Juu-zon k5 busa

Tänne projektikertomukset sekä topicit omaan pyörään tehdyistä muutoksista
Avatar
juu-zo
Viestit: 343
Liittynyt: 05 Heinä 2016, 22:24
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja juu-zo »

Kyllä tuota itsekin jo aluksi hieman epäilin, mutta täytyi se vielä kantapään kautta todistaa. :D Hieman foorumeita selaillessa moni on tehnyt tuon vain niin että releiden ohjausvirta on otettu suoraan sytytysvirrasta ja maa otetaan tuosta kytkimen maattopiiristä joka menee alkuperäiselle starttireleellekin. Tällöin kytkimen vetäminen aina naksauttelee noita releitä. Itse hieman ajatusta vieroksun että taka-akkua kytketään ja irroitetaan koko ajan, joten mietin ottaisiko releiden ohjauksvirran suoraan akulta erillisen kytkimen kautta, jolloin startatessa pitää muistaa vielä yksi kytkin laittaa päälle.
Avatar
juu-zo
Viestit: 343
Liittynyt: 05 Heinä 2016, 22:24
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja juu-zo »

Kokeilin ottaa releiden ohjausjännitteen suoraan akusta ja maa sitten tuon kytkinkahvan kautta. Parantaa ehkä tuota releen kestoa hieman, mutta en silti tiedä uskaltaako tuollaiseen systeemiin luottaa. Parempi lienee metsästää tuohon vain järeämmät releet tilalle ja mennä alkuperäisellä kytkennällä. Täytyy katsoa mistä löytyisi jotain vähän järeämpää vaihto relettä tilalle.

Edit. Tosin homma menee astetta hankalemmaksi kun 5-napaisia tehoreleitä ei sitten ihan joka paikasta löydykään.




Edited By juu-zo on 1589292749
Dipshit
Viestit: 25
Liittynyt: 02 Huhti 2020, 22:03

Viesti Kirjoittaja Dipshit »

Eikös automaatti systeemin pointti mene vähän hukkaan jos alkaa manuaali kytkimiä lisäilee kun samaan vaivaan se yksi kytkin voisi sitten olla tuo perinteisen 24v systeemin kytkin
Avatar
juu-zo
Viestit: 343
Liittynyt: 05 Heinä 2016, 22:24
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja juu-zo »

Löytyy näköjään biltsustakin 50/80A vaihtorelettä joten vaihdetaan vielä releet tuollaisiin. Vaatii kylläkin abikoiden vaihtamisen vielä leveämpiin, mutta eipä se haittaa. Tuossa varmaankin sen verran järeämmät kontaktit että kestää starttailut.



Edited By juu-zo on 1589305884
SMR
Viestit: 533
Liittynyt: 11 Joulu 2011, 20:09
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja SMR »

Eikös tuommoista automaattikytkentää ollu kaupankin, vissii jenkkikamaa, ja ropleemana just huono releiden kestävyys.
Suomen nopein Hayabusa tiimi
Speed Metal Racing

---415kmh---

kilvan ajoa jo vuodesta 2012

http://www.youtube.com/watch?v=apDqrdTIik4



"La Hayabusa è bella, quando vince"
SMR
Viestit: 533
Liittynyt: 11 Joulu 2011, 20:09
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja SMR »

Dipshit kirjoitti:Itse asensin kyseisen akun ja 35mm² kaapelit ja hyvin lähtee käyntiin ja samalla loppu kahdella akulla pelaaminen
https://www.fullspectrumpower.com/collect....y-p-10s
Minkälainen moottori ?
Suomen nopein Hayabusa tiimi
Speed Metal Racing

---415kmh---

kilvan ajoa jo vuodesta 2012

http://www.youtube.com/watch?v=apDqrdTIik4



"La Hayabusa è bella, quando vince"
Avatar
BaTTman
Viestit: 583
Liittynyt: 25 Huhti 2008, 09:06
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja BaTTman »

Melkoiset tuusailut. Mutta hienoa että tännekkin jaksetaan niistä kertoa. :)
Itse olin iloisesti yllättynyt kun eilen öljyjä vaihtelin ja ajattelin kevään ensi savuja ottaa. Motonetin geeliakku pyöräytti mopedin käyntiin kuin palmun alta.
Come what(ever) may.

--Under 200 mph club; 177 mph--
Dipshit
Viestit: 25
Liittynyt: 02 Huhti 2020, 22:03

Viesti Kirjoittaja Dipshit »

SMR kirjoitti:
Dipshit kirjoitti:Itse asensin kyseisen akun ja 35mm² kaapelit ja hyvin lähtee käyntiin ja samalla loppu kahdella akulla pelaaminen
https://www.fullspectrumpower.com/collect....y-p-10s

Minkälainen moottori ?

