Sivu 84/87

Lähetetty: 01 Loka 2017, 16:10
Kirjoittaja gsxr
Itselläkin on tuo tiuhempi ykkönen paikoillaan ja seuraavan koneen aukaisun yhteydessä voipi tulla myös 5 ja 6 rattaat.
Tiputtaahan ne matkakierroksia jos ei muuta.

Lähetetty: 01 Loka 2017, 20:18
Kirjoittaja toimeve
Kyllähän osaajat ajaa vartille näillä kenttäajopyörillä varmasti meleko huikeita lukemia, kun just tuota omaa käppyrää ennätysvedossani 322,39kmh Kauhavalta katoin, niin vartin kohalla nopeus rauhallisella lähöllä karvan alta 250kmh ja puolella maililla pikkasen vajaa 290kmh...ja tuohon vetoon tuli joku missaus n. 500m kohilla kun nopeuskäyrä meni hetken "tasasella" ennenku taas lähti nousemhan.

Ja nämä siis 201 rwp isolohkolla, kuski 110kg eikä millään muotoa pääse ees kohtuuella pleksin taakse...ilmanvastus on ku ruåttinlaivalla, mutta silti mennään sitä omaa kovaa ja sehän se parasta tässä hommassa onki.

edit: ja pyörä siis ns. tourinkimoodissa, eli tehty kestämhän pitkiä huikosia tienpäällä (isolohkona ajettu nyt noin 66tkm, mittarissa 184000 km, gen1 K1)

edit2: ja välitys oli tuossa vedossa 17/38, yritettiin ensin vakioväleillä 17/40, mutta ilmanvastuksestani johtuen tuli hukkaa eli sutimista ja jo 317-320 kmh räppäili rajottajalle, kun taas Syren ajo noilla 17/40 väleillä jälkeeni (tällä Busallani siis) rajottajalle myös, mutta jo rapian 1300m kohalla ja nopeus 322,79 kmh (tuon jälkeen vaihettiin pitemmät välit, joilla sitten sain tavotteeni eli 200mph ajettua)




Edited By toimeve on 1506878753

Lähetetty: 04 Loka 2017, 13:46
Kirjoittaja SMR
Pito pitäis olla tätä luokkaa että nähtäis 400kmh puolella maililla,

https://www.youtube.com/watch?v=ii1MVgyhAig

Lähetetty: 09 Loka 2017, 05:34
Kirjoittaja gsxr
toimeve kirjoitti:Kyllähän osaajat ajaa vartille näillä kenttäajopyörillä varmasti meleko huikeita lukemia, kun just tuota omaa käppyrää ennätysvedossani 322,39kmh Kauhavalta katoin, niin vartin kohalla nopeus rauhallisella lähöllä karvan alta 250kmh ja puolella maililla pikkasen vajaa 290kmh...ja tuohon vetoon tuli joku missaus n. 500m kohilla kun nopeuskäyrä meni hetken "tasasella" ennenku taas lähti nousemhan.

Ja nämä siis 201 rwp isolohkolla, kuski 110kg eikä millään muotoa pääse ees kohtuuella pleksin taakse...ilmanvastus on ku ruåttinlaivalla, mutta silti mennään sitä omaa kovaa ja sehän se parasta tässä hommassa onki.

edit: ja pyörä siis ns. tourinkimoodissa, eli tehty kestämhän pitkiä huikosia tienpäällä (isolohkona ajettu nyt noin 66tkm, mittarissa 184000 km, gen1 K1)

edit2: ja välitys oli tuossa vedossa 17/38, yritettiin ensin vakioväleillä 17/40, mutta ilmanvastuksestani johtuen tuli hukkaa eli sutimista ja jo 317-320 kmh räppäili rajottajalle, kun taas Syren ajo noilla 17/40 väleillä jälkeeni (tällä Busallani siis) rajottajalle myös, mutta jo rapian 1300m kohalla ja nopeus 322,79 kmh (tuon jälkeen vaihettiin pitemmät välit, joilla sitten sain tavotteeni eli 200mph ajettua)
Mikähän lie mittalaitteen tarkkuus, tuossahan ei montaa km/h ole eroa eri kuskien välillä. Voihan se tietysti sutiakin jos on liukas kohta radassa tai kohouma joka keventää takapäätä sopivasti että pito karkaa tai kosteutta yms.

