SIGMA säätö....?
Onko kellään tietoa että kuinka tarkka Sigma on magneetin paikasta...?
Se toimii mulla ihan OK:na kun asensin sen äsken.
Mut ajattelin sitä et syötin siihen arvon 1899 mitä joskus Agostini sanoi et jollain on se arvo laitettu ja näyttää aika tarkalleen samaa mitä GPS eli todella pieni virhe nopeuksissa.
Vai tarviiko hankkia GPS/lainata joltain että saa Sigman näyttämään tarkalleen oikein...?
Se toimii mulla ihan OK:na kun asensin sen äsken.
Mut ajattelin sitä et syötin siihen arvon 1899 mitä joskus Agostini sanoi et jollain on se arvo laitettu ja näyttää aika tarkalleen samaa mitä GPS eli todella pieni virhe nopeuksissa.
Vai tarviiko hankkia GPS/lainata joltain että saa Sigman näyttämään tarkalleen oikein...?
Magneetin paikalla ei ole väliä, kunhan se on riittävän lähellä anturia. Ite aikoinaan mittasin renkaan kehän, ja naputtelin sen sisään. Sitten kävin tarkastamassa näytön 1000m:n mittaradalla, jollanen ainakin täältä päin löytyy. Sitten vaan tarvittava korjaus kertoimeen, ja valmista tuli ![Bowdown :bowdown:](./images/smilies/bowdown.gif)
Jonkun muun antamiin kertoimiin ei oikein voi luottaa, renkaat kun voivat olla hiukka erilaisia...
Edited By Timppa on 1088790975
![Bowdown :bowdown:](./images/smilies/bowdown.gif)
Jonkun muun antamiin kertoimiin ei oikein voi luottaa, renkaat kun voivat olla hiukka erilaisia...
Edited By Timppa on 1088790975
<span style='font-size:9pt;line-height:100%'>"I Reject Your Reality & Substitute My Own"</span>, Adam Savage
Ostin tänään ton Sigma Targan siin riittää 300km/h näyttö jne...
Syötetäänkö sinne joku muukin kuin se kehä arvo ilmeisesti se minkä olen laittanut 1899 arvoksi....?
Huomenna vaan lähdetään Eurooppa turneelle Hangosta paatilla Rostockiin ja ajattelin et olis mukava jos olis suht tarkkaan saanut ton säädettyä ennen matkaa.
Syötetäänkö sinne joku muukin kuin se kehä arvo ilmeisesti se minkä olen laittanut 1899 arvoksi....?
Huomenna vaan lähdetään Eurooppa turneelle Hangosta paatilla Rostockiin ja ajattelin et olis mukava jos olis suht tarkkaan saanut ton säädettyä ennen matkaa.
Ei syötetä muuta, tarkoitin vaan et korjasin sitä kerrointa/kehämittaa sen tarkistuksen jälkeen. Ihan noin vertailuna, mulla oli cebarissa toi kehämitta 1836, ja renkaan kokohan on sama kun busassa, eli eri rengasmerkeissä voi olla suuriakin heittoja.
<span style='font-size:9pt;line-height:100%'>"I Reject Your Reality & Substitute My Own"</span>, Adam Savage
RHead kirjoitti:Kandee testata sigman säätö kilometritolpilla.. Eli paljon aikaa menee 1km matkaa..
Hmmm... itse katsoin sen kyllä ihan siitä sigman matkamittarista, ja vertasin sitä niihin tolppiin... ja sitten tarvittava korjaus...
Sillä pelkällä kehämitalla virhe oli muistaakseni n.10m/1000m, eli 1%...
Edited By Timppa on 1088793061
<span style='font-size:9pt;line-height:100%'>"I Reject Your Reality & Substitute My Own"</span>, Adam Savage
Mul on ihan vakio bridgestone viel alla ja aika hyvässä kunnossa ajettu vasta 5400km. Täytyypi huomenna katsoa mikä mahtaa olla ympärysmitta siin.
No kai sen sentään saa tarkemmin näyttämään mitä oma mittari.
Tol arvolla minkä syötin sinne 1899 niin näyttää ehkä nyt n.2-3km/h vähemmin mitä oma mittari.
No en kylläkään ehtinyt ennen sadetta ajamaan kuin alta 30km/h nopeutta ja n.maksimissaan 100m
No huomenna on onneksi viel aikaa säätää kun laiva lähtee vasta 22:00 Hangosta sit kun ite täs Salon vieressä asuu ajaa sinne onneksi äkkiä jne..
No kai sen sentään saa tarkemmin näyttämään mitä oma mittari.
Tol arvolla minkä syötin sinne 1899 niin näyttää ehkä nyt n.2-3km/h vähemmin mitä oma mittari.
No en kylläkään ehtinyt ennen sadetta ajamaan kuin alta 30km/h nopeutta ja n.maksimissaan 100m
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
No huomenna on onneksi viel aikaa säätää kun laiva lähtee vasta 22:00 Hangosta sit kun ite täs Salon vieressä asuu ajaa sinne onneksi äkkiä jne..
pari linkkiä sigman asennuksesta ja säädöstä, jos näistä olis apua:
Linkki 1
Linkki 2
Linkki 3
Sigmaa Saksaksi
Sigmasta Lontoon murteella..
