Sivu 86/87
Lähetetty: 25 Elo 2019, 13:11
Kirjoittaja SMR
Eilen piti vielä lähtee kokeilemaan Busaa vartilla Vesivehmaalla,
mutta näytti niin sateiselta keli että jäi sitten.
Vartin ajo saattaa olla tuonnempana kiva jäähdyttelylaji kun nopeusajoista siirtyy poies, vanhenee tarpeeksi.
Ja onhan se ehkä sosiaalisempi tapahtuma, oluen juontia , saunomista ym saattaa liittyä aiheeseen, eli ei mun juttu ollenkaan.
Joillain myös emäntä käskee himmailemaan menoa niin siirrytään varttimailille.
Katotaan nyt, ehkä tästä pääsee pois myös luontaisen poistuman kautta.
Lähetetty: 26 Elo 2019, 18:53
Kirjoittaja toimeve
SMR kirjoitti:Tuo ennätyslukema hieman hämää kun tämä luokkajako ei ole ollut kauaa käytössä Briteissä, siihen pitäisi sulauttaa vanhat lukemat.
Eli tavallaan tuon luokan pohjat olisi 226.3mph / 364.2kmh,
mutta helpotus on että se on jo tiimin hallussa.
Tai se on sittenkin eri luokka, siellä aivan saman näköiset pyörät meni eri lokeroihin, ei oikeen pysyny perässä.
https://app.box.com/s....1113804
...hienoa työtä, niin historiassa kuin nytkin
Lähetetty: 29 Elo 2019, 17:56
Kirjoittaja SMR
Ohoh, tulipa katsottua foorumin 200mph listaa,
jäin näköjään ihan hieman tälle vaparibusalle,
Marko Huhtalo, Hayabusa Gen1 TFM Taxi II 1700cc, Lappeenranta 2016, Motec 20Hz GPS, 347kmh (215.615mph)
215.615mph vs mun 215.603mph
oliskohan pitäny ottaa kilpikin irti, tai tankata superia regular bensan sijaan.
Lähetetty: 29 Elo 2019, 21:01
Kirjoittaja Timba
No on huima ero
Lähetetty: 12 Joulu 2020, 19:01
Kirjoittaja SMR
On tullut aika sulkea Speed Metal Racingin pääkonttori pysyvästi vuodenvaihteessa,
vastaanotto on jo suljettu, tuotetuki ja takuut täten myös raukeaa.
Kiitokset kaikille osallistuneille, oli hienot 9 vuotta !
Lähetetty: 14 Joulu 2020, 22:49
Kirjoittaja toimeve
SMR kirjoitti:On tullut aika sulkea Speed Metal Racingin pääkonttori pysyvästi vuodenvaihteessa,
vastaanotto on jo suljettu, tuotetuki ja takuut täten myös raukeaa.
Kiitokset kaikille osallistuneille, oli hienot 9 vuotta !
...valtavankokoinen kiitos
Lähetetty: 15 Joulu 2020, 09:46
Kirjoittaja 1340R86
SMR kirjoitti:On tullut aika sulkea Speed Metal Racingin pääkonttori pysyvästi vuodenvaihteessa,
vastaanotto on jo suljettu, tuotetuki ja takuut täten myös raukeaa.
Kiitokset kaikille osallistuneille, oli hienot 9 vuotta !
Mistäs moinen ?
Lähetetty: 17 Joulu 2020, 23:38
Kirjoittaja SMR
No, puolet tiimin jäsenistä on heivannut Busailun ja suurin osa jättänyt nopeusajot, toimintaa ei vaan ole.
Myös päämajan vuokrasopimus on rauennut,
tänään roudattiin jyrsinkone , huomenna haen imurin ja harjan ni tila on tyhjennetty.
Lähetetty: 04 Kesä 2023, 15:52
Kirjoittaja SMR
Heräteltiin hieman ajopuuhia ja käytiin tovereiden kanssa ulkomailla ajamassa nopeutta.
Eli perinteinen Elvington Englannissa, tällä kertaa oli tapahtumana Speed Week eli ajettiin 7pv putkeen, tai ne ajoi ketkä pystyi.
Kalustona pari Busaa, ahdettu ja vapari, meikän ja nimim. Akseli (Shaft)
Jaossa uusia ennätyksiä UKITA teeman alla. Näitä myös keräsi muutaman Juha vaparillaan. Mullekin jotain tuli mutta alkuun hieman epäselvyyksiä kun joku muu kuski oli laitettu väärään luokkaan ja tilanne korjattu myöhemmin.
Suurin ropleemi ajossa oli radan alkuosio mikä oli vanhalla betonilla, joka pidemmällä muuttui asvaltiksi, jarrualue jälleen betonilaattaa.
Juhan vapari lähti väliin poikittain puskemaan pienemmillä vaihteilla, eikä siitä ainakaan apua tuloksien tekemisessä.
Mulla turbo tietty suti heti kun pääsi ahdoille , sitte pitoa ja taas suti, josta johtuen uudet ketjut meni vaihtoon parin vedon jälkeen.
