Sivu 2/2

Lähetetty: 08 Elo 2013, 21:56
Kirjoittaja Kamibusa
Kamibusa kirjoitti:
Heksa kirjoitti:myös aj-bike vaasassa saa tehtyä sifteri ohjelmoinnin
eikö jyväskyläs kukaan?
Kannattaa kysyä hinta ensin, eikä kovin paljon kannata siitä "klikkauksesta" maksaa
aikaa siihen kuluu 10min

Jees, kiitokset kaikille vinkeistä. :)

Mulla ainakin pitäisi olla pyörä kohtuusäädöissä. Nyt riittäisi vain sen shifterin käyttöönsaanti. Mulla on ainakin sama luulo kuin Heksalla, että temppu ei ole kummoinen eikä kestä kauaa. Siksi ei siitä 10 minuutista viitsisi ihan mansikoita maksaa.

Ajattelin vaan, että jollain aktiivisella foorumilaisella olisi ohjelma läppärillä ja ennen kaikkea ECU:n vaatima johto hallussaan. Jos ei ole, niin sittenhän pitää turvautua liikkeeseen - esimerkiksi niihin, joita tuossa yllä tarjoilitte.

Waiski, onko niin, ettei Jypin kylästä löydy "shifterin aktivointipalvelua"?? ???

No niin, shifteri aktivoitu ja pelaa hienosti. Mulla säädöt on siten, että katko on 55 ms ja kierroksia on oltava noin 5000, jotta laite toimii. Ihmettelin vain ensimmäisen 100 km:n koeajolenkin aikana, miksen ole aiemmin moista kampetta hankkinut. Hauska kuin mikä, suosittelen! :) .

Kiitokset Waiskille loistovinkistä Jyppikylässä paikasta, jossa Busan päälle ymmärretään ihan viimeisen päälle. :kippis:




Edited By Kamibusa on 1375988295

Lähetetty: 09 Elo 2013, 09:46
Kirjoittaja kake
Minusta aika korkea toi kierrosraja. Eihän sifteriä pääse käyttämään korkeintaan kun ykköseltä kakkoselle, kun vauhti on jo yli motarinopeuksien. Mä laitoin ton kierrosrajan 2500 rundiin. Nyt vaihtajalla voi leikkiä normi tieliikenteessäkin.

Minkäslaisia säätöarvoja muilla on käytössä?

Lähetetty: 09 Elo 2013, 09:55
Kirjoittaja jarim
Gen1. 3000rpm raja (muistaakseni). Korkeilla kierroksilla 40ms katkoaika (racecut laatikko), vääntöalueella hieman pidempi. Gen1:ssähän voi katkoajan määrittää kierroskohtaisesti.

Lähetetty: 09 Elo 2013, 12:30
Kirjoittaja Kamibusa
kake kirjoitti:Minusta aika korkea toi kierrosraja. Eihän sifteriä pääse käyttämään korkeintaan kun ykköseltä kakkoselle, kun vauhti on jo yli motarinopeuksien. Mä laitoin ton kierrosrajan 2500 rundiin. Nyt vaihtajalla voi leikkiä normi tieliikenteessäkin.

Minkäslaisia säätöarvoja muilla on käytössä?

Ymmärsin niin, että kierrosluvun ja säätöajan hakeminen on tietynlaisen kompromissin hakua. Jos kierrosluku on alhaalla, katkoaika on pidempi. Tämä taas aiheuttaa turhan pitkän katkoajan kovemmilla kierroksilla, mikä tuntuu turhan suurena nykäyksenä vaihtaessa; "sujuvuus" kärsii. Asentajan mukaan joissain Busissa säädetty katkoaika on 35 ms ja kierrokset on oltava noin 8000, jotta shifteri toimii. Voisin kuvitella, että aika hyvä vaihtoehto esim lentokentälle. Näin mua opastettiin, mutta omaa kokemusta mulla on tosiaan vasta noista em omista arvoistani :) .

