koneen öljystä tietoa...

Tänne myös vaihteistoon ja kytkimeen liittyvät asiat
Avatar
waiski10
Site Admin
Viestit: 902
Liittynyt: 28 Touko 2004, 13:03
Paikkakunta: Jyskä

Viesti Kirjoittaja waiski10 »

pyöritä porakoneella ö-pumppua.
ennen kova, ehkä vielä joskus...
Avatar
snuggles
Viestit: 1751
Liittynyt: 22 Joulu 2005, 16:39
Paikkakunta: aakoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja snuggles »

Se voi olla tosi sitkeessä saada paineet nousemaan, mainittu porakone voi olla tarpeen, tahi sitte kun joutusit kuitenkin purkaan kytkimen hilut edestä poies niin meiän pajalla on vaan pyöritetty käsin, jollain meisselillä, pumpun rattaasta, sitte se jäykkenee ja alkaa nostaan öljynpainetta.
team - SMR

- prayers have the same value as facebook likes ... zero -

http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
Kummeli
Viestit: 47
Liittynyt: 15 Loka 2012, 13:03
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Siis lenkkiavaimella saa nopeampaa pyöritettyä ku startti? ???

Mitä suosittelette, kannattaako ennemin koittaa tuota porakoneella pyörittämistä, vai pitäskö vain koittaa saaha kone käyntiin ja hetken käyttää, sitte kattoa onko painetta vai ei?
Avatar
snuggles
Viestit: 1751
Liittynyt: 22 Joulu 2005, 16:39
Paikkakunta: aakoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja snuggles »

Meisselillä. Ei se välttämättä tarkota että on nopeempi kun startti, asiaan voi vaikuttaa se että osat ei pyöri ja välyksissä on enemmän vastusta paineen nostolle. Mut porakone on ihan jees, kato vaan joku härpäke mikä sopii väliin.
Kone käynnistämällä saat paineet, mut en haluais ees arvioida mitä tapahtuu niinä sekunteina kun öljy ei vielä kierrä.
team - SMR

- prayers have the same value as facebook likes ... zero -

http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
Kummeli
Viestit: 47
Liittynyt: 15 Loka 2012, 13:03
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Tuossa tuli kyllä parin sekunnin sykleissä pyöritettyä startilla konetta muutamaan otteeseen, mutta tosin voi olla vähä eri jos kone ottaa melkee 2000rpm heti ja pyörii hetken ilman painetta, ku se että startilla pyörittää... Pitänee ottaa kytkin poies jotta pääsis koittaan...

Sitte olis toinen "pieni" ongelma, eli kipinää ei tuu ollenkaa. Mulla on johtosarjaa vähä modattu, ku puuttuu omat katkasimet ja virtalukko. Ohitin ne, kytkinkahva anturin jne. No sain siihe vaiheeseen että kaiken pitäs toimia niinku kuuluuki, eli virrat päälle, katkasimet oikeeseen asentoon "kytkin pohjaan" ja se kaatumisanturi oikeinpäin. No, sitte otin yhen puolan ja tulpan irti ja koitin runkoon että antaako kipinää, ja ei tullu vaikka konetta sen pari kertaa pyörittikin. Eli onko nyt joitai mitä en oo huomannu, onko tuos moottorinohjauksessa jotaki "ehtoja" eli pitää saaha tiettyä tietoa jostai paikkaa ennenku suostuu kipinän antamaan? Kampiakselin ja nokan ansentoanturit on paikallaan jne. Kellään ideoita? :O
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Jos sulla on EU ecu niin ei varmasti tule kipinää mikäli et ole softaan koskenut. Virtalukkoa ei voi noin vaan ohittaa.

edit: lisäksi kytkintä ei kannata pysyvästi ohittaa; se käyttää tyhjäkäntikarttoja mikäli kytkin on koko ajan pohjassa. Eri ennakot jne.

edit2: vilkaisin 1. viestistä että 2000 mallin ecu olisi ehkä kyseessä? Vaikea voi olla ilman virtalukkoa saada toimimaan kun softaa ei kovin helposti pääse muokkamaan.




Edited By jarim on 1364193879
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Kummeli
Viestit: 47
Liittynyt: 15 Loka 2012, 13:03
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Mites se sitte voi niin viisas tuo virtalukko olla? Kun kaaviosta kattoin vaa että 6 johtoa pareittain yhteen? Tosin tuo vanhemman mallin ecu vielä kyseessä, ja eikai tuos vanhemmas pitäs olla ajonestoakaa ollenkaa? Uudempi ecu oottaa jo tuos pöydällä mutta jos nyt sais tuolla vanhalla ensi käyntiin.

Joo tuo kytkinhomma oliki hyvä ku tuli ilmi, pitää laittaa siihe katkasija johki järkevää paikkaa.
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Virtalukossa on sellainen vastuskytkentä jota ecu haistelee. Jenkki ja EU malleissa erilaiset (EU ecu ei sellaisenaan toimi jenkkipyörässä ja vice versa). Ajonestoa siinä ei sinällään ole.



Edited By jarim on 1364196546
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Kummeli
Viestit: 47
Liittynyt: 15 Loka 2012, 13:03
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

No justiisa. Mutta eu pyörästä peräsin oleva virtalukko pitäs käydä? Eli ei tartte kuitenkaa olla tuon koneen oma virtalukko, että olis jotenki koodattu yhteen keskenään?
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Ei tartte olla samasta sentään. :) Gen2:ssa sitten tarttee olla virtalukkoki samaa sukua (EU malleissa).
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Kummeli
Viestit: 47
Liittynyt: 15 Loka 2012, 13:03
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Hyvä, kiitos paljon!

Vielä semmonen, että mites pystyy varmistamaan että kumpi kone on? Luulisin että eu kone, kun avk:lta menny edelliselle omistajalle, mutta kuitenki. Näkeekö sen jotenki esim. ecun numerosta tms?
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

ECU osanumerosta voi päätellä mallin, veikkaisin että joku näistä: 32920-24F00, 32920-24F01, 32920-24F10, 32920-24F20
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Kummeli
Viestit: 47
Liittynyt: 15 Loka 2012, 13:03
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Joo, tuo eka näky olevan, eli 32920-24F00. Eli siis EU malli?
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Jep, EU.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Kummeli
Viestit: 47
Liittynyt: 15 Loka 2012, 13:03
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Ok. Hieno homma, ei muutakun pörssipuolelle ilmotusta jälleen kerran . :tapu:


Mutta, tuo jäi vielä kaivelemaan tuo paineen pyöritys pumpulla, että uskaltaiskohan sitä kumminki käynnistää vaan sitte ku kipinä löytyy? Ku koneessa öljyt on kumminki ollu koko ajan, ja yläpäässä ainaki on öljyä... Olis eriasia, jos kone justii kasattu ja öljyä ei ois paljoa missään, nii ois varmasti hyvä pyörittää painetta eka. Mutta tuo koneen purkaminen vähä arveluttaa, tokihan se pitäs onnistua ja siinähän sitä oppii, mutta ei millää viittisi... :S
Vastaa Viestiin