Sivu 8/15

Lähetetty: 07 Loka 2008, 16:38
Kirjoittaja Titaani
Sehän näyttää hyvältä keksinnöltä.

Jos lyhennän päivitys projektissa imuputkistoa mallia Petrik, niin voisin toteuttaa siten että etuosa vakio korkeudella ja suppiloiden ympäröimä alue vain tiputettu alemmas, sekä tuo K8 putsarin käyttöönotto, normiputsarin tilalle. Eli lisätilavuus tulisi siihen filtterin päälle(oikealle puolelle putsaria) ja sitten hieman siitä suppiloalueen tiputuksesta. Olisko ideaa tässä?

Lähetetty: 07 Loka 2008, 20:03
Kirjoittaja snuggles
Ksthb kirjoitti:Niin ongelmat liittyivät PC:n toimimattomuuteen, lisää bensaa kone kaipaa ja urakalla.
Pohjilla ecussa oli PetriK vapari kartta 1,5 bar korotetulla bensan paineella, lamdan arvot +1 lähes läpi alueen. 8000 rpm bensa pula oli kriittisellä tasolla.
Mitkä oli olennaisimmat muutokset ekan mittauksen jälkeen ? Millä bensapula parani, pumpullako ?

Lähetetty: 08 Loka 2008, 01:34
Kirjoittaja 107-1089231881
Hmm.. Ei mitään muutoksia, oman ecun säädöllä päästiin nykyiseen tulokseen.
Noi jutut oli tarkoitettu selventämään tilannetta mitä Viaberilla touhuttiin.
Mopossa oli päivitetty pumppu 4,5 bar paineella ja Petrin vapari kartta pohjalla. PC:n mystillisen toimimattomuuden takia homma pysähtyi.
Siksi menin Samin autopajalle jossa säädöt pistettiin kohdalleen ecun kautta.

Hmm.. huomenissa testataan uusia osia lisä heppojen toivossa.

Hmm.. taas on pikku kutina kätösissä ???

Lähetetty: 08 Loka 2008, 18:37
Kirjoittaja snuggles
Joko kävit jossain muussa penkissä ottamassa vertailuarvoja ? Nythän ne tietysti muuttuu kun osia hierotaan.
Paljonkohan mahtais tuommonen airboxin suurentaminen vaikuttaa ihan vakioon koneeseen ? Lienee sen koko käytettävissä olevan tilan määräämä.




Edited By snuggles on 1223480883

Lähetetty: 08 Loka 2008, 19:26
Kirjoittaja 107-1089231881
No niin, huonosti kävi ja taas :pääseinään:
Airbox muutoksen testauksessa tuli yllättäviä ongelmia.
Lisävoimaa on tarjolla siihen tahtiin että kykä luovutti ja homma jäi kesken. Alustavissa säätömittauksissa takis momentti pomsahti yli 200 Nm:n. Tosin tarkkaa mittaustulosta ei saa valitettavasti näytille, mutta suunta on oikea. Seokset olivat yllättäen aika laihan oloiset n.14 a/f
Joka tapauksessa airbox muutos tuo lisävoimaa ihan selkeesti :thumbup:

Hmm.. uudet setapit kykään ja viikon alusta jatketaan harjoituksia....




Edited By Ksthb on 1223483300

Lähetetty: 09 Loka 2008, 19:45
Kirjoittaja snuggles
Meinaatko että tuo airbox muutos vaikutti noin kovasti seoksiin ?
Minkälainen kokoonpano sulla oli/on kytkimessä ? Mahtaako tehdä mittää kunnon levyillä ja jäykillä jousilla jos tarpeeks vääntöä.

Lähetetty: 09 Loka 2008, 21:27
Kirjoittaja 107-1089231881
Jep, pelkkä airbox muutos pomsautti a/f:n 13,5 - +14

MTC Billet hupi jousineen/vakio levyt

http://secure.mycart.net/catalog....vnext=1

Toi paketti piti hyvin musterin tehot kurissä 0,9bar paineella.

Tästä johtuen olisin luullut että riittänee vapari mopediin ihan helposti, mutta toisin kävi..

