Kalajoella eilen Teemu kiikutti TFM Taxilla 4 testilähtöä joista 3 kasin puolelle. Paras 8.907s 271km/h ja paraslopari oli jotain 273.xxkmh. Taxissa ekaa kertaa kanttikumi alla ja vain 1.kaasusetti (n.50hp) käytössä. Ja vaikka iitse toteankin niin meleko hybridi niin pyörä kuin kuskikin. Ja Teemulle kiitokset määrätietoisesta ajamisesta. Taispa olla muuten päivän paras veto tuo Taxin 8.907 ?Fastard kirjoitti:Kiitokset. Taisin löytää nyt oikean suunnan kytkimen ja välitysten säädöissä. Alusta pelaa mielestäni niin hyvin kuin vakioiskaria voi vaan säätää. Seuraavaksi jos sais boost controllerin toimintaan niin tiedä mitä se pohjoisen tuuli tuo tullessaan
Varttimaili aikoja
Pari kertaa rouvan busalla tänä kesänä varttia kokeillut (tais olla 10.8/214). Mutta ei siitä mitään vielä tuu yhdellä kädellä ja seuraavana päivänä joutuu käymään kipupiikillä. Taxilla mul on "lupa" vaan siirtymiin kun jätkät ei anna "hullun" koittaa vielä. Oikeesti hyvä niin. Voi olla jotta "ennätykset" on mun osalta siinä kun jäin henkiin eli totiset ajot voi olla ajettu? Mutta mieli kyl tekis jos vaan kykenis joskus...ja ois pyörä joka liikuttais tätä 98kg ruhoa.Humppanisti kirjoitti:Jouniri kirjoitti:Taispa olla muuten päivän paras veto tuo Taxin 8.907 ?
Onnex paljon. Joko pian herra tiimipäällikkö itse pääsee viivalle
Hyvin vedetty, oliko 330feet/muita väliaikoja? Tuommoisessa järkälekoneessa olisi kyllä potentiaalia vielä paljon parempaankin, ilmeisesti desiä (?) pienemmällä vaparilla suomen enkka taitaa olla nyt 8,52s. ja dot-kumella. Toki tarkoituksenmukaisesti rakennetulla pyörällä, mutta hyvä kiihdytyspeli ei sisällä juuri mitään mikä olisi huippariajoissakaan harmiksi. Jos siis innostutte enemmänkin stripille tuon kanssa.Jouniri kirjoitti:Kalajoella eilen Teemu kiikutti TFM Taxilla 4 testilähtöä joista 3 kasin puolelle. Paras 8.907s 271km/h ja paraslopari oli jotain 273.xxkmh. Taxissa ekaa kertaa kanttikumi alla ja vain 1.kaasusetti (n.50hp) käytössä. Ja vaikka iitse toteankin niin meleko hybridi niin pyörä kuin kuskikin. Ja Teemulle kiitokset määrätietoisesta ajamisesta. Taispa olla muuten päivän paras veto tuo Taxin 8.907 ?
Saatan tulla omalla kiihottimella Lappeenrantaan "huippuilemaan", jos tekniikka kestää nämä viimeiset kiihdyttelykapinat murheitta. Ei mitään massiivista nopeustavoitetta, kunhan kävisi köröttelemässä.
-Rami
Röhnö kirjoitti:Jouniri kirjoitti:Kalajoella eilen Teemu kiikutti TFM Taxilla 4 testilähtöä joista 3 kasin puolelle. Paras 8.907s 271km/h ja paraslopari oli jotain 273.xxkmh. Taxissa ekaa kertaa kanttikumi alla ja vain 1.kaasusetti (n.50hp) käytössä. Ja vaikka iitse toteankin niin meleko hybridi niin pyörä kuin kuskikin. Ja Teemulle kiitokset määrätietoisesta ajamisesta. Taispa olla muuten päivän paras veto tuo Taxin 8.907 ?
