Sivu 2/2
Lähetetty: 20 Huhti 2008, 19:18
Kirjoittaja 77-1185712371
Mulla onnistui kytkimen ilmaus aika helposti. Tein sen kun kytkimen suojakotelo oli vielä irti. Ensin apteekista ostetulla 0.50 euron lääkeruiskulla ilmaruuvin kautta niin paljon nestettä että nestesäiliö tuli täyteen. Sitten puristelin kytkinvipua niin että mäntä tuli sylinterin reunalle. Ensimmäisellä kerralla se tuli aika hitaasti kun järjestelmässä oli vielä reilusti ilmaa, mutta tuli silti kun sille ei ollut mitään vastusta. Sen jälkeen painoin ruuvipuristimella männän takaisin ilmaruuvi auki. Ilmaa tuli kohisemalla reilusti. Tuon operaation kun toistin kolme kertaa niin ilmaa ei enää tullut. Sen jälkeen kokeilin varmistaa vielä ilmaamalla normaaliin tapaan, mutta ilmaa ei enää tullut. Koko hommaan meni alla puoli tuntia. Sen jälkeen vain kytkimen koppa takaisin kiinni.
Lähetetty: 25 Touko 2008, 11:58
Kirjoittaja TNT
Innostuinpa eilen illalla vaihtamaan kytkimen nesteet. Meinashan siinä ilmauksessa usko loppua Noh tulipa kateltua samalla työsylinteri ja puhistettua kun ei ole suojalaippaa. Kyllä se kytkimen henki meinas temppuilla, kokeilin kaikenlaista oli nuuskaruiskua, kelkan bensaletkua, nippusidettä. Mutta ei saanut illalla mieleiseksi kuitenkaan, jäi ilmaa kun ei kunnolla wörkkiny, alussa tyhjää ja sitte haukkas. No pyörä talliin yöksi häpiämään ja ukko saunaan. Aamulla heti talliin ja eikun ilmaus Jarim:n konstilla niin 3settiä ruuvi auki ja kahva pohjaan niin soli siinä. Ja illalla tosin kokeilin kaiken näköstä konstia. Oli kytkimen henki yön aikana leppyny onneksi ku noijuin illalla sen alimpaan h............. Lyhyen koeajon perusteella nyt pelittää niin kuin pitääkin, saa nähä sitte miten ku kokeilee vähän rouvimmin lähtöjä.
Edit: jos jollaki lojuu ylimääränen suojalaippa niin ostan pois kuleksimasta.
Edited By TNT on 1211706277
Lähetetty: 03 Heinä 2008, 23:21
Kirjoittaja 75-1201539216
TNT kirjoitti:Innostuinpa eilen illalla vaihtamaan kytkimen nesteet. Meinashan siinä ilmauksessa usko loppua Noh tulipa kateltua samalla työsylinteri ja puhistettua kun ei ole suojalaippaa. Kyllä se kytkimen henki meinas temppuilla, kokeilin kaikenlaista oli nuuskaruiskua, kelkan bensaletkua, nippusidettä. Mutta ei saanut illalla mieleiseksi kuitenkaan, jäi ilmaa kun ei kunnolla wörkkiny, alussa tyhjää ja sitte haukkas. No pyörä talliin yöksi häpiämään ja ukko saunaan. Aamulla heti talliin ja eikun ilmaus Jarim:n konstilla niin 3settiä ruuvi auki ja kahva pohjaan niin soli siinä. Ja illalla tosin kokeilin kaiken näköstä konstia. Oli kytkimen henki yön aikana leppyny onneksi ku noijuin illalla sen alimpaan h............. Lyhyen koeajon perusteella nyt pelittää niin kuin pitääkin, saa nähä sitte miten ku kokeilee vähän rouvimmin lähtöjä.
Edit: jos jollaki lojuu ylimääränen suojalaippa niin ostan pois kuleksimasta.
Itte tuli kans ekan kerran kokeiltua ruiskuja sun muuta tippakannua kunnes kunnes tajuttiin että kun kallistaa mopoa aika reilusti oikealle kyljelleen ja alakaa pumppaileen kahvaa niin iloisesti kuplat pulppuaa säiliössä,tää tehtiin ekan kerran kaverin auttaessa ettei mopo mee kokonaan kumoon mutta viime viikolla kun vaihdoin männän stefan niin sain sen kyllä yksinkin,niin kauan pumppausta kun säiliö kuplii ja kerran ilmaruuvi auki,noin kaksi minuuttia koko homma.Vai onko mun mopo vain joku outo yksilö
Lähetetty: 04 Heinä 2008, 02:43
Kirjoittaja ahtis
Esim: Auton jarrusatulan ilmausnipasta letku moottoripyörän kykinsylinterin ilmausnippaan. Letku täyteen nestettä (tietenkin) ja mp kytkimen ilmausnippa auki ja pääsylinterin nestesäiliön kansi auki/raolleen, jotta pääsee ilmat yms. nesteet pois. Ja sit autosta jarruja ilmaamaan, näin samalla ilmautuu mpeen kytkin ja vaihtuu nesteen yms.. Heleppoa