Jokatauksessa kovaa olette menneet ja kelpo tulokset tehoihin ja kuskin kokoon nähden, itsekin +100kg joten ymmärrän piiloon menemisen hankaluuden. Moottorikin ilmeisesti pysyi kaikinpuolin ehjänä. Onko alkuperäinen kone paikoillaan noilla kilometreillä?

Lähetetty: 09 Loka 2017, 05:36
Kirjoittaja gsxr
SMR kirjoitti:Pito pitäis olla tätä luokkaa että nähtäis 400kmh puolella maililla,

https://www.youtube.com/watch?v=ii1MVgyhAig
Rento kaveri, normikuski olisi vääntänyt kaasua kiinni moneen kertaan tuossa. Vähän kuin rodeossa.

Ilmeisesti on niin, että tuolla 300-400 välillä pito on suurempi ongelma kuin keuliminen koska ilmanvastus painaa keulaa alaspäin pienentäen tarvetta pidemmälle akselivälille. Onhan se tietysti turvallisuustekijä jos on sitä pituutta mutta silloin joutuu antamaan pois siitä pidosta. Tai ainakin siltä vaikuttaa kun katselee sutimisia juuri kovemmissa vauhdeissa.

Toinen juttu että paljonkohan tulee nostetta takarenkaalle jälleen heikentäen pitoa, pitäisi olla kunnon aura ohjaamassa ilmaa ohi renkaan molemmille sivuille. Näitähän olisi mukava testailla kun olisi oma laboratorio.

Lähetetty: 09 Loka 2017, 19:51
Kirjoittaja toimeve
gsxr kirjoitti:
toimeve kirjoitti:Kyllähän osaajat ajaa vartille näillä kenttäajopyörillä varmasti meleko huikeita lukemia, kun just tuota omaa käppyrää ennätysvedossani 322,39kmh Kauhavalta katoin, niin vartin kohalla nopeus rauhallisella lähöllä karvan alta 250kmh ja puolella maililla pikkasen vajaa 290kmh...ja tuohon vetoon tuli joku missaus n. 500m kohilla kun nopeuskäyrä meni hetken "tasasella" ennenku taas lähti nousemhan.

Ja nämä siis 201 rwp isolohkolla, kuski 110kg eikä millään muotoa pääse ees kohtuuella pleksin taakse...ilmanvastus on ku ruåttinlaivalla, mutta silti mennään sitä omaa kovaa ja sehän se parasta tässä hommassa onki.

edit: ja pyörä siis ns. tourinkimoodissa, eli tehty kestämhän pitkiä huikosia tienpäällä (isolohkona ajettu nyt noin 66tkm, mittarissa 184000 km, gen1 K1)

edit2: ja välitys oli tuossa vedossa 17/38, yritettiin ensin vakioväleillä 17/40, mutta ilmanvastuksestani johtuen tuli hukkaa eli sutimista ja jo 317-320 kmh räppäili rajottajalle, kun taas Syren ajo noilla 17/40 väleillä jälkeeni (tällä Busallani siis) rajottajalle myös, mutta jo rapian 1300m kohalla ja nopeus 322,79 kmh (tuon jälkeen vaihettiin pitemmät välit, joilla sitten sain tavotteeni eli 200mph ajettua)
Mikähän lie mittalaitteen tarkkuus, tuossahan ei montaa km/h ole eroa eri kuskien välillä. Voihan se tietysti sutiakin jos on liukas kohta radassa tai kohouma joka keventää takapäätä sopivasti että pito karkaa tai kosteutta yms.

Jokatauksessa kovaa olette menneet ja kelpo tulokset tehoihin ja kuskin kokoon nähden, itsekin +100kg joten ymmärrän piiloon menemisen hankaluuden. Moottorikin ilmeisesti pysyi kaikinpuolin ehjänä. Onko alkuperäinen kone paikoillaan noilla kilometreillä?
...alkuperäistä konetta on osittain paikallaan...rakentaja voi kertoa tarkemmin. Ja moottori kunnossa, eihän tuommonen tourinkivehe rikki ajamisesta mene - Kauhavallaki tällä Busallani muutaman tunnin aikana tais tulla 14 mailin vetoa.

