Sivu 10/14

Lähetetty: 14 Heinä 2009, 22:09
Kirjoittaja Jaakko
pikkusen pienempää painetta sit vaan niin kyllä se sen kestää. ei ahnehdita niin eiköhän siitä hyvä tule. jollei moottori jumppa kiinnosta

Lähetetty: 08 Syys 2009, 21:21
Kirjoittaja BussiJussi
Kesän ajot alkaa olla ehtoopuolella, yhteenvetoa aiheesta. Olipahan kesä! Ei ole riemulla rajaa, kun saa turbotetulla bussilla ajaa! Siinä päällimmäiset mielikuvat kesästä. Kilometrejä ei tullut kuin 5000, syitä vähyyten monia. Pyörän tekniikka toimi suurimman osan ajasta ok, yksi kansipahvi ainoastaan tekniikasta petti. Sivukatteethan sai ilmaa allensa Jns:ssa, ja kokivat matkansa pään. kenttäajoista jäi ainakin päällimmäisenä mieleen, että akseliväliä kannattas hieman jatkaa, turhan kiikkerä meinaa olla. Ja vaihdekohtaiseen ahtopaineen säätöönkin pitää pikkuisen paneutua, ei toiminut 100% hyvin sekään. Nyt sitten käännetään ajatukset seuraavaan kesään, ja tässä pari visiota. Carrillon, tai Faliconin H-kanget, jospa vähän ahtoja uskaltas ottaa lisää sitten.... Akseliväliä hieman lisää, mutta mitäs muuta...? Ehdotuksia otetaan vastaan. Mitään isompaa ei tarkoitus tehdä, mutta esim. nokkia vois päivittää, jos jollain visioita aiheesta... Esim. kuinka toimis kahdella gen2 busan imunokalla...?

:turbobusa:

Lähetetty: 08 Syys 2009, 21:42
Kirjoittaja janne
kun teho puoli rupee oleen jo entuudestaan kohilla :;): niin muoveilla peittävä voima uusiin kuoseihin :p

Lähetetty: 08 Syys 2009, 23:02
Kirjoittaja 84-1131181311
BussiJussi kirjoitti:Kesän ajot alkaa olla ehtoopuolella, yhteenvetoa aiheesta. Olipahan kesä! Ei ole riemulla rajaa, kun saa turbotetulla bussilla ajaa! Siinä päällimmäiset mielikuvat kesästä. Kilometrejä ei tullut kuin 5000, syitä vähyyten monia. Pyörän tekniikka toimi suurimman osan ajasta ok, yksi kansipahvi ainoastaan tekniikasta petti. Sivukatteethan sai ilmaa allensa Jns:ssa, ja kokivat matkansa pään. kenttäajoista jäi ainakin päällimmäisenä mieleen, että akseliväliä kannattas hieman jatkaa, turhan kiikkerä meinaa olla. Ja vaihdekohtaiseen ahtopaineen säätöönkin pitää pikkuisen paneutua, ei toiminut 100% hyvin sekään. Nyt sitten käännetään ajatukset seuraavaan kesään, ja tässä pari visiota. Carrillon, tai Faliconin H-kanget, jospa vähän ahtoja uskaltas ottaa lisää sitten.... Akseliväliä hieman lisää, mutta mitäs muuta...? Ehdotuksia otetaan vastaan. Mitään isompaa ei tarkoitus tehdä, mutta esim. nokkia vois päivittää, jos jollain visioita aiheesta... Esim. kuinka toimis kahdella gen2 busan imunokalla...?

:turbobusa:
Oisko ensi kauden visioksi ajaa vaikka 2x tai 3x tämän vuoden kilsat. Tavoitetta meille molemmille. Pääosin kyllä samaa mieltä noista kesän fiiliksistä. On se vaan hienoa kun on woimaa. :rocket

Lähetetty: 04 Marras 2009, 13:54
Kirjoittaja BussiJussi
Eihän sitä malta samoilla tehoilla montaa kesää ajella, jospa lisää painetta koteloon!!!. Siksi pientä päivitystä koneeseen. Jämäkämmät Faliconin h-profiili kanget kusti toi, ja olipa samassa paketissa jämerät pultit alakertaan... Senverta yhtenä päivänä tallissa pistäydyin, että koneen jo moposta irti ritustelin. Nyt vaan pitäs motivaatio etsiä pesuun, ja sen jälkeen purkaa aikasta pieniin osiin toi mylly...Jospa sais sitten talvella Samin penkissä vaikka muutaman hepan lisää, ettei tehosta ainakaan kiinni huippunopeusajot ole. "ram-airit" tarkoitus kanssa tukkia talven aikana, ja swingin vähän lisäpituutta, kun meinaa keula turhan kevyt olla....

:turbobusa:

Lähetetty: 04 Joulu 2009, 17:51
Kirjoittaja BussiJussi
Vihdoinkin pientä edistystä. Sain tänään aikaiseksi moottorinlohkot irtautumaan toisistaan. Uutta ja ihmeellistä purkaakin näin paljon! Kiertokankien laakerivälyksiä lueskelin koodien avulla, pitää varmaan mittailllakin välyksiä. Mustia liuskoja vissiin kaipaa sisäänsä uudet kanget! (Jos Faliconien veivien kaulat samassa mitassa kuin orkkikset) Ei paljoa kulumaa näkynyt liuskoissa, hyvä niin. Kiitokset Mikalle puhelimen välityksellä avustuksesta! Vaikka H-profiili kanget, silti painonsäästöä vakiohin n.30g/kpl. Vaihteistoa, yms tarkastelua pitää vielä tehdä... Eiköhän tämä tästä ala vihdoinkin edistyä!! Kuvia yritän laitaa, kun ennätän....

edittiä, lisätään kuva...