Perus setti 1441 13:5, 395/378 nokat jne.
Sitä en tiedä onko low rpm cranking laitettu päälle ecueditorissa penkityksen yhteydessä




Edited By Dipshit on 1589351572
1340R86
Viestit: 688
Liittynyt: 29 Elo 2011, 01:54
Paikkakunta: N60° E24°

Viesti Kirjoittaja 1340R86 »

Dipshit kirjoitti:
SMR kirjoitti:
Dipshit kirjoitti:Itse asensin kyseisen akun ja 35mm² kaapelit ja hyvin lähtee käyntiin ja samalla loppu kahdella akulla pelaaminen
https://www.fullspectrumpower.com/collect....y-p-10s
Minkälainen moottori ?
Perus setti 1441 13:5, 395/378 nokat jne.
Sitä en tiedä onko low rpm cranking laitettu päälle ecueditorissa penkityksen yhteydessä
Ei se ainakaan kaapeleista ole kiinni tuon kokoisilla metrien pituisilla lähtee diselitikin talvipakasilla,
on varmaan ollut melkoisen ahdas asenella/saada akulta lähtemään sopivaan suuntaan ettei murjo napoja
2013Halli 5x1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
1340R86
Viestit: 688
Liittynyt: 29 Elo 2011, 01:54
Paikkakunta: N60° E24°

Viesti Kirjoittaja 1340R86 »

juu-zo kirjoitti:Löytyy näköjään biltsustakin 50/80A vaihtorelettä joten vaihdetaan vielä releet tuollaisiin. Vaatii kylläkin abikoiden vaihtamisen vielä leveämpiin, mutta eipä se haittaa. Tuossa varmaankin sen verran järeämmät kontaktit että kestää starttailut.
Hyvältä näytää
Ja johdotahn tulee varmaankin kiinni myös matkalta runkoon/johtosarjaan tms kun systeemi on valmis ?
2013Halli 5x1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
Dipshit
Viestit: 25
Liittynyt: 02 Huhti 2020, 22:03

Viesti Kirjoittaja Dipshit »

1340R86 kirjoitti:
Dipshit kirjoitti:
SMR kirjoitti:
Minkälainen moottori ?

Perus setti 1441 13:5, 395/378 nokat jne.
Sitä en tiedä onko low rpm cranking laitettu päälle ecueditorissa penkityksen yhteydessä

Ei se ainakaan kaapeleista ole kiinni tuon kokoisilla metrien pituisilla lähtee diselitikin talvipakasilla,
on varmaan ollut melkoisen ahdas asenella/saada akulta lähtemään sopivaan suuntaan ettei murjo napoja

Juu yleensä porukka päivittelee 20mm² kaapeleihin mutta sattu nyt olee tota 35mm² niin sillä mentiin.
Onneksi kyseinen kaapeli on lerjuu kun mikä
https://www.fanaticaudio.com/shop....peli-20
Avatar
juu-zo
Viestit: 343
Liittynyt: 05 Heinä 2016, 22:24
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja juu-zo »

1340R86 kirjoitti:
juu-zo kirjoitti:Löytyy näköjään biltsustakin 50/80A vaihtorelettä joten vaihdetaan vielä releet tuollaisiin. Vaatii kylläkin abikoiden vaihtamisen vielä leveämpiin, mutta eipä se haittaa. Tuossa varmaankin sen verran järeämmät kontaktit että kestää starttailut.
Hyvältä näytää
Ja johdotahn tulee varmaankin kiinni myös matkalta runkoon/johtosarjaan tms kun systeemi on valmis ?
Toki, niputellaan sitten kun kaikki valmista ja toimii. Jos tänään tai huomenna ehtisi tehdä reissun biltsuun niin saa sulakepesät ja järeämmät releet haettua.
SMR
Viestit: 533
Liittynyt: 11 Joulu 2011, 20:09
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja SMR »

Dipshit kirjoitti:Itse asensin kyseisen akun ja 35mm² kaapelit ja hyvin lähtee käyntiin ja samalla loppu kahdella akulla pelaaminen
https://www.fullspectrumpower.com/collect....y-p-10s
309 dollaria :oops:
Suomen nopein Hayabusa tiimi
Speed Metal Racing

---415kmh---

kilvan ajoa jo vuodesta 2012

http://www.youtube.com/watch?v=apDqrdTIik4



"La Hayabusa è bella, quando vince"
Avatar
juu-zo
Viestit: 343
Liittynyt: 05 Heinä 2016, 22:24
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja juu-zo »

Biltsusta nyt haettu 50/80A releet eli 50A virrankesto NC kärjellä ja 80A virrankesto NO kärjellä. Tuo varmasti jo kestää aika paljon paremmin kuin 30A rele. Itsellä ei pihtimittaria ole että näkisi paljonko startti nappaa hetkellisesti virtaa. Samassa otin sulakepesät ja sulakkeet ja pitää ne viritellä tuohon nyt vielä. Akut matkaavat vielä ruotsista tänne ja arviolta ensi viikon alussa perillä. Eipä tässä viikonloppuna oikein ajokelejä taas olekaan.



Edited By juu-zo on 1589563542
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Starttihan ottaa tehoa minkä ottaa ja virran määrä pyrkii kasvamaan mikäli jännite kyykkää. Siihen ainakin nuo LiFePot tuo apua kun jännite pysyy stabiilimpana.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Vastaa Viestiin