Sivu 10/13

Lähetetty: 28 Kesä 2009, 17:50
Kirjoittaja 107-1089231881
Jaakko kirjoitti:artsi paahan niitä vbox käppyröitä näytille, niin päästään spekuloimaan paljonko painemittari hidasti etenemistä.
Mikäs nopeus jäi kirjoihin päivän päätteeks ?

Lähetetty: 28 Kesä 2009, 17:59
Kirjoittaja Agostini
375km/h mittariasennusta.......360km/h sivutuules



Edited By Agostini on 1246201261

Lähetetty: 28 Kesä 2009, 18:03
Kirjoittaja snuggles
Onnittelut onnistuneille ja Artsille uudesta ennätyksestä!
Oma veto oli 310kmh ja jotenkin vaisu. Paluutiellä syyt poistuivat pakoputkesta sinisenä henkenä. 2 mäntää sulanu ekaan männänrengasuraan ja kaikki tulpat samaten sivuelektrodista. Ykköspytystä nikasilit kuoriutunu peukalonpään (isohkon) alalta, joten sieltä ehkä hieman ohivuotoa.
Noo, onhan plakkarissa kivat lukemat penkistä, ja hienot ketjut sain ruuvattua alle :D

P.S Miksiköhän kytkimen siirtotappi ei tullut pois ees pihdeillä vetämällä, hieman kiero ainakin.

Lähetetty: 28 Kesä 2009, 18:42
Kirjoittaja Jaakko
melkoiset vauriot snugglesilla taas. halpaa tää dräkreisinki.
2 busan moottoria tällä kertaa hajos? olikos siinä siniharmaassakin vapari kone? turbotko ei poikinu lainkaan

Lähetetty: 28 Kesä 2009, 19:42
Kirjoittaja Titaani
snuggles kirjoitti:P.S Miksiköhän kytkimen siirtotappi ei tullut pois ees pihdeillä vetämällä, hieman kiero ainakin.
Mulla alkoi kitisemään penkissä ja otin pois rasvaukseen. Ei lähteny muuten kun 3kpl lukkopihtejä kiinni tappiin ja vetovasaralla. Tappi on saanut vähän lämpöä, eli lähtenyt varmaan pyörimään mukan hetkeksi.

Oli sitte aika isot vauriot, mikähän tuon teki?

Jaakolle kommenttina, että kyllä vaparikin poikia voi kun tehoo on enemmän, Snugglesin tapauksessa 60hv enemmän kuin K8:ssa vakiona!!

Lähetetty: 28 Kesä 2009, 20:13
Kirjoittaja -Artsi-
Kiitos kaikille, toivottavasti oli viihdettä koko rahalla! :D
Tulosta tuli kämmäilyistä huolimatta. 2 vetoa tuli ajettua, ekalla siis tuo 374,7 km/h jonka pyöristivät lähimpään rahaan. Haastetta oli siinä etten ollut ajanut metriäkään tuolla uudella setupilla, noilla välityksillä ja dynosäätöjen jälkeen, ihan arvauspohjalta piti siis lähteä matkaan. Jossain ennen puolimatkaa painemittari irtosi ja tuli tankin päälle, piti löysätä että sain sen vasemmalla kädellä sullottua takaisin jonnekin mittariston alle, ja taas kahva pohjaan. Pyörä toimi todella hienosti, meni ihan suoraan ja vakaasti (eikä ruiskinut mitään kuskin päällekään kuten sillä joskus tapana ollut). Kilometrin jarrutusmatka oli loistava, ei mitään vaikeuksia jarrutuksissa. Tutkat eivät olleet näyttäneet kuin viivaa, oli pojat vähän tumput ojossa kun näyttötaululle tulin. Boksista sitten saivat lukeman. Tuo mittarinasennus verotti varmasti jonkun verran tuloksesta, se jäi harmittamaan, mutta tietääpä että potentiaalia vielä on.

Toisen vedon aikaan tuuli oli kääntynyt suoraan sivulle ja voimistunut, ei pystynyt oikein täyteen suoritukseen kun piti hakea välillä suuntaa mennessään. Tulokseksi jäi 360.

Kiitos kaikille kentällä avustaneille, sain monenmoista apua: jonottaessa vettä, varikolla lakua ym. apua monelta taholta! Järjestäjille erityiskiitos, paras kenttä jolla olen ajanut! :kippis:

Vboxin muistikortista löysin toistaiseksi tekstitiedoston, käppyrä taas hukassa joten laitoin fileet jarim:lle joka ymmärtää noiden tiedostojen päälle:

--------------- Run 0002 ---------------
Time 10:38 Date 27/06/2009

Accel results
Speed(kmh) Time(s)
0-60 ----
0-100 ----

Accel Distance results
Distance(m) Time(s) @Speed(kmh)
0-50 ---- ----
0-100 ---- ----
0-402 ---- ----
0-1000 ---- ----

