Sivu 9/14
Lähetetty: 18 Kesä 2009, 23:24
Kirjoittaja kajbusa
ei mene tasakaasulla...huomaat kyllä jos alkaa nypyttää
Lähetetty: 23 Kesä 2009, 00:21
Kirjoittaja Kekku
Samanlailla se meni mulla,
pieni kaasu, isot kierrokset -> 14-15
iso kaasu, isot kierrokset -> 12
Eikös ole hienoa kun on seos mittari kabiinissa...
Sekoaako pää vai mittari.
Lähetetty: 27 Kesä 2009, 20:52
Kirjoittaja BussiJussi
Ongelmia, ongelmia.... Äsken kävin taas testailemassa tienpäällä. Muutama kova kiihdytys, sitten rauhallista "tourinkia" ja kotopihaan. Lämmöt pysyy kokoajan mittarissa puolessa välissä. Pyörän sammutus, alkaa porisemaan ilmoja paisuntasäiliöön urakalla. Missä vika? Kansipahvi kenties, mutta miksi ei puhalla "ahdoilla" nesteitä pihalle? Syylärin korkki Termostaatti, lämpömittari? Mistä kannattaa aloittaa?
Lähetetty: 27 Kesä 2009, 22:00
Kirjoittaja Jaakko
BussiJussi kirjoitti:Missä vika? Kansipahvi kenties, mutta miksi ei puhalla "ahdoilla" nesteitä pihalle? Syylärin korkki Termostaatti, lämpömittari? Mistä kannattaa aloittaa?
ehkä siks kun se vika on niin pieni kannen tiivisteessä. itellä käynyt samanlaisesti, tiivisteen vaihto aina auttanu pulputus ongelmaan.
Lähetetty: 27 Kesä 2009, 22:09
Kirjoittaja tetsa
Joskus aikoinaan Paisuntasäiliön pinta kylmänä alarajalla, kuumana tuplasti yli ylärajan eikä aina laskenu alarajalle vaikka jäähtyi vuorokaudenkin. Välillä jäi ylärajalle. lenkin jälkeen kun sammutti niin kupli aikansa paisariin. Ei tullut ahdoilla yli paisarista. Lämmöt pysyi puolessa välissä. Ilmaantui useamman tuhannen jälkeen ahtamisesta.
Ilmasin kunnolla ilman syylärin korkkia niin että nesteet lensi ympäri tonttia, mutta sen jälkeen loppu kuplimiset. Ei riittänyt syyläri täyteen ja vatkausta ja puristelua ja korkki kiinni ja tulille ilmaus.
Lähetetty: 27 Kesä 2009, 22:47
Kirjoittaja BussiJussi
Onko jotain "testeriä", millä pystys testaamaan, onko jäähdytinnesteessä pakokaasuja!? Kiitokset Jaakolle, ja Tetsalle vastauksista, jompikumpi oikeassa, mutta varmuus pitäs saada, ennen mahdollista purkamista. Näiden kahden vaihtoehdon väliltä pitäs oikea löytää!!! Busissahan ollut ilmauksen kanssa jollain ongelmia, jollain ei... Eihän asiaan vaikuta mitenkään, että paisari ylempänä kuin syyläri?
Lähetetty: 27 Kesä 2009, 23:52
Kirjoittaja tetsa
Ilmaaminen on ainakin helpompi tehdä. Jollei auta niin sitten. Voihan yrittää haistella paisarin tai syylarin korkista haisooko pakokaasu.
Lähetetty: 29 Kesä 2009, 09:57
Kirjoittaja Tepa
en tiedä,miten k8:ssa mutta tuossa omassa vanhakoppasessa ei oo ikinä ollut ilmausongelmia,jos kaikki on ollut kunnossa...
mulla on oireillut samanlailla aluksi,että ensin kuplii ja ehkä muutaman tipan sammutuksen jälkeen päästänyt pihallekkin ja sitten hetken päästä tiiviste lopullisesti antautunut...
aina on tiivisteen vaihdon jälkeen oireet hävinny...
Lähetetty: 30 Kesä 2009, 12:03
Kirjoittaja gsxr
BussiJussi kirjoitti:Ongelmia, ongelmia.... Äsken kävin taas testailemassa tienpäällä. Muutama kova kiihdytys, sitten rauhallista "tourinkia" ja kotopihaan. Lämmöt pysyy kokoajan mittarissa puolessa välissä. Pyörän sammutus, alkaa porisemaan ilmoja paisuntasäiliöön urakalla. Missä vika? Kansipahvi kenties, mutta miksi ei puhalla "ahdoilla" nesteitä pihalle? Syylärin korkki Termostaatti, lämpömittari? Mistä kannattaa aloittaa?
