Voi kele jos se välivapaa on ominaisuus niin mulla on busassa vikaa..vikaa kun ei ole löytynyt välivapaita... Ei ex öljyillä, eikä motulilla, mitkä tällä hetkellä sisällä. Nyt vaihdekaavio ollut muutaman viikon käännettynä, ei ole vielä käynyt aisinkia. Ja äkkiä puuta koputtamaan.
Mulla on k6 ja joskus, kun kruisailen ja vaihdan laiskanlaisesti, voi sattua vastaavanlaista, mutta tunnen itse että vaihde ei ole silmässä ja odotan että se "kolahtaa" paikalleen. Kiihdyttäessä en ikinä ole törmännyt "välivapaisiin" Suzukilla.
busapappa2 kirjoitti:Mutta muutamii asioita toi Epilän tohtori on opettanut, muun muassa etustefojen suhteen kantsii talvella kerran viikossa ( Jos mahollisuus ) käydä pumppaamassa etupäätä, ettei Gummi kovetu.
Sama pätee MUN mielestä myös vaihteisiin, koska vaikka Busa vääntää ja ei tartte maantiellä juuri vaihdella mä käytän vaihteita isommissakin nopeuksissa, eli: 4-5-6 vaihteita mm. ohituksissa. Useamman kuskin perässä kun oon ajanut, niin eipä oo just vaihdevipuun kajonneet kun ei tartte.
Nyt mittarissa : 37.700 km ja välivapaita ei enää löydy . Eli onpi hioutunnu notkeex. Vaihdenäyttö (GIPro ATre) joskus funtsii pari sek. ennen kun näyttää kutosen.
Tämä oli MUN mielipide, tiedän että täällä on pilvin pimein viisaampia, jotka on erimieltä . UGH :rasberry:
Mä komppaan tätä!
Myös öljyissä on huomattavia eroja vaihteiston toimimisen kannalta.
Mutta oon huomannu, että jos ajelee pitkiä matkoja 80-120 km/h pelkällä kutosella, ni alkaa se välivapaa löytymään.
Sit ku käyttää sitä lootaa, ni ei mee paikat jumii.
Sitä vaihde laatikkoa täytyy vähän treenata välillä, ettei mee ihan rapakuntoon!
Mulla Thunderi tuppas vähän väliä rykäsemään välivapaalle, mut busa ei ole vielä kertaakaan. -06 ajettu 12 000km kylläkin käännetyllä vaihdekaaviolla. Suosittelen kyllä kääntämään kaavion. Yllättävän nopeasti siihen tottuu, mut alkuun on kyllä ajettava ajatuksen kans.