Sivu 2/4

Lähetetty: 20 Huhti 2007, 14:46
Kirjoittaja 66-1155057341
Pappa: En omasta mielestäni ole tässä kenenkään ammattitaitoa/säätämistä arvostellut enkä valheeksi teholukemia väittänyt. Ihan mielenkiinnosta vaan kyselin kuten tuolla jo aikasemmin kirjoitinkin. Ja tiedän myös sen että niissä on yksilöeroja. Penkissä missä minä käytän taitaa huonoin vakio busa olla luokkaa 145hv renkaalta ja paras siellä 160hv:n nurkilla. Tosin tuo 145hv:n laite oli poikkeuksellisen huono. Ihan verrokkina niin kyseisessä penkissä taisi Pocan pyörästä lähteä Akran kokoputkella noin 160hv renkaalta ja Agon moposta kokoputkella, filtterillä ja commanderilla 165hv. Nykyään tosin Agon mopossa on "muutama" hevonen enemmän. Sillä ei tietenkään lopputuloksen kannalta ole mitään merkitystä millaiset lukemat siellä paperilla on, tärkeintä lienee kuitenkin säätöjen/ajettavuuden saaminen mahdollisimman hyväksi.

Korjaa Ago virheet jos puuta heinää kirjoittelin tehoista.....

Lähetetty: 20 Huhti 2007, 14:58
Kirjoittaja busapappa2
Elähän nyt Busanaattori ota ihtees, en mäkään väittänyt sun niin kirjottaneen, mutta ERITTÄIN tyytyväisenä asiakkaana KUNHAN kehuin Ruusilaa, ja ei varmaankaan ole AINOA luotettava Penkki Suomessa ! Joten Peace Brothers, Peace. :shocked: :kippis:

:thumbup:

Lähetetty: 20 Huhti 2007, 15:05
Kirjoittaja 106-1154289781
jarim kirjoitti:Ei kannata.
Mites jarim sun mielestä, kannattaako vaihtaa vaparisuodatin ja säätää penkissä oma ruisku ?
(vaikka sen säädettävyys on mitä on)
Onko mahdollista että seos on esim. liian laihalla tms. kun on nuo avarammat pöntöt ? ... vai vaikuttaako pelkät pöntöt moiseen asiaan kun muualta ahdistaa alkuperäiseen tapaan.

Joko perstuntuma on väärä, mutta noilla pelkillä pöntöillä tuntui jostain syystä tulevan vääntöä alhaalle lisää vai onko vaan mutu-juttuja.

nimim. kyselyikäinen hämeestä

Lähetetty: 20 Huhti 2007, 15:44
Kirjoittaja jarim
jussibussi kirjoitti:
jarim kirjoitti:Ei kannata.

Mites jarim sun mielestä, kannattaako vaihtaa vaparisuodatin ja säätää penkissä oma ruisku ?
(vaikka sen säädettävyys on mitä on)
Onko mahdollista että seos on esim. liian laihalla tms. kun on nuo avarammat pöntöt ? ... vai vaikuttaako pelkät pöntöt moiseen asiaan kun muualta ahdistaa alkuperäiseen tapaan.

Joko perstuntuma on väärä, mutta noilla pelkillä pöntöillä tuntui jostain syystä tulevan vääntöä alhaalle lisää vai onko vaan mutu-juttuja.

nimim. kyselyikäinen hämeestä
Pelkän "vapaavirtaussuodattimen" vaihdon jälkeen ei mielestäni ole tarvetta mitään säätö töitä tehdä. Puhtaalla originellisuodattimella ja esim. K&N:llä ei liene suurtakaan eroa ilman läpäisykyvyn suhteen. Lähinnä tuon K&N/BMC etu on pestävyys, ainakin minulla on jo maksanut ainakin kahteen kertaan itsensä takaisin tuo K&N. Ja kuulostaahan se esson baarissa hienolta kun voi mainita että sellainenkin on... :D

Jos pöntöt on vaihdettu niin ainakin oma yksilö meni alle 4000rpm laihalle ja kulku oli nykivää, säätö auttoi tuohon huomattavasti ja pyörän sai ihan originelli ECU:a säätämällä toimimaan todella hienosti. Tuossa muuten käppyrä vuodelta 2004 mun pyörästä, Viperin bolt-on vaimentimet ja K&N, that's it: http://www.hiekkalaatikko.org/148.jpg

Eipä noilla tainnut vääntöä/tehoa juuri lisää tulla mutta äänethän saa pyörän kuin pyörän kuulostamaan paljon ärhäkämmältä. :thumbup:

Lähetetty: 20 Huhti 2007, 17:49
Kirjoittaja Agostini
Ei lisättävää Busanaattori , paitsi tämä

Nämä siis toinen powercommanderilla toinen ei ja molemmissa acrapovicin täysputkistot

-A-

Lähetetty: 20 Huhti 2007, 19:46
Kirjoittaja 107-1150222844
Mulla ainakin riitti oman boxin säätö riittävään parannukseen,eli pc:tä ei näillä näpräyksillä tarvi,toki vähän seoskäyrä epätasainen pienillä kieroksilla minkä pc voisi saada paremmaksi,
Kun taas ennen säätöä oli 166hv ja n.136nm mutta seoskäyrä lähti piirtämään niin laihalta että ei tainnu kaaviolla näkyät,nyt pysyy koko ajan siedettävällä alueella,säädön jälkeen huipputehoksi jäi se 165hv mutta vääntö nousi sen muutaman yksikön ja teho käyrä muutenkin tasaisempi..

Lähetetty: 20 Huhti 2007, 21:01
Kirjoittaja janne
tossa naapurissa (jummijammi) on kone teho muistaakseni n. 184hv täysin vakio eli ei viritetty. taitaa olla "hyvänpäivän" yksilö :D jummi korjaile jos olen väärässä :(

Lähetetty: 20 Huhti 2007, 21:34
Kirjoittaja Agostini
...nää on niitä pohojammaan totuuksia (lue liiotteluu)..

:p :D -A-

Lähetetty: 20 Huhti 2007, 22:02
Kirjoittaja busapappa2
JEBAJEBA JUU ! Taitaapi olla vakiobusa pohojanmaalta koneelta lukema !? Siis jummijammi , eli saa korjata minunkin väittämäni !! Eli kompataan pressaa täsä !

:D

Jos se 13% hävikki lisätään myöskin mulle siihen takanakin lukemaan niin on meitsi hepat 187 SIIS koneelta. Mutta se on aina harhaanjohtamista, mitä esim teknisissä tiedoissa lukee GX1300R merkkisen pyörän tiedoissa eli hv: 175 . :p

Totuushan tietysti on se MILLÄ sitä moppoo työnnetään etiäppäin, eli just se takanakkilukema !! Mutta se on SUZUKIN maahantuojan paljon kivempi myydä keskimääräisesti 175 heppasta mopoo, kuin vaikka 155 heppasta . :cool:

Näyttäähän se komeemmalta, MUTTA toisaalta, ei uusia koneita takapyörästä testata, vaan joku joskus testataan ilmemeisesti jossain hihnalla jo ennen runkoon asenusta, näistä sitten on aikojen saatossa tullut tuo myytti, eli 175hv uutena .

Saa väittää vastaa jos parempaa tietoa, kun tää on taas SITÄ Ruattin väittämää, ja Svenskit yleensä luulee enämpi kuin tietää.

:mosh: :1087

Lähetetty: 20 Huhti 2007, 22:49
Kirjoittaja jarim
Niinno, eräs yksilö Kempeleestä täysin vakiona 160hp. Toooodella hyvä yksilö vakiona mutta Yoshin täysrännillä sitten kuitenkin sen perussetti eli 165hp. Että näin. :)

Edit: Kemissä...




Edited By jarim on 1177098579

Lähetetty: 20 Huhti 2007, 22:55
Kirjoittaja 66-1155057341
janne kirjoitti:tossa naapurissa (jummijammi) on kone teho muistaakseni n. 184hv täysin vakio eli ei viritetty. taitaa olla "hyvänpäivän" yksilö :D jummi korjaile jos olen väärässä :(
Tehohäviö koneelta renkaalle on luokkaa 12-13% eli 163-164hv renkaalla tarkoittaa noin 184hv:n kampuratehoa. Todella hyvin vakio busasta. Edelleen riippuu toki penkistä missä on käytetty. Ja mikä penkki sitten loppujen lopuksi antaa täsmälleen oikeita lukemia? Ei sellaista taida ollakaan! Itse olisin tyytyväinen jos oma piippuviritteinen antaisi penkissä jossa aina käytän tohon 160hv:n pintaan renkaalta.