Mulla oli kans aikoinaan noita kuplimisongelmia ja penkissä tais muistaakseni tulla nestettä uloskin paisarista sammutuksen jälkeen. Perusteellinen ilmauskaan ei auttanut tähän ongelmaan kuin korkeintaan hetkellisesti. Kaupunkiajossa saattoi lämpömittari ruveta yhtäkkiä nousemaan nopeaan tahtiin kohti punaista mutta jäähtyi kyllä kun pääsi kaupungista maantielle.
Ongelma ratkesi kun vaihtoi uuden kannentiivisteen ja jäykemmät M10 pultit.
Vaihettiinko sulle turbotuksen yhteydessä jämäkämmät pultit?
Ne on kyllä erittäin suositeltavat, ei tarvi hetken päästä aukoa uudelleen, mieluiten M12 jos riittää viitseliäisyyttä. Vaikka tosin kyllä ne alkuperäiset kesti mulla useamman vuoden kuitenkin...
Lähetetty: 03 Heinä 2009, 20:33
Kirjoittaja BussiJussi
Tänään sitten viimein sain kannen nostettua poispoikkeen, ja vikahan siellä oli. 4 sylinteristä, ja ehkä 3 sylinteristä kanssa, oli "puhaltanut" imusarjan puolelle, vesikanavaan painetta. Puhallusjäljet TODELLLA minimaaliset, ainoastaan liima Cometic tiivisteestä kulunut lohkon puolelta, ei muuta. Nyt hyviä neuvoja, mitä kannattaa tehdä toisin, kun uuden pahvin laitan?! Cometic tiiviste oli, hieman kovempaan tiukkuuteen pultit vedetty kuin orkkis, olikohan n.60Nm, kovemmat pultit tietty on. Laitanko CopperGaskettia, vai teenkö jotain muuta toisin? Männät, kansi, ja lohko näytti olevan virheettömässä kunnossa, ainoastaan liima hieman kulunut tosiaan tosta tiivisteestä!! Vai pitääkö vain totutella siihen, että <5tkm kestää kansipahvi noilla ahdoilla!!! Lämmöt eivät esim. koskaan noussut ajossa, tosipieni oli toi vuoto vielä.
Lähetetty: 03 Heinä 2009, 20:57
Kirjoittaja BussiJussi
Vielä pari huonoa kuvaa "dramaattisesta" vauriosta!!
klix
klax
Lähetetty: 04 Heinä 2009, 20:22
Kirjoittaja BussiJussi
Jampalta kansipahvi tulossa (suuret kiitokset), pakoaukon tiivisteet löyty oman kylän puodista, joskohan ensviikolla ennättäs kasailla nippuun! Vissin muuta tee toisin, laitan vaan coppergaskettia tiivisteeseen?! Onpahan ens kerralla enempi raapimista!
Lähetetty: 04 Heinä 2009, 21:58
Kirjoittaja -Artsi-
BussiJussi kirjoitti:Jampalta kansipahvi tulossa (suuret kiitokset), pakoaukon tiivisteet löyty oman kylän puodista, joskohan ensviikolla ennättäs kasailla nippuun! Vissin muuta tee toisin, laitan vaan coppergaskettia tiivisteeseen?! Onpahan ens kerralla enempi raapimista!
Noonni, säästit mahdollisesti noin pari tonnia kun jätit kenttäajot ajamatta...
Mulla laitettiin motti nippuun viimeksi viime vuoden loppukesästä, ekankerran VHT:llä ja edelleen tuntuu pelittävän. Ehdottoman hyvät kokemukset!
Lähetetty: 13 Heinä 2009, 15:25
Kirjoittaja BussiJussi
Pahvi vaihdettu, ei tainnut sen nerommaksi muuttua! Aavistuksen verran edelleen kuplia välillä tulee, ei pinta seilaile vielä paisarissa. kunhan keli antaa myöten, pitää vielä käydä kokeilemassa "ajaa vika kunnolla ulos" Samalla arvelin laittaa painemittarin tohon vesijärjestelmään, ettei esim. korkki paskana!! Näkis millasia paineita siellä on. Jotenkin tuntuu oudolta, kun lämmöt kuitenkin kurissa pysyy, vai onko lämpömittarissakin vikaa. Normisti se elää, esim. flektin pyörimään lähtiessä tippuu lämmöt, yms. Pitää vissiin purkaa atomeiksi taas, ja lohko/kansi oikasta, vaikka virheettömältä näyttivät. Ihan pikkusen turhantyön tekeminen tympii, ennemmin ois tekemättä mitään!!!!!
Lähetetty: 14 Heinä 2009, 20:25
Kirjoittaja BussiJussi
Tänään kävin kokeilemassa ajella hieman, en havainnut "pulputusta". Kokeilin myös tulpanreiästä painetta pukata pyttyyn, ei kuplinut silloinkaan...Joskohan uskaltas Joenkaupungin kenttäajoissa käydä tuuppaa "vika pihalle"! Lisää ajoa, ja tarkkailua, on vaan noilla pitkillä kenttävälityksillä hieman kovat nopeudet taulussa, ennenkuin alkaa paineet olla tapissa!!!