Sivu 8/33

Lähetetty: 20 Helmi 2014, 21:04
Kirjoittaja jouniri
Kun tuota aikaa on ylijäämänä, niin aloitettiin myös tuo TFM Kaxi projekti siis projekti jossa on tarkoitus rakentaa Suomen ensimmäinen turbomoottoripyörä. JHiipakalta hommattu busan runko lähtikin jo Raaheen jossa niin runkoa kuin takaswingiäkin levitetään 80mm, jotta aikanaan valmistuva omavalmistepata saadaan mahtumaan työpaikalleen jne...

https://www.facebook.com/Teamforcemajor

Lähetetty: 01 Maalis 2014, 23:59
Kirjoittaja jouniri
Torstaista lähtien oltu Taxin- ja testikuljettajan kanssa Espanjassa tuntumaa hakemassa tulevaan suveen. Jälleen kerran kampiakselin toimitus venähti, viikosta kuukauteen tahi kahteen.

Lähetetty: 04 Maalis 2014, 17:46
Kirjoittaja jouniri
Taxi III:seen meinaa olla suuttimet kiven alla, eli onko kellään tietoa 2300-2500cc suuttimista mitkä fyysisiltä mitoiltaan mahtuu Gen1 busaan esim. 14mm--11mm adapterin kanssa tai ilman adapteriakin saa olla joskin silloin joutuu koneistamaan mestat 14mm:seksi?

ps. Esim Finjektorilta loppuu 1700cc kokoon meille passaavat.




Edited By jouniri on 1393948077

Lähetetty: 05 Maalis 2014, 13:34
Kirjoittaja jouniri
jouniri kirjoitti:Taxi III:seen meinaa olla suuttimet kiven alla, eli onko kellään tietoa 2300-2500cc suuttimista mitkä fyysisiltä mitoiltaan mahtuu Gen1 busaan esim. 14mm--11mm adapterin kanssa tai ilman adapteriakin saa olla joskin silloin joutuu koneistamaan mestat 14mm:seksi?

ps. Esim Finjektorilta loppuu 1700cc kokoon meille passaavat.
Injektorit löytyikin jo ;-) ja edelleen mennään 4:llä suuttimella.

Lähetetty: 07 Maalis 2014, 21:52
Kirjoittaja jouniri
TFM Taxi II välistatus,

Moni asia, kilu ja kalu on kotona hyllyssä mutta ainahan se jokin vastustaa eli viivästyttää näitä projekteja. Tälläkin kertaa se suurin syyllinen tuntuu olevan kampiakseli, ensin kesti aikansa ennen kuin löydettiin euroopasta tekijä, noh toimitus piti olla viikko + rahtipäivät. Rahat etukäteen toimittajalle ja odottamaan kampuraa, ei kuulunut viikon päästä mitään kun sitten toisen viikon jälkeen kyseltiin asiaa niin olikin toimitusaika venähtänyt 3 kuukauteen, ei perkele sanoin minä. Pyydettiin palauttamaan rahat, matkalla kuulemma ovat mutta eivät tilillä. Entäs sitten? Muutama yö netissä ja muutama tiedustelu tuloksena tekijän löytyminen jenkkilästä. Taasen rahat etukäteen liikkeelle ja kättä ristiin. Nyt toimitusajaksi luvattiin noin 1 kk, ihan ok mikäli pitää? Eli edes alakertaa ei ole päästy tekemään kun kampura antaa odottaa itseään. Myös nokat oli erikoistilaustavaraa omien mittojemme mukaan, ne on nyt valmiit, mutta kuten arvattiinkin eivät mahdu pyörimään ei kannen eikä nokkapukkien puolesta, no niistä selviää koneistamalla, mutta aikaa vievää viilaamista on niin miljuunassa asiassa jotta kiire tulee taaskin, onneksi ajokautta saadaan jatkettua syksystä Elvingtonin ansiosta. 3:n projektin tekeminen yhtä aikaa ei liene ollut järkevin ratkaisu, mutta ratkaisu kuitenkin ja parempi kuin olla tekemättä mitään. Myös injektorien hankinta on tuottanut tuskaa, sen jälkeen kun toimittajille on kerrottu menovesiresepti, ei kuulemma kukaan ota vastuuta kauanko injektorit kestää käytössämme. Eli rojektit etenee hienosti.