Lähetetty: 11 Loka 2017, 17:37
Kirjoittaja SMR
Onhan siinä alkuperäinen kone, miten se nyt lasketaan, onko osia vaihdettu yksi vai seitsemän, kaikki päälle päin näkyvä on orggista, ja paljon sisäkalujakin,

Lähetetty: 14 Loka 2017, 18:06
Kirjoittaja gsxr
No alkuperäinenhän se sitten on. Ja kestäväkin näyttäis olevan. Turboilla 14 WOT vetoa tuntuu aika hurjalta, tietysti turbotettuja on monen tehoisia...

Lähetetty: 14 Loka 2017, 21:55
Kirjoittaja SMR
Veijolla on kyl vapari,

Lähetetty: 15 Loka 2017, 07:35
Kirjoittaja gsxr
Joo niin on. Kirjoitin epäselvästi, tarkoitin että turbotetulla busalla olisi 14 vetoa...jne...

Lähetetty: 07 Joulu 2017, 17:13
Kirjoittaja SMR
Vihdoin päivitys tehty ameriikan sivulle, Kauhavan 2017 tulosten pohjalta,

sija , kuski
19. Takkunen
29. Horto
172. Määttä
196. Sirkiä
303. Hyytinen
314. Hernesniemi
336. Toimela


http://www.suzukihayabusa.org/forum/index.php?topic=134553.0

Lähetetty: 10 Joulu 2017, 18:37
Kirjoittaja toimeve
Kiitos linkistä - on se hienoa olla maailmanlistalla melekein paremmalla rankingilla kuin esim. tennispelaajat, joita hehkutetaan urheiluruutussaki :D (ja en mishän nimessä dissaa tennistä...seku tuommonen tuli vain mielhen ;) )

Lähetetty: 12 Joulu 2017, 15:52
Kirjoittaja Sakke85
Iso peukku!👍💪💪

Lähetetty: 18 Tammi 2018, 23:02
Kirjoittaja SMR
No niin nyt saapui sitten se hetki mitä ollaan jo vuosia odotettu, eli joku raahasi Boss Hossin penkkikisaan ja voitti, vielä vapariluokan.
Tähän tarvittiin Chevyn LS7 isolohko, 7 litraa ja viripalikkaa päälle.
Ihan perinteisestä Bomberin penkkikisan hengestä ei ole kyse, Hossin kone oli teetetty Ruotsissa ja koko pyörä Tanskalaisella pajalla, toisin kuin perinteiset penkkikisaajat joista suurin osa tekee hommat itse.
Säädöt toki viimeistelty Samin pajalla kun nää muut verstaat oli lähinnä sössiny hommat, fyrkat kelvannu kuitenkin.¨

Eihän tuo Hossi juntista tunnu oikealta moottoripyörältä, mutta on se , juuri tänään lehdestä sen luin niin onhan se sitten.

Onneksi jäsen Jari kuitenkin piti huolta että koko pottia ei Hossilla viety, ottaen turboluokan voiton pienellä marginaalilla, 513.8hv vs 513.1hv, ja paremmin asiaan vihkiytyneet tietävät että pienen lisähieronnan jälkeen meni 600 rikki, takikselta, onnea Jari !!


p.s. (Petelle viestiä, meidän peli on pelattu, hanskat naulaan yms, niin isoa Busan konetta ei saada rakennettua että saatais 500 takikselta, eläkepäivät kutsuu)

Lähetetty: 20 Tammi 2018, 13:38
Kirjoittaja zeta1
Mikä on SMR:n mielipide asiaan kun virallinen/lopullinen lista on annettu julki niin olisiko ollut kohtuullista julkaista myös oikeat ahtopaine lukemat samalla listalla, eikä virheelliset mitkä selvästi on sattuneet joidenkin tulosten kohdalle jäämään? Kunhan nyt itsekseni tässä asiaa mietin. Tuollainen nuorison aviisi vaan antaa pojille pikkasen väärää kuvaa kuinka helppoa tämä virittely on. ymmärtäisin +400hp tulokset 1barilla jos mittauspiste olisi ollut vaikka jossain pohjoisessa kun siellä ilmeisemmin on ilma koostumukseltaan tiheämpää ja antaa enemmän myös voimaa.