Linkki 1
Linkki 2
Linkki 3
Sigmaa Saksaksi
Sigmasta Lontoon murteella..
- Terveys on hitain tapa tehdä kuolemaa -
Minä oon aina renkaanvaihdon yhteydessä yksinkertaisesti mitannut renkaan kehän mittanauhalla ja asettanut sigman arvoksi 4mm tätä pienemmän luvun. Renkaan kuluessa n. puoleen väliin voi tätä lukua pienentää parilla millillä. Näin ainakin saa mittarin näyttämään enintään todellista nopeutta, parin prossan heitto ei pitäisi olla maata kaatava, varsinkin jos se on tuonne pessimistisempään suuntaan. Testattu muuten tutkaa vastaan 269.5 sigma ja 269 tutka. Nyt jos Busan mittarin mukaan ajaa satasta niin sigma näyttää 92. Pari markkaa sigmassa onkin jo yli 220 omassa mittarissa... ???
No nyt on tullut sen verran hyvää infoa kaikilta et varmasti ainakin pitäis ton Sigman asennus mennä täydellisesti
Mihin sitä joutuiskaan ilman Busanistit.orgia :p
No täytyy laitella Galleriaa jotain kuvia kunhan matkalta tullaan takaisin. Toivottavasti ei mitään semmosia kuvia et magneetti lentänyt vanteesta jne...![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Mihin sitä joutuiskaan ilman Busanistit.orgia :p
No täytyy laitella Galleriaa jotain kuvia kunhan matkalta tullaan takaisin. Toivottavasti ei mitään semmosia kuvia et magneetti lentänyt vanteesta jne...
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Jos tarkot Sigmaa tiehallinnon mittaradan mukaan, niin kantsii huomata se virhe, mikä saattaa tulla kun magneetti on ohittaa anturan. Pahimmillaan se saattaa merkitä 2 x renkaan ympärysmitan suuruista virhettä, jos tätä ei honaa.Busaman kirjoitti:No nyt on tullut sen verran hyvää infoa kaikilta et varmasti ainakin pitäis ton Sigman asennus mennä täydellisesti![]()
Mihin sitä joutuiskaan ilman Busanistit.orgia :p
No täytyy laitella Galleriaa jotain kuvia kunhan matkalta tullaan takaisin. Toivottavasti ei mitään semmosia kuvia et magneetti lentänyt vanteesta jne...
Siis jos pysäytät pyörän lähtömerkin kohdalle ja magneetti oli juuri kulkenut anturan ohi ja nollaat mittarin/panet lukeman muistiin, antaa Sigma renkaan ympärysmitan liian pienen lukeman. Sama virhe saattaa tietenkin tulla loppumerkin kohdalla.
Nuo virheet voi välttää pysäyttämällä pyörän suurin piirtein alku- ja loppumerkin kohdalle heti kun lukema mittarissa päivittyy eli magneetti ohittaa anturan. Mittaamalla sitten metrin mitalla matkan paljonko lukema on vajaat tai yli merkeistä, niin tietää virheen ja sen voi sitten prosentuaalisesti laske ja korjata Sigmaan.
Toivottavsti oli tarpeeksi epäselvästi selostettu :p
Vanha pieru
Mulla kerran irtosi huonosti kiinnitetty antura ja magneetti pääsi hakkaamaan siihen, ennekuin se lopullisesti särkyi. Tuloksena oli yli 400 km/h näyttö 60 km/h tunnin nopeudessa...Busaman kirjoitti:Ostin tänään ton Sigma Targan siin riittää 300km/h näyttö jne...
Syötetäänkö sinne joku muukin kuin se kehä arvo ilmeisesti se minkä olen laittanut 1899 arvoksi....?
Huomenna vaan lähdetään Eurooppa turneelle Hangosta paatilla Rostockiin ja ajattelin et olis mukava jos olis suht tarkkaan saanut ton säädettyä ennen matkaa.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Vanha pieru
Tuossa just kävin taas tarkastelemassa tuon Sigman ja kutinsa piti. Ensin mittaradalla ja sen jälkeen tein pikku ajelun, 13.080km karttaohjelman mukaan, tuloksena sigmaan tuli 13,20km. Tuokin satametriä tulee kun ajaa tieltä parkkipaikalle jota karttaohjelma ei tietenkään tajua. Eli uskoisin tuon olevan aika hyvin kohdallaan. No lauantainahan sen näkee mitä polliisin tutka näyttää Joensuussa.
Niin ja Sigmassa lukemanana on 1860.
Niin ja Sigmassa lukemanana on 1860.
Sepe
*G450X*
*Suzuki GSX-R 1000 K8*
http://www.masuracingteam.com/
http://masuracingteam.kuvat.fi/kuvat/
*G450X*
*Suzuki GSX-R 1000 K8*
http://www.masuracingteam.com/
http://masuracingteam.kuvat.fi/kuvat/