Muilta vakoilemaan että miten alkuasukkaat saivat tuloksia tehtyä, joista parhaiten pärjäsi Jack Frost sekä ranskis Philippe LePeru , yli 250mph kummallakin.
Heillä lyhyet pyörät mikä aiheutti kummastusta kun mulla 10cm pidempi alkoi leijumaan heti kun pitoa tuli. Mutta tässä kohtaa raha puhuu elikkä Motecit ym muut apuvälineet tehojen hallintaan. Frost kertoili auliisti millä setillä ajoi, pyörän akseliväli 1520cm, mulla 1620cm, hänellä takarenkaana medium ratasliksi , ja koitti myös 200/60 rengaskokoa.
Opeista tyhmistyneenä menin muuttamaan oman pyörän setuppia ja uutta putkeen, 238.951mph n 384kmh jonka jälkeen pahoja ongelmia vaihteiden kanssa, isoimmat ei sisään siis mitenkään, sitten alkoi jäämään neloselle, kolmoselle ja ajosta tuli turhaa vääntämistä.
Eli lähdin ruuvaamaan Busaa viikoksi Englantiin, mikäs siinä , keli oli lämmin ja porukka leppoista.
Lähetetty: 04 Kesä 2023, 17:36
Kirjoittaja jarim
Aukasin tuon oman moottorin viime syksynä ilmenneiden laatikosta kuuluvien kilinöiden myötä ja se pienempi 3/4 siirtäjä oli nyt saanu siipeensä, oli hieronu nelosrattaaseen. 2/6 siirtäjässä oli toki rattaan kuva perinteisesti myös. Tilasin tuohon nyt Robinsonin billet siirtäjät, onko teidän tiimissä noista kokemusta?
Lähetetty: 04 Kesä 2023, 18:59
Kirjoittaja SMR
jarim kirjoitti:Tilasin tuohon nyt Robinsonin billet siirtäjät, onko teidän tiimissä noista kokemusta?
Ei ole kokemusta niistä. Olen kans kattellu josko ne olis hintansa väärtejä mutta tiedon puutteessa on tullu skipattua.
Tila haarukalle on kuitenkin rajallinen ja silloin materiaalivalinta nousee tärkeäksi tekijäksi, ja jotenkin semmonen maku että orggis on tehty ajatuksella. Mutta voihan tuo spesiaaliversio tehdä just sen ratkaisevan eron, kerro meille kun asia valkenee.
Löysin ehkä vian omasta vaihteensiirrosta mutta en vielä kommentoi ennenkuin selviää oliko näin.
Lähetetty: 15 Heinä 2023, 20:01
Kirjoittaja SMR
Joopa, mulla jäi Hallissa yhteen vetoon kun kone ei oikein puskenu ja alkoi käymään hieman huonosti, luovutin suosiolla.
Pari tulppaa suli ja kansi kakkosen ja nelosen pakoventtiilien välistä.
Ei ole kerennyt diagnoosia ruotimaan kun kaikkee muuta tunkee etusijalle.
Lähetetty: 23 Heinä 2023, 17:41
Kirjoittaja jarim
Sain tuon oman laitteen nyt nippuun, siellä on nyt pieni ja toinen isoista siirtäjistä billettiä. Ainakin ekoilla koeajoilla laatikko on toiminut hienosti. Saa nähdä pidemmän päälle.
Lähetetty: 25 Heinä 2023, 14:27
Kirjoittaja SMR
jarim kirjoitti:Sain tuon oman laitteen nyt nippuun, siellä on nyt pieni ja toinen isoista siirtäjistä billettiä. Ainakin ekoilla koeajoilla laatikko on toiminut hienosti. Saa nähdä pidemmän päälle.
Mä sain oman purettua, kaikki pakoventtiilit vaihtoon, sekä vielä tuota bensan tulon ihmettelyä, minne se lorisee kovaa kyytiä jos ei moottoriin.
Ettei olis mappi-anturin vika kun otin eri mallisen käyttöön, ehkä huono modi, näin jälkikäteen tuumattuna, penkissä toimi ihan jees.
Lähetetty: 26 Heinä 2023, 12:41
Kirjoittaja 1340R86
SMR kirjoitti:jarim kirjoitti:Sain tuon oman laitteen nyt nippuun, siellä on nyt pieni ja toinen isoista siirtäjistä billettiä. Ainakin ekoilla koeajoilla laatikko on toiminut hienosti. Saa nähdä pidemmän päälle.
Mä sain oman purettua, kaikki pakoventtiilit vaihtoon, sekä vielä tuota bensan tulon ihmettelyä, minne se lorisee kovaa kyytiä jos ei moottoriin.
Ettei olis mappi-anturin vika kun otin eri mallisen käyttöön, ehkä huono modi, näin jälkikäteen tuumattuna, penkissä toimi ihan jees.
Jos kuitenkin tankista katoaa ja reviriä ei merkkaa
niin voisiko mennä jossain kohdin kuitenkin moottorin ja raakan pakoputkesta ulkoilmaan
tai huohotimen kautta höyrynä jos väärälle puolen mäntää lorisee