Sivu 2/2

Lähetetty: 10 Marras 2011, 18:25
Kirjoittaja Hayapari
Ilmeisesti venttiilien välysten sätötarvetta ei kovin usien ilmene, mutta välykset pitää kuitenkin välillä tarkistaa. Kuinka pitkään olette samoja tiivisteitä käyttäneet ongelmitta? Kovettuuko venttiilikopan tiiviste ja kopan kiinnitysruuvien tiivisteet jollakin aikavälillä?

Nyt talvikaudella on edessä 03 mallin 48 000 km mittarissa olevan Busan vet.välysten tarkistus. Auki otettaessa ei mikään tiiviste ainakaan näkyvästi vaurioitunut.

Se on selvä, etta aina kaikki tiivisteet vaihtamalla uusiin selviää varmasti, mutta mikä on käytännössä riittävää?

Ruiskurunkoa en irroittanut. Riitti kun kaasuvaijerin mekanismin irroitti. Paljon ei pelivaraa ollut.
___

Lähetetty: 10 Marras 2011, 22:16
Kirjoittaja wiltzu
Hayapari kirjoitti:Ilmeisesti venttiilien välysten sätötarvetta ei kovin usien ilmene, mutta välykset pitää kuitenkin välillä tarkistaa. Kuinka pitkään olette samoja tiivisteitä käyttäneet ongelmitta? Kovettuuko venttiilikopan tiiviste ja kopan kiinnitysruuvien tiivisteet jollakin aikavälillä?

Nyt talvikaudella on edessä 03 mallin 48 000 km mittarissa olevan Busan vet.välysten tarkistus. Auki otettaessa ei mikään tiiviste ainakaan näkyvästi vaurioitunut.

Se on selvä, etta aina kaikki tiivisteet vaihtamalla uusiin selviää varmasti, mutta mikä on käytännössä riittävää?

Ruiskurunkoa en irroittanut. Riitti kun kaasuvaijerin mekanismin irroitti. Paljon ei pelivaraa ollut.
___
Saman ikäseen katoin välykset viime keväänä 48tkm kohdalla.
Ei säädettävää, saman tiivisteen laitoin takas eikä oo vuotanu.
Ruiskurunkoja ei tarvinnu munkaan irrottaa.

Sama rumba olis taas talvella edes kun tuo 72tkm raja alkaa oleen jo lähellä, niin etukäteen parempi katella kun kesken parhaan ajokauden.

Lähetetty: 08 Maalis 2012, 09:47
Kirjoittaja peksi
-99 ja 110000km, eipä oo vielä tarvinnu säädellä, jos seuraavan kerran tarkastais 200:tkmssä