Mitä bensaa?
Jos oikein muistan, niin tankissa korkin takapuolella olevassa tarrassa lukee, että min 95E. Itse olen tarran poistanut, ei voi tarkastaa pelaako muisti.
Tosin olen kyllä käyttänyt 98:a.
Edited By Timba on 1284623125
Tosin olen kyllä käyttänyt 98:a.
Edited By Timba on 1284623125
Kokeilin joukkoliikennettä ja huomasin sen niin mukavaksi, että ostin oman Bussin työmatkoja varten......
Suzukilla vuodesta 1981
Copper/Silver
B-King
TEAM CAMPARI
Suzukilla vuodesta 1981
Copper/Silver
B-King
TEAM CAMPARI
Englanninkielisessä manuskassa lukee 95, suomenkielisessä 98.. Luottaisin siihen että englanninkielinen on enemmän alkuperäinen versio Liekkö suomennuksessa virhe tms?Koijari kirjoitti:Sibu_77 kirjoitti:jyka kirjoitti:Jos ohjekirjakin suosittaa 95:sta niin 98 on haaskausta. Ehkei ole jos joku saa siitä hyvän mielen ja kuvittelee saavansa lisätehoa
Mun manuskassa lukee suositus 98E. Kyseessä siis k8!
Sama täällä k8 ja 98E
Suomeen tuskin on tehty busasta kustomoitua versiota joka hyödyntää korkeaoktaanista?
-
- Viestit: 500
- Liittynyt: 05 Elo 2008, 09:46
- Paikkakunta: Tyrnävä
Mitenkähän muuten menee E85:lla. Onkohan siinäkin paljon vaihtelua? Haaveilen edelleen tähän polttoaineeseen vaihtamista.-Artsi- kirjoitti:snuggles kirjoitti:Mitähän bensaa meille tänä vuonna myydään. Turbokuskeilla ollu enimmäkseen ropleemaa siitä ,mut ralliautoissakin joutunu säätöjä tekeen uusiks kun sotkevat sekaan mitä lienee pinaattimehua ja muuta biomassaa.
Jees, pumppubensojen koostumus vaihtelee milloin mistäkin syystä. Mainitsemasi 'biomassa' esim. on ilonamme tästä vuodesta alkaen kun laki sanoo että sitä on oltava kaikissa liikenteen polttoaineissa vähintään 2%, ensi vuonna 4% ja 2010 5,75%. Sensijaan sitä ei ole määrätty missä tuotteessa ja/tai milloin tuo bio-osuus pitää olla jakelussa, kunhan vuoden keskiarvo täyttyy. Joku yhtiö voi esim. laittaa kaiken etanolina bensiiniin, toinen voi jaella biovelvoitteen määrän dieselin joukossa vaikkapa kesäaikana, jos niin haluaa. Nämä siis ihan esimerkkeinä.
Jos moottori on säädetty tarkasti esim. nakutusrajalle, voi seuraava tankkaus eri bensaerästä poiketa sen verran että ongelmia syntyy. Onneksi tuohon on ratkaisu:
ralliautoon rallibensaa, kauppakassiin pumppubensaa.
- VeliHölmöK8
- Viestit: 169
- Liittynyt: 06 Kesä 2008, 14:41
- Paikkakunta: Etelä-Häme
Se olis ainakin edullista ja sehän tässä mopoilussa tärkeintä onkin. Toki sen lisäksi, että renkaat kestää vähintään 30 000 km. Muistanko oikein, että sulla ressulla ei ole varaa edes katteisiin ja että takanakkisi on turvonnut helvetillisestä rautaperseilystä hervottoman leveäksi? Saako siihen laitteeseesi enään edes laukkusarjaa?storbacka kirjoitti:Olisikohan vaikea muuttaa busaa niin, että olisi mahdollista käyttää valopetroolia? En tiedä kyllä uskaltaisiko sitä sellaiseen ryhtyä, voisi takuu kärsiä..
Häkäpönttökin kiinnostaisi näinä kalliin polttoaineen aikoina..
alias Aqusto
My Ride: kaasubussi K8, 272,7 hp
My Ride: kaasubussi K8, 272,7 hp
On ollut kyllä pari laukkusarjaa kiikarissa, mutta en tiedä uskaltaako niihin puuttua, kun omistajan käsikirjassa ei suositella niitä merkkejä. Tarvii vielä kysyä valtuutetulta huoltomieheltä mielipide.VeliHölmöK8 kirjoitti:storbacka kirjoitti:Olisikohan vaikea muuttaa busaa niin, että olisi mahdollista käyttää valopetroolia? En tiedä kyllä uskaltaisiko sitä sellaiseen ryhtyä, voisi takuu kärsiä..
Häkäpönttökin kiinnostaisi näinä kalliin polttoaineen aikoina..
Se olis ainakin edullista ja sehän tässä mopoilussa tärkeintä onkin. Toki sen lisäksi, että renkaat kestää vähintään 30 000 km. Muistanko oikein, että sulla ressulla ei ole varaa edes katteisiin ja että takanakkisi on turvonnut helvetillisestä rautaperseilystä hervottoman leveäksi? Saako siihen laitteeseesi enään edes laukkusarjaa?