Lisää bensaa ... - Injektorien ja paineen valinnan vaikeus

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: Lisää bensaa ... - Injektorien ja paineen valinnan vaikeus

Kirjoittaja Fodas » 21 Huhti 2015, 13:32

Ehkä nyt säätää tuon kokoonpanon tuottamaan oikeaa seossuhdetta ja mittaillaan noita suuttimia ensi talvena, jos ne jostain syystä löytyy käsistä.



Edited By Fodas on 1429613000

Kirjoittaja zeta1 » 20 Huhti 2015, 16:56

Finjectorilla mittaavat ilmaiseksi.

Kirjoittaja snuggles » 20 Huhti 2015, 16:55

Yleensä Five-O:lta tulee mittausraportti suuttimien mukana, siitä voi verrata edellisiin. Hyvä tiätty olis tietää minkä kokosilla ajelee :)

Kirjoittaja Fodas » 20 Huhti 2015, 10:15

Nuo Honda CRV:n suuttimet jäivät tulleineen alveineen maksamaan 290 euroa Five-O-Motorsportilta. Seosmittari näyttää vetävän vaparialueella vähän paksulle 10-11, joten todennäköisesti nuo ovat vakiota suuremmat - ehkä ne ovat Blackbirdin kanssa saman kokoiset. En raaskinut mitata.

Nyt pari päivää ajoa ja mikäli kaikki tuntuun pelittävän niin säätöön, jossa lisärikastimen yksinkertaisella MAP-säädöllä ja oman ecun hieromisella pitäisi tulla hyvin säädetty pyörä.

Kirjoittaja Körmy » 07 Huhti 2015, 14:11

pyörän omat suuttimet.pumppuna kokeiltiin kahta eri pumppua.Boschin 068, tuotto muistaakseni 125litraa. sitten AEM 320litran pumppua.

mun mielestä tuo Aem.n pumppu auttoi jonkin verran seoksiin,piti hetken pitempään seoksen oikeena, mutta edelleen nakutti ihan pirusti.
pyörää säädettiin inertia penkissä ilman jarrua,mikä ei tuonut näitä ongelmia esiin,kun veto ei kestäny montaakaan hetkeä, sähköjarrulla saa vetoon mittaa ja vastaa enemmän todellista elämää.

Kirjoittaja Fodas » 07 Huhti 2015, 13:58

Körmy kirjoitti:Suuttimet riitti 285 hepalle renkaalta. Sen jälkeen alko dutycyclet herjaamaan.


Mitkä suuttimet riittivät? Pyörän omat 8 vakiosuutinta? Mikä bensapumppu oli?




Edited By Fodas on 1428404364

Kirjoittaja Körmy » 07 Huhti 2015, 11:42

Joo,elikkäs kone 9 puristeinen,Apen venttiilinjouset 47lbs,titaaniretainerit.Apen M10 pulttisarja,cometic tiiviste hatun alla,eli tosiaan aika perus kauraa koneessa. Suuttimet riitti 285 hepalle renkaalta. Sen jälkeen alko dutycyclet herjaamaan.
Pakopaineet nousi nelosvaihteelta ylöspäin hiukan pidemmällä vedolla,kun kone sai ruokaa ja painetta, vaikka ei edes ahtanut maksimia,alkoi pirunmoinen nakutus ja seokset kiipesi laihalle. (Aem laajakaista)
Ahdin siinä sai tuomion useammaltakin työkseen turbojen kanssa touhuavilta.
Ei vaan virrannut ainakaan tuo minulla ollut ahdin. Downpipe kuitenkin 3 tuumaa ja öljypohjan alta loppupätkä oli 2,5 tuumasta.

Tiedän vastaavia ongelmia olleen muillakin ko.ahtimen kanssa,mutta huutakoon kaverit hep jos katsovat aiheelliseksi.

Omassa jokatapauksessa nyt uusi setuppi ahtimineen ja koko putkisto päivitetty samalla 3 tuumaseks rst ränniksi.

Kirjoittaja Fodas » 07 Huhti 2015, 09:37

Pitäisin 300hp takarengastehoa sellaisena realistisena ja positiivisena yllätyksenä tässä kokoonpanossa ja maltillisempikin tulos riittää vallan hyvin. Körmy voisi vähän avata mitä tarkoittaa "yleiset normit" ja "oikeesti ihan hyvää palikkaa" ja millaisia pakopaineita sillä 0,8bar ahtopaineella tuli?

Honda CRV:n suuttimilla ja turboahtimen asentamisella viime kesän kylmäkäynnistysongelmat vaikuttivat poistuneen ja pyörään sai tehtyä ensimmäisen lämmityskäytön eilen.

Kirjoittaja gsxr » 06 Huhti 2015, 23:55

Nuo mainitsemasi mitoitukset toimii varmaan hyvin tuossa kokoonpanossa mutta 6mm lähtö vaikkapa walbron 450lph pumpulle kuulostaa vähän ahtaalta vaikka se ehkä toimiikin riittävän hyvin. Jokatapauksessa jos pumppu joutuu työskentelemään ylimääräistä niin se näkyy virrankulutuksessa kun tuo pumppu on muutenkin vähän liian sähkösyöppö busaan.

