K8 whitepower

Turbo Busanistien oma foorumi. Turbolla pääsee ja lujaa :D
Avatar
kajbusa
Viestit: 694
Liittynyt: 27 Loka 2004, 12:00

Viesti Kirjoittaja kajbusa »

ei mene tasakaasulla...huomaat kyllä jos alkaa nypyttää
Hayabusa 1300R TURBO -05

+200mph CLUB FINLAND (= 200metriä puolessa tunnissa)
Avatar
Kekku
Viestit: 295
Liittynyt: 08 Helmi 2005, 10:54
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kekku »

Samanlailla se meni mulla,
pieni kaasu, isot kierrokset -> 14-15
iso kaasu, isot kierrokset -> 12

Eikös ole hienoa kun on seos mittari kabiinissa...
Sekoaako pää vai mittari. :)
BussiJussi
Viestit: 1039
Liittynyt: 31 Elo 2004, 16:13
Paikkakunta: NILSIÄ
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BussiJussi »

Ongelmia, ongelmia.... Äsken kävin taas testailemassa tienpäällä. Muutama kova kiihdytys, sitten rauhallista "tourinkia" ja kotopihaan. Lämmöt pysyy kokoajan mittarissa puolessa välissä. Pyörän sammutus, alkaa porisemaan ilmoja paisuntasäiliöön urakalla. Missä vika? Kansipahvi kenties, mutta miksi ei puhalla "ahdoilla" nesteitä pihalle? Syylärin korkki Termostaatti, lämpömittari? Mistä kannattaa aloittaa?
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä

Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!

Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999

"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
Avatar
Jaakko
Viestit: 618
Liittynyt: 24 Huhti 2005, 21:03
Paikkakunta: länsi suomi

Viesti Kirjoittaja Jaakko »

BussiJussi kirjoitti:Missä vika? Kansipahvi kenties, mutta miksi ei puhalla "ahdoilla" nesteitä pihalle? Syylärin korkki Termostaatti, lämpömittari? Mistä kannattaa aloittaa?
ehkä siks kun se vika on niin pieni kannen tiivisteessä. itellä käynyt samanlaisesti, tiivisteen vaihto aina auttanu pulputus ongelmaan.
jeejee 1/4 alle kympin
tetsa
Viestit: 227
Liittynyt: 26 Kesä 2004, 14:11

Viesti Kirjoittaja tetsa »

Joskus aikoinaan Paisuntasäiliön pinta kylmänä alarajalla, kuumana tuplasti yli ylärajan eikä aina laskenu alarajalle vaikka jäähtyi vuorokaudenkin. Välillä jäi ylärajalle. lenkin jälkeen kun sammutti niin kupli aikansa paisariin. Ei tullut ahdoilla yli paisarista. Lämmöt pysyi puolessa välissä. Ilmaantui useamman tuhannen jälkeen ahtamisesta.
Ilmasin kunnolla ilman syylärin korkkia niin että nesteet lensi ympäri tonttia, mutta sen jälkeen loppu kuplimiset. Ei riittänyt syyläri täyteen ja vatkausta ja puristelua ja korkki kiinni ja tulille ilmaus.
tetsa
BussiJussi
Viestit: 1039
Liittynyt: 31 Elo 2004, 16:13
Paikkakunta: NILSIÄ
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BussiJussi »

Onko jotain "testeriä", millä pystys testaamaan, onko jäähdytinnesteessä pakokaasuja!? Kiitokset Jaakolle, ja Tetsalle vastauksista, jompikumpi oikeassa, mutta varmuus pitäs saada, ennen mahdollista purkamista. Näiden kahden vaihtoehdon väliltä pitäs oikea löytää!!! Busissahan ollut ilmauksen kanssa jollain ongelmia, jollain ei... Eihän asiaan vaikuta mitenkään, että paisari ylempänä kuin syyläri?
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä

Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!

Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999

"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
tetsa
Viestit: 227
Liittynyt: 26 Kesä 2004, 14:11

Viesti Kirjoittaja tetsa »

Ilmaaminen on ainakin helpompi tehdä. Jollei auta niin sitten. Voihan yrittää haistella paisarin tai syylarin korkista haisooko pakokaasu.
tetsa
Avatar
Tepa
Viestit: 158
Liittynyt: 05 Helmi 2008, 19:21
Paikkakunta: laitamaa

Viesti Kirjoittaja Tepa »

en tiedä,miten k8:ssa mutta tuossa omassa vanhakoppasessa ei oo ikinä ollut ilmausongelmia,jos kaikki on ollut kunnossa...

mulla on oireillut samanlailla aluksi,että ensin kuplii ja ehkä muutaman tipan sammutuksen jälkeen päästänyt pihallekkin ja sitten hetken päästä tiiviste lopullisesti antautunut...

aina on tiivisteen vaihdon jälkeen oireet hävinny...
"Right kick will send you to hospital,the left one to the cemetary" -Mirko Cro Cop-
gsxr
Viestit: 458
Liittynyt: 31 Elo 2005, 15:41

Viesti Kirjoittaja gsxr »

BussiJussi kirjoitti:Ongelmia, ongelmia.... Äsken kävin taas testailemassa tienpäällä. Muutama kova kiihdytys, sitten rauhallista "tourinkia" ja kotopihaan. Lämmöt pysyy kokoajan mittarissa puolessa välissä. Pyörän sammutus, alkaa porisemaan ilmoja paisuntasäiliöön urakalla. Missä vika? Kansipahvi kenties, mutta miksi ei puhalla "ahdoilla" nesteitä pihalle? Syylärin korkki Termostaatti, lämpömittari? Mistä kannattaa aloittaa?

