Uutta moottori versiota pukkaa...

Tänne myös vaihteistoon ja kytkimeen liittyvät asiat
Avatar
PetriK
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 19:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PetriK »

Kysyin samilta tuosta rummulta kierrosten mittaamisesta ja mies vastasi että hän haluaa ottaa tehonmittauksen aina kierrosmittarin mukaan kalibroituna. Tämä siksi että tällöin vaihtopisteiden löytäminen radalla ajaessa onnistuu suoraan dynokäyrästä katsomalla.

Omana kommenttina lisäisin: Jotta pysyy eri tehojen vertailut hanskassa niin Vittaniemen tehot ovat ns. moottoritehoja ja tuo dj250i on takarengasteho. Jampalta varmaan löytyy jostain vertailukelpoinen takarengastehokin joissa käsittääkseni noin 10hp ero ?

Mielenkiinnolla odotan vertailuja muihin penkkeihin.
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

Pikku nakerteluja airboxin kimpussa, tankin sovittelua, katteiden korjailua tänään illlalla tuusattu.
Arvatkaas minne mennään viikon alusta ???
Avatar
snuggles
Viestit: 1751
Liittynyt: 22 Joulu 2005, 16:39
Paikkakunta: aakoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja snuggles »

Vieläkö BB nipussa ? Mihin oli matka männä viikolla ?
team - SMR

- prayers have the same value as facebook likes ... zero -

http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

Hmm.. vieläpä hyvinnii, jos pakulla olin liikkeellä niin Samille ja mopolla ajelin hiukka testii Lohjan suunnalla.

Tänään sitte sipasin BB:lllä Alastaron reissun 320 km tourinkia ja ei voi kun kehua moottoria normi käytössäkin. Todella nöyrä kulkija ja ennenkaikkia bensa pihi versio. Vain 6,05 L/100km/h :shocked:
Vaikka ketju venyi kiristys kuntoon tolla reissulla :D

Hmm.. kyllähän toi oman boxin ohjelmointi on kovaakin kovempi juttu ja kun ottaa vielä lamdan käyttöön niin toimivuus on huippu luokkaa
:thumbup:
Erityis kiitokset tästä Petrille ja kumppaneille :mosh:

Hmm.. koneella on ajeltu Dynossa noin 8h ja normi ajoa 600 km ja kokoajan paremmalta kone rupee maistumaan...

Hmm.. jotain "pikku" muutoksia tuun tekemään moottorille vielä...
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

Jepa, konetta kiristellään vielä hiukan lisää :;):
Hyllyssä levännyt prokansi elvytellään henkiin taas. Uudet ylikoko venatkin ovat saapuneet. Lupaavalta näyttää, noin 30 hp paremmin virtailee imukanava kuin nykyisessä versiossa. Kannen muutos työt aloiteltu imukanava lyhennystä silmällä pitäen. 4 kuvaa

Nokka-akselit vaihtuu race malliin. :baaa:




Edited By Ksthb on 1225225627
Avatar
Titaani
Viestit: 887
Liittynyt: 27 Syys 2006, 20:32
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Titaani »

Mihin saakka pärjää normaali kannenpulteilla?

Onko vaihdettu manuaalista ketjunkiristäjää uudempiin hydraulisen tilalle?
SMR - team

UltraTurbo 597rwhp/1.6Bar
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

APEn pinnapultit on ja mekaaninen kiristin
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

Näin siin sitte taas kävi ???

http://kansiset.galleria.fi/kuvat....011.jpg
74-1211486656

Viesti Kirjoittaja 74-1211486656 »

Ksthb kirjoitti:Näin siin sitte taas kävi ???

http://kansiset.galleria.fi/kuvat....011.jpg
No perskuta tippuko se lattialle ihan ihtekseen?
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

Seuraavan kokoonpanon osia tipahtelee jo :thumbup:

http://kansiset.galleria.fi/kuvat....399.jpg

Pro mallin imuvenat, muokkaukseen seuraavaksi

http://kansiset.galleria.fi/kuvat....401.jpg

Loput tilatut osat tulee parinviikon sisään mm. nokat imu ja pako :rocket
Avatar
Titaani
Viestit: 887
Liittynyt: 27 Syys 2006, 20:32
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Titaani »

No nyt alkaa olla palikat 1700cc myllyssä PRO tasoa. 20 hepan parannus edellisiin tuloksiin noilla tilkkeillä ei mitenkään mahdoton!! :respekt: :respekt:

Itsellä pro venat tulonpäällä, joku herrasmies oli ehtinyt ensin tyhjäämään varaston. :kippis:




Edited By Titaani on 1228279397
SMR - team

UltraTurbo 597rwhp/1.6Bar
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

Hmm.. uuden koneversion kehittely hyvässä mallissa.
Uusi kansi oli just virtausmittauksessa ja tulokset lämmittää mieltä 303hp/11,4mm. Edellisen moottorin kansi virtas 280hp joten parannus edelliseen on vähintäänkin hyvä :thumbup:
Ai niin, vakio virtaa tossa mun penkissä n. 230hp ???

Hmm.. käytännössä tarkoittanee sitä että uusilla osilla ja kannella tullaan menemään +280hp konetehoihin, näin veikkaisin :shocked:

Toki kompastumisen mahdollisuuskin on olemassa, mutta lisää voimaa tulee joka tapauksessa... kuinka paljon niin selvinnee tammikuussa. :smoking:
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

Palotilan täydeltä venttiilejä, imuset alkanee olla jo maksimissaan (35mm). Aika ohkaseks kansi menee kanavien puolelta....

http://kansiset.galleria.fi/kuvat....006.jpg
Avatar
snuggles
Viestit: 1751
Liittynyt: 22 Joulu 2005, 16:39
Paikkakunta: aakoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja snuggles »

Paljonko on kanavan läpimitta seetirenkaan kohdalla ? Menee varmaan vakioventtiili kanavasta läpi :)
team - SMR

- prayers have the same value as facebook likes ... zero -

http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

Tehty 8r seeti/ pito 0,75mm, kanavan koko suulta ryhmän suuntaisesti mitaten 30mm ja 90 ast kulmassa mitatten edelliseen 32mm
Vastaa Viestiin