Sivu 2/8
Lähetetty: 22 Syys 2012, 19:47
Kirjoittaja jarim
Moneen kertaan olen turboa kokeillut ja edelleen pidän vaparinossia monikäyttöisempänä. 
Lähetetty: 24 Syys 2012, 14:57
Kirjoittaja snuggles
jarim kirjoitti:Moneen kertaan olen turboa kokeillut ja edelleen pidän vaparinossia monikäyttöisempänä.

Minkälaisia turboja oot koittanu ja mikä fiilis niistä ?
Oon ajanu vaan yhtä, joten ei voi vielä mielipidettä muodostaa. Vääntöä on jossain kohtaa reilusti, mutta tehon tuotto on rajallisella kierrosalueella.
Lähetetty: 24 Syys 2012, 18:59
Kirjoittaja jarim
Käypä kokeile vaikkapa radalla...
Lähetetty: 25 Syys 2012, 20:54
Kirjoittaja PowerKing
Ympyrärata onkin vissiin ainoa missä vapari vie selkeästi voiton turboahdetusta.
Hauskuuskerroin kadulla on turbolla selkeästi suurempi, ja tehontuotto tarvittaessa myös.
Lähetetty: 25 Syys 2012, 21:41
Kirjoittaja jarim
Totta. Mutta kun sitä ympyrärataakin kiinnostaa ajella ja persaukisena ei oikeaan ratavehkeeseen ole varaa. ???
Lähetetty: 25 Syys 2012, 21:53
Kirjoittaja jarim
Niin ja asiaakin. Muutama tunti tallilla tuhlattu hinkaten lohkon tiivistepintoja puhtaaksi. Teemana olisi että josko tuo ensi kesänä olisi valuttelematta aina jostain öljyä. Vaihteistoon yhden siirtäjähaarukan vaihdoin kanssa ... tai oikeastaan se jäi puolitiehen kun se rauta joka ne tangot pitää paikoillaan on kiinnitetty lohkoon ristipääruuveilla ja ne oli vähä tiukassa. Sen verran sai kantoja muljattua ettei viihti noita enää takaisin pistää. Käyn Tullin Pultista huomenna vastaavat mutta kuusiokolokannalla. Jännä tuusata kun ei oikeestaan mihinkään ole kiire kun ei lumikaan ole vielä maassa. 
Lähetetty: 26 Syys 2012, 10:44
Kirjoittaja Snowman
Ei muutaku äkkiä nippuun niin ehtii vielä hyvinkin ajella ennen lumia. 
Lähetetty: 26 Syys 2012, 13:08
Kirjoittaja snuggles
Olikos ne ristipääruuvit tarkoituksella semmoset ja upotettu, kuusiokolot voi tulla liian korkeelle. Niihin yleensä tarttee iskumeisselin, normi korjaamovaruste busan tekniikkarempassa, kuten myös leka ja rautakanki.
Turbosta vielä, sanosinpa että jää jalkoihin vaparille myös kylänurkka-ajossa.
Lähetetty: 26 Syys 2012, 13:09
Kirjoittaja jarim
Veivit laakeroitu, välykset tarkastettu ja vedetty kampiakseliin momenttiin. 
Uusia kuvia http://www.hiekkalaatikko.org/project_2013 2012-09-25... lähtien.
Lähetetty: 26 Syys 2012, 15:10
Kirjoittaja gsxr
snuggles kirjoitti:Turbosta vielä, sanosinpa että jää jalkoihin vaparille myös kylänurkka-ajossa.
Nyt varovasti ettei sorruta paskapuheeseen, tietty jos kylänurkka ajolla tarkoitetaan 60km/h kiihdyttelyjä.
Isommissa nopeuksissa on aina jäänyt vähän epäselväksi että ajoiko se kilpakumppani edes täysillä. :rasberry:
Lähetetty: 26 Syys 2012, 15:30
Kirjoittaja gsxr
Moottoriprojekteja on aina mielenkiintoinen seurata. Sullako paisarin nestepinta tippui vauhdikkaamman ajon aikana, mulla menee aivan toisinpäin eli pinta nousee reilusti max-merkin yläpuolelle kun oikein ahtaa, ei siis katoa neste pakoputken kautta.
Lähetetty: 26 Syys 2012, 15:43
Kirjoittaja snuggles
gsxr kirjoitti:snuggles kirjoitti:Turbosta vielä, sanosinpa että jää jalkoihin vaparille myös kylänurkka-ajossa.
Nyt varovasti ettei sorruta paskapuheeseen, tietty jos kylänurkka ajolla tarkoitetaan 60km/h kiihdyttelyjä.
Isommissa nopeuksissa on aina jäänyt vähän epäselväksi että ajoiko se kilpakumppani edes täysillä. :rasberry:
Taajaman nopeusrajoitushan oli... ?
Enkä tarkoita vakiota vaan rakenneltua vaparia, eli vartilla alle 9,5s ja yli 250kmh, sekä maililla 200-220mph. Turboillahan nuo paukkuu niinku kättelyssä (?)
No, paskan jauhaminen jatkukoon muualla, tämä on asiatopikki.
http://www.nowbackitup.com/
Edited By snuggles on 1348663736
Lähetetty: 26 Syys 2012, 16:13
Kirjoittaja gsxr
Kyllä vaparit ehdottomasti nopeita ovat vartilla ja maililla. Maililla tehojen puolesta turbo on kyllä etulyöntiasemassa riippuen ahdinvalinnasta. Mutta ne loput 98% ajasta kun pyörää käytetään niin kyllähän turbon voimantunne ja käytännön suorituskyky on aivan eri ulottuvuuksissa.
Modet poistakoot nämä turhat höpinät jos tarpeelliseksi kokevat.
Edited By gsxr on 1348665562
Lähetetty: 26 Syys 2012, 17:48
Kirjoittaja jarim
En tiedä olisko se itse rakennettu turbo sitte parempi mutta kaikissa koeajamissani on joku muu asia sitten häirinny vaikka voimaa olisikin...
Lähetetty: 26 Syys 2012, 17:55
Kirjoittaja gsxr
Jos senverran vielä takerrutaan tähän turbo-juttuun niin mikä siellä varsinaisesti on häirinnyt? Jatkuvaa ruuvaamista lukuunottamatta.