Mulla oli kans aikoinaan noita kuplimisongelmia ja penkissä tais muistaakseni tulla nestettä uloskin paisarista sammutuksen jälkeen. Perusteellinen ilmauskaan ei auttanut tähän ongelmaan kuin korkeintaan hetkellisesti. Kaupunkiajossa saattoi lämpömittari ruveta yhtäkkiä nousemaan nopeaan tahtiin kohti punaista mutta jäähtyi kyllä kun pääsi kaupungista maantielle.

Ongelma ratkesi kun vaihtoi uuden kannentiivisteen ja jäykemmät M10 pultit.

Vaihettiinko sulle turbotuksen yhteydessä jämäkämmät pultit?
Ne on kyllä erittäin suositeltavat, ei tarvi hetken päästä aukoa uudelleen, mieluiten M12 jos riittää viitseliäisyyttä. Vaikka tosin kyllä ne alkuperäiset kesti mulla useamman vuoden kuitenkin...
BussiJussi
Viestit: 1039
Liittynyt: 31 Elo 2004, 16:13
Paikkakunta: NILSIÄ
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BussiJussi »

Tänään sitten viimein sain kannen nostettua poispoikkeen, ja vikahan siellä oli. 4 sylinteristä, ja ehkä 3 sylinteristä kanssa, oli "puhaltanut" imusarjan puolelle, vesikanavaan painetta. Puhallusjäljet TODELLLA minimaaliset, ainoastaan liima Cometic tiivisteestä kulunut lohkon puolelta, ei muuta. Nyt hyviä neuvoja, mitä kannattaa tehdä toisin, kun uuden pahvin laitan?! Cometic tiiviste oli, hieman kovempaan tiukkuuteen pultit vedetty kuin orkkis, olikohan n.60Nm, kovemmat pultit tietty on. Laitanko CopperGaskettia, vai teenkö jotain muuta toisin? Männät, kansi, ja lohko näytti olevan virheettömässä kunnossa, ainoastaan liima hieman kulunut tosiaan tosta tiivisteestä!! Vai pitääkö vain totutella siihen, että <5tkm kestää kansipahvi noilla ahdoilla!!! Lämmöt eivät esim. koskaan noussut ajossa, tosipieni oli toi vuoto vielä.
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä

Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!

Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999

"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
BussiJussi
Viestit: 1039
Liittynyt: 31 Elo 2004, 16:13
Paikkakunta: NILSIÄ
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BussiJussi »

Vielä pari huonoa kuvaa "dramaattisesta" vauriosta!!


klix

klax
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä

Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!

Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999

"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
BussiJussi
Viestit: 1039
Liittynyt: 31 Elo 2004, 16:13
Paikkakunta: NILSIÄ
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BussiJussi »

Jampalta kansipahvi tulossa (suuret kiitokset), pakoaukon tiivisteet löyty oman kylän puodista, joskohan ensviikolla ennättäs kasailla nippuun! Vissin muuta tee toisin, laitan vaan coppergaskettia tiivisteeseen?! Onpahan ens kerralla enempi raapimista!
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä

Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!

Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999

"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
Avatar
-Artsi-
Viestit: 1057
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:38
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Artsi- »

BussiJussi kirjoitti:Jampalta kansipahvi tulossa (suuret kiitokset), pakoaukon tiivisteet löyty oman kylän puodista, joskohan ensviikolla ennättäs kasailla nippuun! Vissin muuta tee toisin, laitan vaan coppergaskettia tiivisteeseen?! Onpahan ens kerralla enempi raapimista!

Noonni, säästit mahdollisesti noin pari tonnia kun jätit kenttäajot ajamatta... :kippis:

Mulla laitettiin motti nippuun viimeksi viime vuoden loppukesästä, ekankerran VHT:llä ja edelleen tuntuu pelittävän. Ehdottoman hyvät kokemukset!
Club 100 m/s
BussiJussi
Viestit: 1039
Liittynyt: 31 Elo 2004, 16:13
Paikkakunta: NILSIÄ
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BussiJussi »

Pahvi vaihdettu, ei tainnut sen nerommaksi muuttua! Aavistuksen verran edelleen kuplia välillä tulee, ei pinta seilaile vielä paisarissa. kunhan keli antaa myöten, pitää vielä käydä kokeilemassa "ajaa vika kunnolla ulos" Samalla arvelin laittaa painemittarin tohon vesijärjestelmään, ettei esim. korkki paskana!! Näkis millasia paineita siellä on. Jotenkin tuntuu oudolta, kun lämmöt kuitenkin kurissa pysyy, vai onko lämpömittarissakin vikaa. Normisti se elää, esim. flektin pyörimään lähtiessä tippuu lämmöt, yms. Pitää vissiin purkaa atomeiksi taas, ja lohko/kansi oikasta, vaikka virheettömältä näyttivät. Ihan pikkusen turhantyön tekeminen tympii, ennemmin ois tekemättä mitään!!!!!
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä

Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!

Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999

"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
BussiJussi
Viestit: 1039
Liittynyt: 31 Elo 2004, 16:13
Paikkakunta: NILSIÄ
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BussiJussi »

Tänään kävin kokeilemassa ajella hieman, en havainnut "pulputusta". Kokeilin myös tulpanreiästä painetta pukata pyttyyn, ei kuplinut silloinkaan...Joskohan uskaltas Joenkaupungin kenttäajoissa käydä tuuppaa "vika pihalle"! Lisää ajoa, ja tarkkailua, on vaan noilla pitkillä kenttävälityksillä hieman kovat nopeudet taulussa, ennenkuin alkaa paineet olla tapissa!!!
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä

Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!

Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999

"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
Vastaa Viestiin