Kytkin tehojen mukaan? - Mitä tehdä kytkimelle tehojen kasvaessa?

Tänne myös vaihteistoon ja kytkimeen liittyvät asiat
Avatar
VeliHölmöK8
Viestit: 169
Liittynyt: 06 Kesä 2008, 14:41
Paikkakunta: Etelä-Häme

Viesti Kirjoittaja VeliHölmöK8 »

jarim kirjoitti:Jos ne on yhä suorat niin hiomapaperilla pinnat puhtaiksi niin on ainakin ensiapu. Mutta miksi et laittaisi kerralla kuntoon? Uudet levyt ja jouset joilla se pitää niin sehän on korjattu. Minä ostin eBaystä 2008-2009 talvella käytetyn kytkimen koreineen levyineen päivineen jolla oli mainoksen mukaan 18tkm rullattu. Tuo paketti siellä sellaisenaan noilla APE:n jousilla sekä Kujon keskikalikalla höystettynä on pelannu nyt kaksi kautta. Ennen noita APE:n jousia noita levyjä paloi useampi setti minullakin...
Kuten sanoin, lopupeleissä kuitenkin kiinnostaa luistokytkin (jos jollain valmistajalla löytyy sellainen, joka OIKEASTI pitää tän ketjun alussa ilmoittamillani tehovaatimuksilla) tai lock-up (samoin tein multi-stage, jos rahat riittää), niin siis jotain ensiapua noille kytkinlevyille. On ne vielä suorat, mutta siis varmuuden vouksi, niin että loppukausi pärjäillään.

Siis: hiomapaperilla pyyhkäisy - pelkät välilevyt vain? Millä karkeudella sipaisisit? Kuivana vai kosteana? Itse asiassa, äkkiä kun ajattelee, niin voisi olettaa, että uudetkin levyt kannattaisi sipaista - vai onko niissä tehtaalta tulleessaan joku taikapinnoite, jonka nyykähtämistä hiomapaperilla vain paikkaillaan?
alias Aqusto

My Ride: kaasubussi K8, 272,7 hp
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

VeliHölmöK8 kirjoitti:Kuten sanoin, lopupeleissä kuitenkin kiinnostaa luistokytkin (jos jollain valmistajalla löytyy sellainen, joka OIKEASTI pitää tän ketjun alussa ilmoittamillani tehovaatimuksilla) tai lock-up (samoin tein multi-stage, jos rahat riittää), niin siis jotain ensiapua noille kytkinlevyille. On ne vielä suorat, mutta siis varmuuden vouksi, niin että loppukausi pärjäillään.

Siis: hiomapaperilla pyyhkäisy - pelkät välilevyt vain? Millä karkeudella sipaisisit? Kuivana vai kosteana? Itse asiassa, äkkiä kun ajattelee, niin voisi olettaa, että uudetkin levyt kannattaisi sipaista - vai onko niissä tehtaalta tulleessaan joku taikapinnoite, jonka nyykähtämistä hiomapaperilla vain paikkaillaan?
Ne metalliset välilevyt joo. En ole koskaan itse sipaissut mutta "isoilta pojilta" kuullut että noilla eväillä sitä voisi elvytellä. Karkeudesta en tiedä mutta hattuvakiona heittäisin 600-800.

Ne samat levyt siihen luistokytkimeenkin menee vai olenkohan ymmärtänyt jotain väärin?
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
VeliHölmöK8
Viestit: 169
Liittynyt: 06 Kesä 2008, 14:41
Paikkakunta: Etelä-Häme

Viesti Kirjoittaja VeliHölmöK8 »

jarim kirjoitti:Ne samat levyt siihen luistokytkimeenkin menee vai olenkohan ymmärtänyt jotain väärin?
Noin mäkin olen ymmärtänyt, mutta kun en ole ihan varma enkä ehdi vielä perehtyä sen tarkemmin. Lisäksi on tässä näitä muitakin menoja (seuraavaksi makselen vakuutus- ym. laskuja - jee...).
alias Aqusto

My Ride: kaasubussi K8, 272,7 hp
Avatar
Kekku
Viestit: 295
Liittynyt: 08 Helmi 2005, 10:54
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kekku »

74-1093961235

Viesti Kirjoittaja 74-1093961235 »

Noille sinistyneille välilevyille tekee gutaa hiekkapuhallus, jos sellaiseen mahdollisuus. Ja edellyttää siis että ovat suorat, kuten Jarimikin tuossa sanoi...
Avatar
VeliHölmöK8
Viestit: 169
Liittynyt: 06 Kesä 2008, 14:41
Paikkakunta: Etelä-Häme

Viesti Kirjoittaja VeliHölmöK8 »

Kello on nyt puoli viisi aamulla. Asennuskaljan paikka:)

Kytkimen välilevyt ensin putsattu kankaalla, sitten sipastu kuusisatasella hiomapaperilla (kuivana) ja lopuksi puhdistettu ensin paineilmalla ja sitten vielä puhtaalla kankaalla.

Samalla vaivalla valutettu lähes pullollinen uutta kytkinnestettä työsylinterin läpi eli perusteellinen huuhtelu (paskaa tuntui tulevan aina vaan) ja putsattu työsylinteri ja työntötanko ulkopuolelta.

Lisaksi lisätty toisetkin prikat niiden mun valmiiksi vakiota vähän jäykempien kytkinjousien alle niin, että prikastusta on nyt vähän päälle neljä milliä. Päädyn tähän vertaamalla kujo-keskion mittoja alkuperäiseen asetelmaan ja lisäksi siksi, että kytkinlevyt olivat sinistyneet lisää.

Hätäinen parin sadan netrin testiajo öisella hiekkatiellä. Hyvälle tuntui kykän toiminta. Vähän tietty jäykkä mutta helvetin tarkan tuntuinen. Puri nopemmin kiinni mutta ei "hulluna". Huomenna pari testikähtöä, öljyn vaihto ja katteet kiinni.

Kannattaisiko tuo kytkin vielä liotella brake cleanerissa? Ja vielä se tärkein: mitä pamahtaa (ensin)...?
alias Aqusto

My Ride: kaasubussi K8, 272,7 hp
Vastaa Viestiin