Braking results
Speed(kmh) Time(s) Distance(m)
120-80 03.4 92.7
80-0 27.4 238.9

User range
Speed(kmh) Time(s)
50-100 02.2
80-120 02.0
0-100-0 ----

Misc
Vmax 374.7kmh
Vavg 58.0kmh
AvgLatG -0.02G
PkLatG 0.64G
PkAccelG 1.24G
PkDecelG 1.13

Lähetetty: 28 Kesä 2009, 21:08
Kirjoittaja jarim
Harmi, käppyrä taitaa tuosta Artsin vedosta olla hukassa. Taxin 347.9kmh käppyrä taasen on vallan mielenkiintoisen muotoinen. Teemu kertonee mitä on matkalla touhunnut? :D

Punainen viiva Taxin vapariveto (344.4kmh) ja sininen NOS (347.9kmh):

Kuva




Edited By jarim on 1246212849

Lähetetty: 28 Kesä 2009, 21:36
Kirjoittaja -Artsi-
jarim kirjoitti:Harmi, käppyrä taitaa tuosta Artsin vedosta olla hukassa.

Nyt kun otti silmän käteen niin tuokin filee vaan löytyi kortilta. Ei voi vboxia syyttää, vaan kädetöntä käyttäjää. :D

Löytyy tuolta ladattavaksi: VBox data Halli 27.6.2009

Lähetetty: 28 Kesä 2009, 21:39
Kirjoittaja jakehaanpää
Hienot on karkelot näköjään ollut. Onnittelut Artsille taasen uuesta SE:stä :thumbup: ja onnittelut kaikille muillekkin kovaa ajaneille :mosh:

Lähetetty: 28 Kesä 2009, 21:41
Kirjoittaja tenhulttio
jarim kirjoitti:Harmi, käppyrä taitaa tuosta Artsin vedosta olla hukassa. Taxin 347.9kmh käppyrä taasen on vallan mielenkiintoisen muotoinen. Teemu kertonee mitä on matkalla touhunnut? :D

Empä olis tuommosta käppyrää osannut odottaa. Tiedän kyllä, että kutosta hain pikän aikaa ja vauhti tippui niin paljon, että tuntu kutos vaihde melko pitkältä. Mutta käppyrästä päätellen jotakin muutakin tapahtui. Oliskohan kutonen mennyt päälle 850m kohdalla, ja pompannut uudelleen pois 1060 kohdalla? Taikka sitten 1050 kohdalla painoin ykkössetin kaasunappia (jolloin tehot vaan hiipu) ja vasta 1200m kohdalla kakkossetti päälle jolloin veto tuli takaisin päälle?
Onko sivusta seuranneilla jotakin kuvaa minkä aikaa vaihetta haettiin yms huomioita?
Blogista löytyy vähän kuvausta tapahtumista (muttei kuvia).

Lähetetty: 28 Kesä 2009, 21:51
Kirjoittaja jarim
Löytyihän se käppyrä Artsin vedostakin!

Kuva

Lähetetty: 28 Kesä 2009, 21:56
Kirjoittaja Jaakko
muutama kuoppa tuosta artsin käppyrästä pois ja veto pidemmälle niin saadaan se ensimmäinen neljänsadan ylitys.

Lähetetty: 28 Kesä 2009, 21:58
Kirjoittaja tenhulttio
jarim kirjoitti:Löytyihän se käppyrä Artsin vedostakin!

O-se rauhallinen kaveri, kun mittareita asetellessa kuitenkin vauhti kiihtyy :rocket

Lähetetty: 28 Kesä 2009, 22:43
Kirjoittaja -Artsi-
tenhulttio kirjoitti:
jarim kirjoitti:Löytyihän se käppyrä Artsin vedostakin!

O-se rauhallinen kaveri, kun mittareita asetellessa kuitenkin vauhti kiihtyy :rocket
Ihme ettei näy enempää käppyrässä se sähläys! :shocked:
No kai tuo kertoo siitä ajon fiiliksestäkin, mopo meni todella nätisti suoraan niin ei tarvinnut mitään väkisin vääntää.
Shifteri täytyy ottaa seuraavaksi käyttöön, tuo pudotus 5 - 6 vaihteen välillä (1100m) on tosiaan liian suuri.

Lähetetty: 28 Kesä 2009, 22:44
Kirjoittaja jarim
Jaakko kirjoitti:muutama kuoppa tuosta artsin käppyrästä pois ja veto pidemmälle niin saadaan se ensimmäinen neljänsadan ylitys.
Ei siitä tartte saada kuin nuo kuopat pois. Tuo viimeinen kuoppa pohdittiin niin että siinä tulee vaihto vitoselta kutoselle. Artsilla kun ei tuota sifteriä ole niin käytännössä kaasu kiinni, vaihto, ja kaasu auki --> ahtopaineet romahtaa hetkeksi joten vauhti hiipuu. Joensuuhun sifteri ja sitten mennään...!