Hyvin vedetty, oliko 330feet/muita väliaikoja? Tuommoisessa järkälekoneessa olisi kyllä potentiaalia vielä paljon parempaankin, ilmeisesti desiä (?) pienemmällä vaparilla suomen enkka taitaa olla nyt 8,52s. ja dot-kumella. Toki tarkoituksenmukaisesti rakennetulla pyörällä, mutta hyvä kiihdytyspeli ei sisällä juuri mitään mikä olisi huippariajoissakaan harmiksi. Jos siis innostutte enemmänkin stripille tuon kanssa.
Saatan tulla omalla kiihottimella Lappeenrantaan "huippuilemaan", jos tekniikka kestää nämä viimeiset kiihdyttelykapinat murheitta. Ei mitään massiivista nopeustavoitetta, kunhan kävisi köröttelemässä.
-Rami
Moro, kattoppa tuolta meittin blogin puolelta
http://www.teamforcemajor.com/blog/default.asp
edit. sorry eihän siel ookaan kun loparit ja 60 jalkaa, mut Teemu kun oo kanavalla niin laitappa tulee?
ps. Taxillahan (siis TFM) tietenkin ykköstavoite maililla rikkoa suomessa ekana se 400kmh, mutta vartteja "harrastetaan" niin kauan kun se ei haittaa (ettei syö liikaa päätavoitteen budjettia) noita maili hommia. Teemulla, Mikabeellä ja Jarimällä on jo Taxin kone versio 4. ään (toki vähä modataan muitakin paikkoja esim. vaihteisto) kovat suunnitelmat jotta ensikaudelle on sit hihassa +90hp nykysten (312hp) päälle...ja edelleen ollaan turbottomassa tilassa (toki varaan oikeuden muutoksiin). Ei muuta kun tsemppiä Lappeen mailille vai onko peräti 1800m? Vinkki, älä kurki liikaa pleksin yli!
Edited By Jouniri on 1249471300
-
- Viestit: 500
- Liittynyt: 05 Elo 2008, 09:46
- Paikkakunta: Tyrnävä
Röhnö kirjoitti:Jouniri kirjoitti:Kalajoella eilen Teemu kiikutti TFM Taxilla 4 testilähtöä joista 3 kasin puolelle. Paras 8.907s 271km/h ja paraslopari oli jotain 273.xxkmh. Taxissa ekaa kertaa kanttikumi alla ja vain 1.kaasusetti (n.50hp) käytössä. Ja vaikka iitse toteankin niin meleko hybridi niin pyörä kuin kuskikin. Ja Teemulle kiitokset määrätietoisesta ajamisesta. Taispa olla muuten päivän paras veto tuo Taxin 8.907 ?
Hyvin vedetty, oliko 330feet/muita väliaikoja? Tuommoisessa järkälekoneessa olisi kyllä potentiaalia vielä paljon parempaankin, ilmeisesti desiä (?) pienemmällä vaparilla suomen enkka taitaa olla nyt 8,52s. ja dot-kumella. Toki tarkoituksenmukaisesti rakennetulla pyörällä, mutta hyvä kiihdytyspeli ei sisällä juuri mitään mikä olisi huippariajoissakaan harmiksi. Jos siis innostutte enemmänkin stripille tuon kanssa.
Saatan tulla omalla kiihottimella Lappeenrantaan "huippuilemaan", jos tekniikka kestää nämä viimeiset kiihdyttelykapinat murheitta. Ei mitään massiivista nopeustavoitetta, kunhan kävisi köröttelemässä.
-Rami
Tuon parhaan ajan lapusta väliajat:
60ft 1.596
330ft 4.045
627ft ----
669ft 5.958
1000ft 7.7554
1220ft 8.505
1/4mile 8.907 / 273km/h
Paras 60ft oli viimeisessä lähdössä 1.500 (ja 330ft 4.034), mutta vissiin vastatuuli toi kelloon lisää aikaa (8.988/268km/h).
Meillähän on takahaarukasta keulaanpäin kaikki suunnilleen vakiota jos moottoria ei huomioida. Eli kuskataan mukana umpioita ja vilkkuja ym (esim kakkosakkua). Ja maavaraakin oli vielä reilusti.