Lähetetty: 09 Maalis 2014, 19:31
Kirjoittaja jouniri

Lähetetty: 11 Maalis 2014, 23:44
Kirjoittaja jouniri

Lähetetty: 13 Maalis 2014, 21:05
Kirjoittaja jouniri
Pikku esittely kauden 2014 kuvauskalustosta, jolla kuvataan TFM toimintaa, harjoituksia ja tapahtumia joissa olemme mukana.

https://www.facebook.com/Teamfor...._t=like

ps. Rhead, saako omia suorituksiamme kuvata ko. kalustolla Joensuun tapahtumassa?

Lähetetty: 13 Maalis 2014, 21:52
Kirjoittaja Heksa
mitenkähän kovaa tollanen 500¤ kopteri lentää?
vai oottaako se puolessa välissä ja sit kääntyy kuvaan takaapäin

näytti olevan " Lentonopeus maksimissaan 10m/sekunti"
eli yhtä lujaa ku Ben Jonsson aikoinaan

tuolta niitä voi tilata

Lähetetty: 14 Maalis 2014, 20:19
Kirjoittaja jouniri
Cris ulkoilutti Taxi III:sta tänään,

https://www.facebook.com/photo.p....theater

Varoitus! Taxi III:sta kertovat tekstit, kuvat ja videot eivät sovi herkille yksilöille sillä voi kausi ja yöunet mennä piloille jo nyt.

Lähetetty: 16 Maalis 2014, 22:34
Kirjoittaja jouniri
Jenkkipoikien innostamana pitänee tuo käteen tarttunut vaquumipumppukin asentaa tohon vapariin jo tälle kaudelle, sähköpumppuna nielaisee taasen lisää virtaa joten saattaapi olla tuoton lisäys edessä..

Lähetetty: 20 Maalis 2014, 00:14
Kirjoittaja jouniri

Lähetetty: 20 Maalis 2014, 17:17
Kirjoittaja jouniri
Huomenna ajetaan eka päivä viikonlopun Texas Mile tapahtumasta joka päättyy sunnuntaina, mikäli keli on kohdallaan niin todennäköisesti tullaan näkemään mailille isot luvut jopa uusi ennätys kilpailija numeron 1000 toimesta. Numerolla 1000 ajaa Hussain Al-sowaigh omalla +1000hp Busallaan. Hussain on luvannut infota minua heti tapahtuman jälkeen, sekä toimittaa kuvia / video pätkiä ajostaan. Ollaapa tehty pikku "diilikin" vuosille 2014-2016 Husseinin kanssa ;-)

Lähetetty: 20 Maalis 2014, 17:56
Kirjoittaja Heksa
on kyllä ihan maailmanluokan stara kenttähommissa kun on noita videoitakin katteltu ihan mahottomasti vuoden aikana
toivotaan hyviä kelejä ja uusia enkkoja

Lähetetty: 21 Maalis 2014, 21:09
Kirjoittaja jouniri
Hussain Al-sowaigh laitteli viestiä, että tänään on ollut kova sivutuuli haittana ajettavassa Texas mile tapahtumassa, mutta kunhan tuuli laantuun, niin 1000hp pääsee valloilleen joten saattaapi olla jotakin luvassakin ihan nopeudenkin muodossa. Meillähän ei Kawasaakelia lukuunottamatta kukaan muu olekkaan ajanut koko katteisella laitteella joka on karvan verran oikukkaampi ajaa sivutuulessa kuin meittin ns. vakiokatteiset. Muistaakseni SuperJormakin on päässyt maistelemaan sivutuulen vaikutusta?

ps. Tänään lähti Taxi II:sen imulevy CNC koneelle työstettäväksi, tavotteena tiätty saada imuilma oikealle taajuudelle




Edited By jouniri on 1395433511