Uus yritys on viikon alusta, sillä laitoin kykän uuteen vireeseen uusimalla levypakan ja lisäsin jousipainetta 3mm shimmillä.
Nyt kykä tuntuu selkeesti paremmalta ja tukevammalta.

No jos tämäkään ei riitä niin täytyy kai sitte laitella lock up jatkoksi.

Lähetetty: 14 Loka 2008, 17:33
Kirjoittaja 107-1089231881
No niin, ny kykä pitää. Tehotkin kasvoi ihan selkeesti, 255,3 hp/197 Nm.
Heppoja ei niin hirveesti mutta vääntö parani huomattavasti enemmän.

http://kansiset.galleria.fi/kuvat/Dyno%20tuloksia/12102008320.jpg

Hmm.. jotain pitää vielä miettiä, josko viel sai kiristeltyä tota mosaa...... :;):

Videoo dynosta




Edited By Ksthb on 1223995918

Lähetetty: 14 Loka 2008, 19:49
Kirjoittaja Agostini
..toi on niiiiiin kipee laite että..... :p :D

Lähetetty: 14 Loka 2008, 21:37
Kirjoittaja Titaani
Ksthb kirjoitti:No niin, ny kykä pitää. Tehotkin kasvoi ihan selkeesti, 255,3 hp/197 Nm.
Heppoja ei niin hirveesti mutta vääntö parani huomattavasti enemmän.
Hyvin sylkee höpöö, taas löyty lisää!!

Mille alueelle putsarinkasvatus toi sitä vääntöä lisää?

Lähetetty: 14 Loka 2008, 22:01
Kirjoittaja 107-1089231881
Koko alueelle, mutta suurin vaikutus 2-9000 rpm.



Edited By Ksthb on 1224011882

Lähetetty: 15 Loka 2008, 12:53
Kirjoittaja 107-1089231881
snuggles kirjoitti:Eli sellain 8hv on Samin penkki tohtoria tiukempi siinä alle 200hv lukemissa. Eiköhän tuo vertailu ole ihan riittävä monelle, kun olosuhteet ja muut muuttuvat tekijät sekoittaa soppaa lisää. Sanotaan sitten että kaikki doctorilla ajetut alle 240rwhp on vajaatehosia :D
Huh huh, just päästiin täystehoisten vapareiden joukkoon :D
Dyno-mihgtillä 250i penkissä tänään ja tulos 240,18 hp/10000 rpm ja VÄÄNTÖ 193,39 Nm/7000 rpm :thumbup:

Vertailun vuoksi varmistin Bike Doctorilta penkkien linjauksen,
Vakio K8/slipareilla n.174hp Mixulla, Dyno-mihgtillä 172 hp.
Hmm.. Vakkari tuotti Mixulla PB setillä 0,5 bar paineella n.197hp/162 Nm

http://galleria.busanistit.org/v....pg.html

BB:n tehokäppyrä tulee näytille iltasella

Lähetetty: 15 Loka 2008, 21:52
Kirjoittaja 107-1089231881

Lähetetty: 16 Loka 2008, 14:14
Kirjoittaja snuggles
Missä kohtaa tuossa on rajoitin ? Samin käyrissä menee 12000rpm saakka ja täs viimesessä jää normirajaan. Aika sikkurainen käyrä tuos lopussa, mistä johtunee.

Lähetetty: 16 Loka 2008, 14:53
Kirjoittaja 107-1089231881
snuggles kirjoitti:Missä kohtaa tuossa on rajoitin ? Samin käyrissä menee 12000rpm saakka ja täs viimesessä jää normirajaan. Aika sikkurainen käyrä tuos lopussa, mistä johtunee.

Samilla ajettu kierrokset rummulle DM:tillä kierrokset mitattu puolalta.
Hmm.. smootingia lisäämällä käyrä pehmenee

Edit: Hmm.. ja kun olin itse puikoissa DM:tilla niin katkaisin vedon 11500rpm oman kellon näyttämässä




Edited By Ksthb on 1224171787