Sanoisin, että neloselle asti vaihtaminen onnistuu vielä satasen alueella suunnilleen rajoitusten puitteissa. Vitoselta kutoselle vaihtaminen mun shifterillä tarkoittaa, että vauhtia on noin 140 - siis mun vakivälityksillä. Kokonaisuutena mulla vaikuttaisi olevan ihan hyvät kompromissisäädöt omiin tarpeisiin. Toki myöhemmin olisi kiva kokeilla muitakin variaatioita.

Jarim, ymmärsin niin, että myös gen2:een saa mainitsemasi shifterin, eli ei pitäisi olla busan mallista kiinni. Eri arvojen säätö eri vaihtoväleille ei kuitenkaan onnistu mun karvalakkimallilla :p .

Lähetetty: 09 Elo 2013, 13:03
Kirjoittaja jarim
Gen2:ssa ei saa katkoaikaa säädettyä kierroskohtaisesti.

Lähetetty: 09 Elo 2013, 14:04
Kirjoittaja Kamibusa
jarim kirjoitti:Gen2:ssa ei saa katkoaikaa säädettyä kierroskohtaisesti.
OK, sitten muistin tämän(-kin) väärin :( .

Lähetetty: 09 Elo 2013, 22:22
Kirjoittaja kake
No ei oo monella shifteri käytössä, kaikki kolme on ilmoittautunut.

Lähetetty: 09 Elo 2013, 22:49
Kirjoittaja Rampe
cordona shifteri on käytössä,on toiminnassa 3000 kierroksesta alkaen ja katkoaika muistaakseni 65ms. hyvin on pelittänyt!

Lähetetty: 10 Elo 2013, 08:42
Kirjoittaja Ekoteko
Täällä myös sifteri + gen2 ja käännetty kaavio. 3000rpm ja 60ms. Suosittelen kaikin puolin.

Lähetetty: 15 Heinä 2014, 15:33
Kirjoittaja Jaahall
Moi,

Auttaisiko täällä joku tämän kanssa, että pääsisin alkuun. Minulla oli jo valmiiksi busassa PCV kiinni kun sen hommasin. Busa VM -08 (otettu käyttöön -09). Haluaisin siihen kiinni Sifterin mutta mitä kaikkea se nyt sitten vaatii. Olen ymmärtänyt, että PC saa heittää kuikkaan ja säätää pyörä sitten Ecu editorilla. Eli mitä kaikkea täytyy nyt hommata, että saisin sifterin (esim Cordonan) kiinni? Tällä hetkellä pyörässä on hyvät asetukset mielestäni saatu Treen Bike doctorilla penkitettyä ja ajattelin, että saako Ecu editorilla importattua PC:n kaavan talteen ja laitettua sen sitten Ecu editorilla takaisiin sisään. Vielä jos saisin tiedon, että mitä kaikkia kamppeita tarvitsen tähän operaatioon ja mistä kannattaa hommata, niin olisin hyvin kiitollinen.




Edited By Jaahall on 1405427621

Lähetetty: 15 Heinä 2014, 16:56
Kirjoittaja Heksa
Dragrace.fi
eiköhän sieltä löydy myös versio commanderillekin poks

edit: tuossa samat sälät ruattissa/ varaosia kliks




Edited By Heksa on 1405433761

Lähetetty: 21 Heinä 2014, 23:34
Kirjoittaja teeti
Gen 1, k7 , kierrosraja 2000 (ms en tiedä, Sami määritti) .
Joka pykälällä käytössä (mutta usein käytän vasta 3000 kierroksen jälkeen niin ei juuri nykäise)... mahti keksintö! :tapu: :tapu: :goodboy:

Lähetetty: 21 Heinä 2014, 23:44
Kirjoittaja toimeve
...tahtoo kans!

Lähetetty: 23 Heinä 2014, 20:46
Kirjoittaja JukkaK
Tilasin tänään tuollaisen Cordona shifterin. Ei vissiinkään ole kummoinen asentaa?

Lähetetty: 29 Heinä 2014, 17:31
Kirjoittaja JukkaK
Ilmeisesti ei. Mulla oli ilmeisesti jo valmiiksi tökätty shifteri toimintaan ecussa joten alkoi heti toimimaan.