Lähetetty: 31 Maalis 2007, 21:10
Kyseessä on vääntynyt 2/6 siirtäjä jonka myötä rattaiden "kytkentä nastat" eli dogit ovat pyöristyneet eikä vaihde pysy päällä kovemmalla kuormalla. Jos ajoa jatketaan pitkään nykivällä askilla, saadaan kustannuksia lisää parinsadan verran vaihtokuntoisen siirtorummun muodossa.Jorgos kirjoitti:Kujo kirjoitti:Kyllä busa normi revitystä kestää, ainut millä tuon laatikon saa herkästi rikottua on sutiminen märällä asfaltilla tai hiekalla ykkösellä ja siihen epäonnistunut vaihto kakkoselle(>laatikosta kuuluu rusahdus). Tämä muuten koskee sitten ihan kaikkia mp-vaihteistoja.
Öljy kyllä vaikuttaaa laatikon toimintaan, tosin se itsessään ei aiheuta vauriota, vaan lisää epätäsmällistä toimintaa >vaihtovirheitä tulee helpommin.
Laatikkoremppaa varten kone on otettava pois rungosta ja lohkot avattava.
Tekeekö laatikko muuten sitä, että kakkosvaihteella rajummassa vedätyksessä tuntuu kuin ketju hyppäis yli, ts pieni nykäys,mutta vaihde ei silti pomppaa vapaalle?
löysin tällaisen vanhan keskustelun ja mulla on meinaan juuri tuo mainitsemasi vika, missä siis vika?!? Normaalissa kiihdytyksessä ei tee mitään mutta päälle 6000rpm niin tuntuu kuin ketju hyppäisi yli.