Lähetetty: 20 Huhti 2007, 23:33
Kirjoittaja Tase
Busanaattori kirjoitti:
janne kirjoitti:tossa naapurissa (jummijammi) on kone teho muistaakseni n. 184hv täysin vakio eli ei viritetty. taitaa olla "hyvänpäivän" yksilö :D jummi korjaile jos olen väärässä :(

Tehohäviö koneelta renkaalle on luokkaa 12-13% eli 163-164hv renkaalla tarkoittaa noin 184hv:n kampuratehoa. Todella hyvin vakio busasta. Edelleen riippuu toki penkistä missä on käytetty. Ja mikä penkki sitten loppujen lopuksi antaa täsmälleen oikeita lukemia? Ei sellaista taida ollakaan! Itse olisin tyytyväinen jos oma piippuviritteinen antaisi penkissä jossa aina käytän tohon 160hv:n pintaan renkaalta.

En tiedä tuosta hyvän päivän yksilöstä, mutta tuntuu mitä enemmän ajaa tehoa tulee lisää :p
Putkistolla ja suodattimella +modi tuli muutama vuosi sitten tämän verran ja viime kesänä noin 60 tkm mittarissa hieman säädettynä tämän verran . Busa tykkää kun sillä ajetaan :kippis:
Tosin myös tulokset on paljon renkaasta kiinni miten pitoa on. Kyydissä piti olla, että ei sutinut.. Pitää




Edited By Tase1 on 1177101314

Lähetetty: 20 Huhti 2007, 23:40
Kirjoittaja 106-1154289781
Näistä "pikkuvirityksistä" taitaa olla turha vääntää kättä,
(eihän täällä kyllä vielä ole väännettykään)
penkeissä on jopa "suuria" eroja ja yksilöissä on eroja jne. Ainoa varma asia on että melua ja tunnetta tulee lisää jopa pelkistä pöntöistä.

Se on kuitenkin hienoa kun jotain pientäkin modaa, niin itselle tulee se tunne että kyllä kannatti ja vaikutuksen huomaa tai on ainakin huomaavinaan.
(kuten jarim sanoi, esson baarissa voi myös asiasta mainita)

Se mikä on hienointa tässä porukassa kun jotain kysyy epätietoisena, vastauksen/vastauksia saa aivan varmasti ja niistä voi poimia itselle sopivalta tuntuvat. Joukossa on aina totuutta sivuavia tai jopa totuusvastauksia.

Tämä on kyllä suomen toimivin ja hienoin porukka, tämä busanistit ja esson baarissa voi vapaasuodattimen lisäksi ylpeänä kertoa joukkoon parhaimpaan kuuluvansa....

... ja upeaa on myös se, että ...... ei st..ana pr..kele , nyt alkaa jussibussi olla sellaisessa hiivassa että menen autotalliin keskustelemaan keijon kanssa busalle....
...... muuten mä avaudun liikaa..... taas..



:kippis: :1087

Lähetetty: 21 Huhti 2007, 00:33
Kirjoittaja 70-1085386739
Jos Busan aikoo todella saada säädettyä, niin vaihtoehtoja ei juurikaan ole, eli on hommattava PC tai Yosh EMS.
Oman boxin säätö Yoshilla on vähän kuin pajavasaralla korjaisi Sveitsiläistä kelloa, ... valitettavasti. :blues: Eli saahan sillä säädöt vähän sinne päin, mutta ei läheskään optimia. :;):
Ainut "pro" tapa säätää Busan omaa boksia on Teka SFI, mutta niitä laitteita ei taida "suomenniemellä" kovin montaa olla; onko yhtään? ???

Mitä penkki tuloksiin tulee, niin ei penkeissä tai eri aikaan, eri korjauskertoimilla, jne. ajettuja tuloksia ei voi vertailla, ... kuin siellä Esson baarissa, jos sielläkään. Sen sijaan tärkeämpää on tulokset ennen ja jälkeen "virityksen". Tietty edellyttäen, että ajot ja säädöt tehdään samassa penkissä molemmilla kerroilla.




Edited By Fastm8 on 1177105110

Lähetetty: 21 Huhti 2007, 00:50
Kirjoittaja 106-1154289781
Tuli tässä vielä .... päiten mieleen, miten nuo oikeasti viritetyt tai turbot voi yleensä ajaa penkissä ??? eikös siinä lopu pito kesken ja tulokset on arveluttavia jos koko ajan nakki luistaa....
Onko noissa penkeissä jotain renkaan luistontunnistinta joka laskee mahdollisen kitkan puuttumisen mukaan... vai häh ??
... tää nyt meni hieman aiheesta ohi, mutta kiva olisi tietää.. asiaa tietäviltä..




Edited By jussibussi on 1177105910