Kuitenkin pelkästään treenaamalla olis ajasta saanut ainakin 0.1s pois. Mulla kun on nyt tähän ikään yhteensä 4 lähtöä sliksillä. Ja eihän tuo moottorikaan ole mikään tappiin saakka ole viritetty. Tuommosia osia nyt on sattunut käytettynä löytymään
Juu kannentiiviste piti ottaa uus kun ei just silloin keltään käytettyä löytynyttenhulttio kirjoitti:Röhnö kirjoitti:Jouniri kirjoitti:Kalajoella eilen Teemu kiikutti TFM Taxilla 4 testilähtöä joista 3 kasin puolelle. Paras 8.907s 271km/h ja paraslopari oli jotain 273.xxkmh. Taxissa ekaa kertaa kanttikumi alla ja vain 1.kaasusetti (n.50hp) käytössä. Ja vaikka iitse toteankin niin meleko hybridi niin pyörä kuin kuskikin. Ja Teemulle kiitokset määrätietoisesta ajamisesta. Taispa olla muuten päivän paras veto tuo Taxin 8.907 ?
Hyvin vedetty, oliko 330feet/muita väliaikoja? Tuommoisessa järkälekoneessa olisi kyllä potentiaalia vielä paljon parempaankin, ilmeisesti desiä (?) pienemmällä vaparilla suomen enkka taitaa olla nyt 8,52s. ja dot-kumella. Toki tarkoituksenmukaisesti rakennetulla pyörällä, mutta hyvä kiihdytyspeli ei sisällä juuri mitään mikä olisi huippariajoissakaan harmiksi. Jos siis innostutte enemmänkin stripille tuon kanssa.
Saatan tulla omalla kiihottimella Lappeenrantaan "huippuilemaan", jos tekniikka kestää nämä viimeiset kiihdyttelykapinat murheitta. Ei mitään massiivista nopeustavoitetta, kunhan kävisi köröttelemässä.
-Rami
Tuon parhaan ajan lapusta väliajat:
60ft 1.596
330ft 4.045
627ft ----
669ft 5.958
1000ft 7.7554
1220ft 8.505
1/4mile 8.907 / 273km/h
Paras 60ft oli viimeisessä lähdössä 1.500 (ja 330ft 4.034), mutta vissiin vastatuuli toi kelloon lisää aikaa (8.988/268km/h).
Meillähän on takahaarukasta keulaanpäin kaikki suunnilleen vakiota jos moottoria ei huomioida. Eli kuskataan mukana umpioita ja vilkkuja ym (esim kakkosakkua). Ja maavaraakin oli vielä reilusti.
Kuitenkin pelkästään treenaamalla olis ajasta saanut ainakin 0.1s pois. Mulla kun on nyt tähän ikään yhteensä 4 lähtöä sliksillä. Ja eihän tuo moottorikaan ole mikään tappiin saakka ole viritetty. Tuommosia osia nyt on sattunut käytettynä löytymään
Jos tässä maallikkona teoriassa miettii, niin aika järkyttävän kova tuo loppunopeus 1/4 mailin matkalla (273km/h) :ptenhulttio kirjoitti:Tuon parhaan ajan lapusta väliajat:
60ft 1.596
330ft 4.045
627ft ----
669ft 5.958
1000ft 7.7554
1220ft 8.505
1/4mile 8.907 / 273km/h
Paljonkos tuolla kenttäajoissa on nopeus 1/4 mailin kohdalla eli kuinka paljon pienempi se on, kun ei lähde valoilla ja tuollaisella pidolla ?
Aavikko välityksillä taitaa taxilla olla 260kmh luokkaa jos oikein muistanHumppanisti kirjoitti:tenhulttio kirjoitti:Tuon parhaan ajan lapusta väliajat:
60ft 1.596
330ft 4.045
627ft ----
669ft 5.958
1000ft 7.7554
1220ft 8.505
1/4mile 8.907 / 273km/h
Jos tässä maallikkona teoriassa miettii, niin aika järkyttävän kova tuo loppunopeus 1/4 mailin matkalla (273km/h) :p
Paljonkos tuolla kenttäajoissa on nopeus 1/4 mailin kohdalla eli kuinka paljon pienempi se on, kun ei lähde valoilla ja tuollaisella pidolla ?
