Sivu 8/8
Lähetetty: 01 Touko 2015, 13:27
Kirjoittaja emppu
Vaihdetta kun yrittää silmään rolisee vaan, eikä mene silmään niin millään vaan sammuu.
Neuvoista kiittäen!
Lähetetty: 01 Touko 2015, 15:27
Kirjoittaja Kujo
Eipä ole öljyn vika, 10-50 castrol, aivan kuten muutkin merkit, toimii vallan mainiosti busassa. Mitäs muuta tuli tehtyä öljynvaihdon yhteydessä, kuullostaa siltä että kytkinnesteen seassa on ilmaa tai joku vikaa työsylinterin tienoilla...
Lähetetty: 01 Touko 2015, 15:30
Kirjoittaja Jone
Castrol 10W-50 täysynteettinen on oikein sopiva öljy Busaan. Olen käyttänyt omissa pyörissäni vuosien ajan. Tällä, jos jollakin laatikko ja kytkin toimii sulavasti, tosin monella muullakin. Jos ykkönen ei mene silmään, kokeile ottaa uusiksi vapaan kautta ja kytkin ylös. Voihan olla, että ohuemmalla öljyllä on menee vaihde paremmin päälle, kun pyörä ei ole liikkeessä. Ajossa tuskin eroa huomaa.
Lähetetty: 01 Touko 2015, 18:13
Kirjoittaja emppu
Kiitos osviitoista.
Mitään muuta ei Busalle tehty, sehän tässä just pisti ihmettelemään.
Kytkimelle olen odotellut nestevaihto hommia jo vuosikausia, tullut sen verran luettua tätä foorumia, mutta mitään sille tarvinnut tehdä.
Kytkin se on aivan normin tuntuinen, ja tuntuu toimivan ok?pitäneekö kuitenkin kokeilla varmuuden vuoksi ilmata sitä, jos vaikka auttaisi.
Kumma homma, kun ajamalla Busan öljynvaihto paikalle ajoin, ja uusilla öljyillä ei sitten ajettukaan.
Busa seisoi kylläkin muutaman päivän, ennenkuin uusilla öljyillä kokeilin. Oisko ilma ongelmat mahdollisesti tulleet.
Mitä ne jutut jumiutuneista kytkintä käyttävistä tangoista on?
Lähetetty: 01 Touko 2015, 21:29
Kirjoittaja suihkukone
Otappa se öljyntäyttökorkki auki ja painele kytkinkahvaa edestakaisin niin tuon täyttökorkin reiästä pitäs näkyä liikkuuko kytkinpakka(pakan kansi) edestakaisin...jotaki ~10mm pitäs liikkua.
Jos liike <5mm ni irrotus rupiaa olemaan arveluttavaa.
Jos liikkuu hyvin ja ~10mm niin vika luultavimmin muualla, kuin kahvan ja kytkimen "tangon" välillä.
Edited By suihkukone on 1430509923
Lähetetty: 01 Touko 2015, 23:49
Kirjoittaja Kujo
Suihkukoneelta hyvä vinkki, MUTTA mahtaakohan tuo 10mm olla pikkasen liikaa, jos oikein muistan, niin avauma olisi normaalisti n.3,8mm luokkaa. Mitattuna siis painelevystä, jota öljykorkista ei taida nakyä.
Lähetetty: 01 Touko 2015, 23:55
Kirjoittaja suihkukone
Kujo kirjoitti:Suihkukoneelta hyvä vinkki, MUTTA mahtaakohan tuo 10mm olla pikkasen liikaa, jos oikein muistan, niin avauma olisi normaalisti n.3,8mm luokkaa. Mitattuna siis painelevystä, jota öljykorkista ei taida nakyä.
saattaapihan tuo 10mm olla liian paljon, mutta reilusti liikkuu kuitenki,että silmin huomaa selvästi.
Kylläkait se korkin aukosta näkyy, kun ite kattelin ja etin toista ongelmaa viime kesänä.
Lähetetty: 02 Touko 2015, 07:41
Kirjoittaja Heksa
olisko vaan pinttynyttä paskaa työntötangossa (rattaan edessä olevassa) on aika heiveröinen osa se missä kytkimen työsylinteri kiinni Antaisko niin paljon periksi?
tai pahimmassa tapauksessa jo lohjennu jostain
onko ikinä ollut irti poski / eturatas?
Lähetetty: 02 Touko 2015, 07:44
Kirjoittaja jarim
Kyllä tuo 3.8mm on lähempänä totuutta.
Lähetetty: 02 Touko 2015, 09:38
Kirjoittaja emppu
Kyllä se kytkin silmämääräisesti varmaan sen 3 mm liikkuu (kokeilla ihan mitata). Kahvakin tuntuu normiponnekkaalta, eikä pumppaaminenkaan auta. Kokeilen päivemmällä kuitenkin ilmata varulta, jos ilmavaivoja sairastaisi.
Busaa ei ole tarvinnut toiselta poskelta vielä kertaakaan aukoa etuhammasrattaan lohkon, kuin kytkimen lohkonkaan suhteen. Viattomasti vain öljynvaihdoilla ym huolloilla mennyt.
Lähetetty: 02 Touko 2015, 11:14
Kirjoittaja jarim
Käytä se kytkinkoppa auki ja tarkista kytkinjousien tornien kiinnitys.
Lähetetty: 03 Touko 2015, 18:57
Kirjoittaja finvalp
Laitoin Shellin öljyt ja tosi hyvin vaihteet nasahtelee castroliin verrattuna . Ihanälytön ero kytkeytymisvarmuudessa . Suosittelen . Ei rusahtele vaihteet .
Drag race porukoille kiitokset