Klix




Edited By BussiJussi on 1259946754

Lähetetty: 15 Joulu 2009, 13:11
Kirjoittaja BussiJussi
Vähän päivässä, paljon viikossa! Ihan kuin mummon sukan kutominen... Kanget löysi paikkansa kampuran kauloilta, seuraavaksi pitäs alkaa lohkoja yhdistelemäään. Vielä kiitokset Syrenille kangen laakeriliuskoista, ei tarttenut odotella niitäkään! Hyvä, että porukka kannustaa kasaamaan, toimitttamalla osia, ja antamalla hyviä neuvoja! Vähän "äkkinäisyys" hidstanut etenemistä, kun neuvoja, ja apuja pitänyt kysellä vähän väliä!! Pitäskös "jämäkät" alakerranpultit vetää hieman tiukempaan momenttiin kuin orkkikset?

Lähetetty: 04 Tammi 2010, 17:24
Kirjoittaja BussiJussi
Aika hiljaiseksi menee tää turbo-osio, laitetaan pikkupäivitystä omasta projektista. Moottorinlohkot sain vihdoinviimein toisiinsa kiinni, tällä viikolla haaveissa saada motti kasaan, jos ei vastusta mikään, eikä noita lumitöitä ois joka saatanan päivä!! Jospa kohta sais varattua penkkausaikaa, vois Vittaniemen penkkiä käydä taas kiusaamassa....Nokkien uudellen ajoitus, yms pientä viilausta vielä ennen sitä...

Lähetetty: 04 Tammi 2010, 17:35
Kirjoittaja jarim
Paljoko meinaat turporuuvia kiriä elikkä paljoko pitää kaasua syöttää koneen läpi? :laugh:

Lähetetty: 04 Tammi 2010, 18:09
Kirjoittaja BussiJussi
jarim kirjoitti:Paljoko meinaat turporuuvia kiriä elikkä paljoko pitää kaasua syöttää koneen läpi? :laugh:

Niin paljon, kuin pakopaineet, ja-lämmöt antaa myöten!! Luulisin, ettei tää pikkuturbo paljoa enään anna nostella paineita... Jos nyt muutaman kymmenyksen, ja/tai 50hp lisää..ois ihan kiva... Lisäile vaan kaasua, ens kesänä tarkotus saada katteet pysymään kiinni, ja keula maassa!! :baaa:

Lähetetty: 09 Tammi 2010, 16:34
Kirjoittaja gsxr
Onko selvinnyt että mikä tämä mcx400 on miehiään, kkk k24?
Siipien halkaisijat?

Yllättävän pienillä pakopaineilla olet nuo viimekesän lukemat saanut.

Lähetetty: 09 Tammi 2010, 23:04
Kirjoittaja BussiJussi
gsxr kirjoitti:Onko selvinnyt että mikä tämä mcx400 on miehiään, kkk k24?
Siipien halkaisijat?

Yllättävän pienillä pakopaineilla olet nuo viimekesän lukemat saanut.

Ei ole selvinnyt, vissiin erilaisia erivuonna tehdyt!! Siipiä en ole mitannut, mutta uusimman tuntemuksen perusteella vähän liian pienet.... Mutta näillä eväillä mennään ensi kesäkin. Jos kaikki menee ok, parin kk:n sisään selviää paljonko kärsii ahtaa pakopaineiden/-lämpöjen puolesta!! Pakopaineet eivät olleet ongelmalliset viimekesänä, tod.näk. tulevana kesänä on!!

Lähetetty: 14 Tammi 2010, 20:13
Kirjoittaja BussiJussi
Sylinteriryhmä kii, jospa joku päivä kannenkin ehtis laittaa, niin pääsis nokkien ajoituksia kattelee taas. Turbon käytän tod.näk huollossa. Kertokaapa nyt gurut, mitä tietoja haluatte tosta turbosta, niin älyän kysyä huollossa aiheesta!?

Lähetetty: 28 Tammi 2010, 15:23
Kirjoittaja BussiJussi
No, niin turboa käytetty savolais gurulla, joka kertoili tosta turbosta. Nämä sitten minun muistin varaisia, suhtautukaa skeptisesti. Ahdin siis pakopesältään kkk-24 n.50mm siipi tais olla. Samainen pakopesä löytyy kuulemma Volvon R60 autoista.

Joku tällainen

Volvossa olevassa turbossa vesijäähy, tässä ei.
Akseli mallia paksumpi, vakiona tossa turbossa, 5,?, ja tässä 7,? en tarkkaan muista.

Kompura puoli mallia Audi, olikohan RS2, tai jotain sinnepäin. Siipikoko hieman alle 50mm, olikohan 47, tai 48.

Jotain tällaista kenties?

Nyt selvityksessä, onnaisko päivitää isompaa siipeä, yms. kivaa tohon turboon. Hyvällä tuurilla saa ainakin pilattua hyvin toimivan paketin!!

:p :p

Lähetetty: 28 Tammi 2010, 19:14
Kirjoittaja Kekku
BussiJussi kirjoitti:Hyvällä tuurilla saa ainakin pilattua hyvin toimivan paketin!!

:p :p

Erittäin hyvin sanottu siellä takarivissä... :)

Jokos ostat ton:
http://galleria.busanistit.org/v/Busat/Kekku/IMGP8433_2.JPG.html
Lojuu vieläkin tuossa samalla pöydällä, samassa paikassa johon sen puolitoista vuotta sitten laitoin.

Tollasen hommaan sit siihen lojumaan:
http://www.schnitzracingstore.com/catalog....vnext=1

T:MotorPorn