaan siitä tykännyt yhtään. Aski oli ihan juustossa. Motorexista se tykkäsi sitten paaaljon enempi. Laatikko toimi kuin ajatus ja pata oli hiljaisempi ja jokseenkin räyhäkkäämpi. Mutta ymmärsinksmää ny oikein, että näissä meitin 'oikeissa moottoripyörissä' Motul on toiminut kiitettävästi? :laugh: yllättävän vähän kun näitä Motulia käyttäviä tässä ketjussa loppujenlopuksi kuitenkin on...
Motorexia on kyllä kehuttu muunkinmerkkisissä kamppeissa, joten se haiskahtaisi hyvältä vaihtoehdolta. Itse olen nyt käyttänyt bussissa Castrol R4:sta. Vähän tuntuu aski välillä takkuavan, lähinnä ykköspykälän kanssa on probleemia saada se päälle, etenkin moottorijarrutuksen jälkeen. Tosin se menee kiltisti päälle, esim. kun liipaisee kytkintä yhden ylimääräisen kerran askin ollessa vapaalla.
Kuinka sitten Shell Advance, löytyykö kommenttia?
Lähetetty: 01 Elo 2006, 11:11
Kirjoittaja Jassu
8tkm ollu ny koneessa Teboilin 15w-50 superbikea. Mukavasti skulannu.
Lähetetty: 01 Elo 2006, 14:29
Kirjoittaja Quadron
Louissi on laittanna tarjoukseen Castrol RS4t 10W-60 öljyä, 2L = 14,95 ja 2x 2L = 24,95 euroa.
Hinta ei paha, mutta itsestä tuo viskositetti kuulostaa aika ohuelta, sopiiko bussiin?
Lisäksi en ole tuttu tuon Louisin "restposten" systeemin kanssa, voisko joku germaania paremmin vääntävä selventää tällä toisella kotimaisella mitä se meinaa kun tuote on sillä merkinnällä heitän sivuillaan..?
Lähetetty: 01 Elo 2006, 14:57
Kirjoittaja Jone
Quadron kirjoitti:Louissi on laittanna tarjoukseen Castrol RS4t 10W-60 öljyä, 2L = 14,95 ja 2x 2L = 24,95 euroa.
Hinta ei paha, mutta itsestä tuo viskositetti kuulostaa aika ohuelta, sopiiko bussiin?
Lisäksi en ole tuttu tuon Louisin "restposten" systeemin kanssa, voisko joku germaania paremmin vääntävä selventää tällä toisella kotimaisella mitä se meinaa kun tuote on sillä merkinnällä heitän sivuillaan..?
Siis paksuintahan tuo on kuumakestoltaan mitä löytyy.Niinpäin se menee. Tehtaan manuaalin mukaan 30-50 alueella olevaa öljyä voi käyttää.Tiettävästi jotkut käyttävät 60:kin. Oisko kuitenkin turhan paksua Suomen keleille?
Lähetetty: 02 Elo 2006, 22:15
Kirjoittaja jarim
Quadron kirjoitti:Louissi on laittanna tarjoukseen Castrol RS4t 10W-60 öljyä, 2L = 14,95 ja 2x 2L = 24,95 euroa.
Hinta ei paha, mutta itsestä tuo viskositetti kuulostaa aika ohuelta, sopiiko bussiin?
Lisäksi en ole tuttu tuon Louisin "restposten" systeemin kanssa, voisko joku germaania paremmin vääntävä selventää tällä toisella kotimaisella mitä se meinaa kun tuote on sillä merkinnällä heitän sivuillaan..?
Tuo ei ole samaa täyssynteettistä (vollsynthetisches) mitä suomessa myytävä R4 vaan puolisynteettistä (teilsynthetisch). Ilmeisesti suurin piirtein samaa mitä GPS, tosin tuossa lämpökesto hiukkasen parempi (10W-40 vs 10W-60). Se "oikea" täyssynteettinen 10W-50 RS4T maksaa 46.95e / 4 litraa. Restposten meinaa "ylijäämäeriä".
Edited By jarim on 1154546261
Lähetetty: 03 Elo 2006, 09:26
Kirjoittaja 75-1124557230
rosmo kirjoitti:Kuinka sitten Shell Advance, löytyykö kommenttia?
Hyvin toimii. Itsellä Shell Advance Ultrat sisällä ja pelaa todella hyvin. Vaihteet menee hyvin sisälle ja niinpoispäin. En ihan äkkiä lähde öljymerkkiä vaihtamaan...
Lähetetty: 03 Elo 2006, 10:31
Kirjoittaja kajbusa
Kyllä suojalaippa kannattaa asentaa... itselläkin alkoi nesteet mustua (05) jo muutaman tuhannen kilometrin jälkeen.....
Ja öljystä...... Ajoin viimekesän castroilla, ihan ok. mut tänäkesänä olen käyttänyt Mobil 1 15W50 (huom 15W50)... ei se ainakaan huonompaa ole, vaihteisto toimii koko vaihtovälin moitteettomasti.
Ja eräs meidän kaikkien tuntema "moottorivelho" kertoi et Mobilin jälkeen on koneessa hyvät öljykalvot ympäriinsä......
Lähetetty: 08 Elo 2006, 18:59
Kirjoittaja Timppa
Teme kirjoitti:tilalle tulee 15w50 tms. Valitettavasti Motulilta ei enaa saa tuota viskoa...
Kyllähän tuota jossain lienee myynnissä, kun Torsti tänään 30t huollossa tommoset pataan lorotteli. Enpä huomannut kysyä mistä öljynsä tilaa...