Sivu 2/3
Lähetetty: 07 Huhti 2007, 15:23
Kirjoittaja busapappa2
Lähetetty: 07 Huhti 2007, 15:33
Kirjoittaja 70-1085386739
Tuolla yhdet hyvät(?) ohjeet sisäänajon suorittamiseksi. ... eli 9 ajoo dynossa ja se on siinä.
Lähetetty: 07 Huhti 2007, 16:37
Kirjoittaja 104-1116977274
Fastm8 kirjoitti:Tuolla yhdet hyvät(?) ohjeet sisäänajon suorittamiseksi. ... eli 9 ajoo dynossa ja se on siinä.
Kadulla ilmeisesti ajetaan kone ensin lämpimäks ja avataan kaasu kunnolla lyhyillä vedoilla kakkosella kolmosella ja nelosella.
Ilmeisesti suurimmat ongelmat sisäänajossa maantiellä on poliisi ja liian vähäinen kaasun käyttö. :p
Tän mukaan ensimmäisen 200 mailin aikana täytyis männänrenkaita rasittaa tarpeeks.
hmm. meniköhän tää mun englannin taidoilla nyt ihan oikein?
Lähetetty: 07 Huhti 2007, 18:33
Kirjoittaja busajasa
Jep. Ruskoja kiihdytyksiä ja moottorijarrutuksia. Pitäisiköhän säästää ekat kilsat varttimailille :p
Lähetetty: 08 Huhti 2007, 00:39
Kirjoittaja 104-1116977274
Elikkä, onko nyt kaikki kenellä on uudet männänrenkaat alla tälle kaudelle , käyttäny moottoria tarpeeksi kierrostenrajottajalla, ja jarrutellu kunnolla moottorijarrulla?
Ja dynossa jarruton penkki oli parempi tän mukaan.
(että moottori saa alipainetta kun se itse jarruttaa)
Lähetetty: 08 Huhti 2007, 10:46
Kirjoittaja jarim
Ainakin mun uusia männänrenkaita on vedetty rajoittajaan useampaanki kertaan penkissä @ 300++ km/h...
Lähetetty: 08 Huhti 2007, 19:01
Kirjoittaja 89-1114359877
kun ostin busan uutena, myyjä sanoi että joltaki oli mennu busa samantien rikki kun oli ajanu reippaasti kaupasta kotia(muistaakseni noin 200km). eli ei ainakaan heti kannata koittaa meneekö ne mittarit pohjaan(kylllä ne menee):)
Lähetetty: 08 Huhti 2007, 21:56
Kirjoittaja 74-1155281906
busajasa kirjoitti:Jep. Ruskoja kiihdytyksiä ja moottorijarrutuksia. Pitäisiköhän säästää ekat kilsat varttimailille :p
No nyt alkaa kuulostaan hyvältä.. Taitaa pudasjärvi kutsua minun ja jarim lisäksi jotain muutakin busanistiä täältä päin..
Lähetetty: 11 Huhti 2007, 20:50
Kirjoittaja 109-1175704339
Tervehdys busanistit, sain hyviä vinkkejä uuden busan sisäänajoa varten mut pakko kysyy et viekö busa oikeasti yli 10l sadalle kilometrille bensaa, itse olen ajellut nyt aika kiltisti 200km ja kulutus hämää kun kuuntelee muiden pyörien kulutuksia...eli onko siis vain ominaisuus ja harrastus eli hyvä sellainen maksaa...sitäpaitsi bensaahan saa letkusta joka huoltoasemalta
Lähetetty: 11 Huhti 2007, 20:54
Kirjoittaja 103-1116517908
Taitaa sun kulutusmittarisi näyttää lukemaa km/l. Paina sitä ylempää nappia n. 3 sekuntia ja saat tauluun lukemat l/100km.
Lähetetty: 11 Huhti 2007, 20:57
Kirjoittaja jakehaanpää
Lähetetty: 11 Huhti 2007, 21:10
Kirjoittaja busapappa2
Joo se toinen luku on hetkittäisestä ajosta, eli jos kylmillä starttaa voi sieltä löytyy 15 l kulutuksiiki, mutta tee niinku Goldi neuvo, niin tulee oikee luku, mulla menee vähä "ranteesta riippuen" 5,8L - 6,4L normiajossa, eli sekari kaupunki/maantie/ ja "vähä" noppeempi maantie, eli motari ! Keskikulutus on heilunut siellä kuuden litran pinnassa. Mopo on 25tkm ajettu K4 -05 regattu ! ja säädöt aikas hyvi kohilla ainaski ajotuntumasta päätellen. :p
No ens viikolla Gipro, Penkki ja säätö ! JA tietysti Huolto !! Sitten kesäkoitoksiin valmiina !
Varmin tapa mitata kulutus on trippi nollille, tankillisella pärrää n. 300km sit syttyy valo ja TOSIAAN kandee tankata, sillä ajaa vielä ehkä 30km tai niillä nurkilla !
Edited By busapappa2 on 1176393190
Lähetetty: 11 Huhti 2007, 21:46
Kirjoittaja 74-1150754244
Jos sen verta vielä palaan tuohon sisäänajoasiaan niin itse olen tiedostanut että myöskin pyörille tehdään tehtailla jo sisäänajo ennen markkinoille menoa, jota on tehty jo autoteollisuudessa vuosikymmen. Sisäänajona noudattaisin ehkä uuteen pyörään tutustumiseen tarvittavat kilometrit joita tulee väkisin ennen koneen kestävyyttä rasittavia harjoitteita ! Osaako joku vahvistaa/kumota tuota tehtaan sisäänajoasiaa ?
Lähetetty: 11 Huhti 2007, 22:16
Kirjoittaja 77-1120930780
Juice kirjoitti:Jos sen verta vielä palaan tuohon sisäänajoasiaan niin itse olen tiedostanut että myöskin pyörille tehdään tehtailla jo sisäänajo ennen markkinoille menoa, jota on tehty jo autoteollisuudessa vuosikymmen. Sisäänajona noudattaisin ehkä uuteen pyörään tutustumiseen tarvittavat kilometrit joita tulee väkisin ennen koneen kestävyyttä rasittavia harjoitteita ! Osaako joku vahvistaa/kumota tuota tehtaan sisäänajoasiaa ?
Itse olen tiedostanut että noin tehtiin vuosikymmeniä silloin kun ihmisillä oli vielä töitä. Nykyään kukaan ei kerkeä ajelemaan koneita sisään, koska se olisi autoteollisuudelle aivan mieletön lisämeno... Jos VW poloa tulee linjalta 1 per tunti niin missä välissä se ajellaan vielä sisään. Ei tässä markkinataloudessa ole tommoiseen aikaa eikä rahaa...
Edited By MInk on 1176319033
Lähetetty: 11 Huhti 2007, 23:26
Kirjoittaja JonyMan
Minä sain tuosta sisäänajosta sellaisen neuvon, että "normaalilla" kaverilla ja suomen maanteillä busa on koko ajan sisäänajossa.