Tuon 330feetin kun saat 3,?? niin loppuaika tykkää ihan tosissaan. Pelkän 60 feetin tuijottaminen on monesti valheellista, koska suorituksen voi ryssiä kakkoselle/kolmoselle vaihdossa ja silloin ollaan vielä siellä tärkeällä alueella, jossa kiihtyvyys on korkeimmillaan. 4,0 on ihan ok, mutta ei vielä hyvä - mutta tietty vain ajamalla parannettavissa.tenhulttio kirjoitti:Tuon parhaan ajan lapusta väliajat:
60ft 1.596
330ft 4.045
627ft ----
669ft 5.958
1000ft 7.7554
1220ft 8.505
1/4mile 8.907 / 273km/h
Paras 60ft oli viimeisessä lähdössä 1.500 (ja 330ft 4.034), mutta vissiin vastatuuli toi kelloon lisää aikaa (8.988/268km/h).
Meillähän on takahaarukasta keulaanpäin kaikki suunnilleen vakiota jos moottoria ei huomioida. Eli kuskataan mukana umpioita ja vilkkuja ym (esim kakkosakkua). Ja maavaraakin oli vielä reilusti.
Kuitenkin pelkästään treenaamalla olis ajasta saanut ainakin 0.1s pois. Mulla kun on nyt tähän ikään yhteensä 4 lähtöä sliksillä. Ja eihän tuo moottorikaan ole mikään tappiin saakka ole viritetty. Tuommosia osia nyt on sattunut käytettynä löytymään
Vaihdot mahdollisimman pitkälle rundien puolesta, jotta seuraava vaihde osuu "voiman sisään" ja vie heti eteenpäin, puolenvälin jälkeen sit kaikki voima peliin ja rentoa leijakeulaa maaliin
1,8s. 60 feetilläkin ajaa 8s. puolelle, jos kaikki muu osuu nappiin ja on edes jonkinlainen tehopainosuhde.
Harvoin vain tuppaa osumaan kaikki nappiin, mutta sitä tsäkpottiahan tässä jokainen tavoittelee sarallaan.
-
- Viestit: 500
- Liittynyt: 05 Elo 2008, 09:46
- Paikkakunta: Tyrnävä
Röhnö kirjoitti:Tuon 330feetin kun saat 3,?? niin loppuaika tykkää ihan tosissaan. Pelkän 60 feetin tuijottaminen on monesti valheellista, koska suorituksen voi ryssiä kakkoselle/kolmoselle vaihdossa ja silloin ollaan vielä siellä tärkeällä alueella, jossa kiihtyvyys on korkeimmillaan. 4,0 on ihan ok, mutta ei vielä hyvä - mutta tietty vain ajamalla parannettavissa.
Vaihdot mahdollisimman pitkälle rundien puolesta, jotta seuraava vaihde osuu "voiman sisään" ja vie heti eteenpäin, puolenvälin jälkeen sit kaikki voima peliin ja rentoa leijakeulaa maaliin
1,8s. 60 feetilläkin ajaa 8s. puolelle, jos kaikki muu osuu nappiin ja on edes jonkinlainen tehopainosuhde.
Harvoin vain tuppaa osumaan kaikki nappiin, mutta sitä tsäkpottiahan tässä jokainen tavoittelee sarallaan.
Joo, näinhän se on. Niinku tuostakin voi päätellä, että paras 60ft ei ole paras loppuaika.
Mulla on ajamisessa semmonen ongelma, että tulee vaihdettua kakkonen liian aikaisin. Jääny vanhalla rouvalla (1100ef) ajaessa selkärankaan se, että kakkonen ei mene päälle jos on liikaa kierroksia...
edit: laitoin juutuupiin ML:n kuvaamia videoita. Myös JariM esiintyy siellä.tenhulttion videot
edit2: Korjasin linkkiä niin, että kaikki videot tulee näkyviin.
Edited By tenhulttio on 1250501924