Kirjoittaja 1340R86 » 05 Huhti 2015, 23:09

gsxr kirjoitti:Se vielä että jos ahtopainetta ei summata bensanpaineeseen niin sitten kun ahdin ahtaa erilailla eri ajotilanteissa niin seokset ei olekaan aina kohdallaan.

edit
Vai onko, taitaa kuitenkin saada säädettyä joka tilanteeseen sopivaksi.

Suuttimet toimii luultavasti riittävän hyvin kahden barin paineellakin.

Mites jos laittaa ison +400lph tankin sisäisen pumpun niin paljonko on todellinen tuotto kun polttoaine työnnetään siitä tankin pohjassa olevasta 6mm sisähalkaisijalla olevasta natsasta ulos? Eli missä kohtaa joutuu ruveta pakostakin käyttämään ulkoista pumppua. Tehokkaimmat turbosarjat maailmalla ovat pääsääntöisesti varustettu ulkoisella pumpulla.
Ainakin 1000cc suutimet toimii hyvin vielä 2bar perus painella
suunileen 1.88bar kohdila sammui
samaan aikaan systeemissä oli
linjan ahtain kohta ennen suutimia siinä polttoainen kiskossa ~7.5mm
ulkoinen 044 pumppu lähtö tankilat 9.8mm kertova säädin, oma ECU säädeltynä

Kirjoittaja Körmy » 05 Huhti 2015, 22:37

onko Fodas tuo sinun proboostin setti näitä uusia satseja,eli sillä mitsun kopio ahtimella varustettuja settejä.
Jos näin on niin en huolehtisi kauheasti bensan tms. riittävyydestä yli 1bar paineilla,koska omassa gen2 alkoi ko.satsilla ongelmat jo 0,8bar paineilla.

Nyt omaan pyörään päivitetty ahdin,joka ei ole tukossa heti kun ollaan tuolla baarin lähellä.

toki tuohan saattoi olla yksilöllistä käytöstä minun tapauksessa,mutta seos ongelmat,nakutus,pakopaineet yms. oli arkipäivää tuon td05-16g kiina ahtimen kanssa.

oli hyvää tuuria ja tarkkaa korvaa kun ei männät sulanu/ puhaltanu kannen tiivistettä pihalle viime kesänä, väitän tunnistavani jatkossa nakutuksen busan koneesta.

Tämä siis vain minun henkilökohtaisiin kokemuksiin perustuvaa, kone kuitenkin tehty "yleisten normien" mukaan ja mottiin työnnetty oikeesti ihan hyvää palikkaa.

Kirjoittaja gsxr » 05 Huhti 2015, 16:51

Se vielä että jos ahtopainetta ei summata bensanpaineeseen niin sitten kun ahdin ahtaa erilailla eri ajotilanteissa niin seokset ei olekaan aina kohdallaan.

edit
Vai onko, taitaa kuitenkin saada säädettyä joka tilanteeseen sopivaksi.

Suuttimet toimii luultavasti riittävän hyvin kahden barin paineellakin.

Mites jos laittaa ison +400lph tankin sisäisen pumpun niin paljonko on todellinen tuotto kun polttoaine työnnetään siitä tankin pohjassa olevasta 6mm sisähalkaisijalla olevasta natsasta ulos? Eli missä kohtaa joutuu ruveta pakostakin käyttämään ulkoista pumppua. Tehokkaimmat turbosarjat maailmalla ovat pääsääntöisesti varustettu ulkoisella pumpulla.




Edited By gsxr on 1428252752

Kirjoittaja Fodas » 05 Huhti 2015, 16:43

Vakiosuuttimet + lisärikastinpatteri (4 suutinta) varmaan bensamääräisesti riittää. Meneekö sumu liian huonoksi kun bensapaine ei seuraa ahtopainetta? Esim. 1,5bar ahdolla 3bar peruspaineesta on enää 1,5bar jäljellä.

4bar peruspaineella tätä saisi vähän kierrettyä. Luulen silti, ettei tuolla ahtimella yli 1bar ajetakaan, joten ongelma sikäli ei ole aivan todellinen.

Kirjoittaja gsxr » 05 Huhti 2015, 16:35

Ei ihan yleisin tapa toteuttaa tuo että jätetään ahtopaineen vaikutus huomiotta suhteessa polttoaineen paineeseen mutta kuten Jarim sanoikin niin pitäisi toimia noinkin. Suuttimia vaan joutuu ahdoilla avata enemmän jotta seos pysyy sopivana johtuen heikentyneestä bensanpaineesta.

Kirjoittaja jarim » 05 Huhti 2015, 15:59

Ja jatkona että jos vakiosuuttimilla + lisäsuuttimilla tuotto riittää ja myös pumppu tuottaa tarpeeksi niin en näkisi miksi sitä ei tuolla yhdistelmällä säätöihin saisi.

Ylös