Busa ratakuntoon - Mitä kannattaa muuttaa.

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: Busa ratakuntoon - Mitä kannattaa muuttaa.

Kirjoittaja wiltzu » 29 Loka 2011, 13:17

sam77 kirjoitti:
wiltzu kirjoitti:Onko tiedossa mistä saisi etujalkatapit, jotka eivät taitu ylöspäin?

Ebay on täynnä jalkatappisarjoja parin kympin hintaan, mutta kaikissa näyttäisi olevan tuo toinen reuna kiinnikkeestä pyöristetty, eli tappi pääsee taittumaan ylöspäin :(
Mulla olis säädettävä sarja, jossa kiinteät tapit.
Gen1?
Laitas hintapyyntöä ja kuvalinkkiä pm:n kautta.

Kirjoittaja sam77 » 28 Loka 2011, 14:45

wiltzu kirjoitti:Onko tiedossa mistä saisi etujalkatapit, jotka eivät taitu ylöspäin?

Ebay on täynnä jalkatappisarjoja parin kympin hintaan, mutta kaikissa näyttäisi olevan tuo toinen reuna kiinnikkeestä pyöristetty, eli tappi pääsee taittumaan ylöspäin :(
Mulla olis säädettävä sarja, jossa kiinteät tapit.

Kirjoittaja wiltzu » 28 Loka 2011, 09:22

Onko tiedossa mistä saisi etujalkatapit, jotka eivät taitu ylöspäin?

Ebay on täynnä jalkatappisarjoja parin kympin hintaan, mutta kaikissa näyttäisi olevan tuo toinen reuna kiinnikkeestä pyöristetty, eli tappi pääsee taittumaan ylöspäin :(

Kirjoittaja Tr3 » 01 Loka 2011, 22:08

Se 55 taka kumppa vaikuttaa siihe kääntymiseen yllättävän paljon , toki vertaan asiaa oikean iskarin kanssa en sen lilluu pitkin rataa iskarin kanssa

Kirjoittaja wiltzu » 01 Loka 2011, 19:54

Tänään nakkasin 190/70-17 takasen kiinni, julmettu kun kääntyy helposti.
Eli se 55 takarengas on ainakin tulossa...

Kirjoittaja busajasa » 01 Loka 2011, 12:59

Jaakko kirjoitti:
Tr3 kirjoitti:Siinä se sit on , toki tappeja voi nostaa ( eipä juurikaan hyötyä )

seisontatuki ottaa myös maahan kiinni aikalailla samaaan aikaan kun jalkatapit.

Ja katteet sekä staattorin poski ottavat kiinni. Pieni perän korotus auttaa kääntyvyyteen, mutta paino ja leveä rakenne on ne pahimmat haitat rata-ajossa.

Löysä etupää korjaantuu kun laittaa jäykemmät jouset - pääsee säädöissä alueelle.
Taka pampulle riittää huolto ja säädöt kohdalleen.
Etujarruihin ensimmäisenä uudet levyt, teräspunosletkut ja kunnon palat. Niillä alkaa pysähtyä.

Kykään jäykkä hubi - ei kylläkään pakollinen, mutta poistaa sen välyksen sieltä.

Eihän siitä ratatykkiä saa, mutta mukavan yleispelin - rataa, mutkapätkää, matkaa, lentokenttää.

Kirjoittaja jarim » 01 Loka 2011, 10:47

Braking levyt ja saman valmistajan sinter palat. Toimii. :) Niin ja edessä minulla vakiojouset korvattu Öhlinsin vietereillä. Takapamppu vakio mutta huollettu sekin.



Edited By jarim on 1317455345

Kirjoittaja wiltzu » 01 Loka 2011, 09:56

Tr3 kirjoitti:pehmeet palat
tarkempaa merkkiä ja mallia?
Pureeko paremmin kun sintteri?
Kulumisnopeudella ei oo niin suurta väliä.

Kirjoittaja jarim » 01 Loka 2011, 08:21

Sen verran asiaaki että minulla on perää vähän nostettu luilla, positiivinen vaikutus kääntyvyyteen mutta ei tuokaan kallistusvaroja juuri lisää. Iso pyörä on kuiten iso pyörä.

Kirjoittaja Jaakko » 01 Loka 2011, 07:48

Tr3 kirjoitti:Siinä se sit on , toki tappeja voi nostaa ( eipä juurikaan hyötyä )
seisontatuki ottaa myös maahan kiinni aikalailla samaaan aikaan kun jalkatapit.

Kirjoittaja Tr3 » 01 Loka 2011, 07:24

Keula öhlinssii ja perä öhlinssii ja teräspunos letkut , pehmeet palat ja 55 takarengas
Siinä se sit on , toki tappeja voi nostaa ( eipä juurikaan hyötyä ) mutta saa uskottavuutta , eikä missään nimessä madalleta yhtään , takaiskarin pituutta voi hieman lyhentää jos 55 laittaa tai siis kun laittaa

Kirjoittaja wiltzu » 01 Loka 2011, 01:01

Heksa kirjoitti:Ei mopolla moottoritielle,eikä busalla radalle... siis jos oikeesti tykkää radan ajosta
kloks
Noita ton tason kilpurita saa 5k värin valita/ on siä myös 2000 alkaen
Tän jo tiiän.
1 -> 2
Toinen voi olla hyvä radalla...
Tonni gikseri on jo koitettu radalla, hieno oli. Koitan kuitenkin våltellä pakun/peräkärryn ostoa.
Joten haussa vinkkejä busalla ratailuun. Busan hinnalla sais kyl ratapyörän ja pakun jos vaihtais...

Kirjoittaja Heksa » 30 Syys 2011, 14:33

Ei mopolla moottoritielle,eikä busalla radalle... siis jos oikeesti tykkää radan ajosta
kloks
Noita ton tason kilpurita saa 5k värin valita/ on siä myös 2000 alkaen

Kirjoittaja jarim » 30 Syys 2011, 14:08

No tommonen kuljetuskalusto ainakin olisi must. Suurin ongelma mielestäni käteisvarojen puute. :D

Kirjoittaja wiltzu » 30 Syys 2011, 13:09

Mitäs muutoksia busaan kannattaa tehdä, jotta siitä saisi ratakelpoisemman?

-alustan päivitys
-parempi takaiskari?
-etupumppuihin omalle painolle mitoitetut jouset
-perän nosto
-miten etupään korkeus, ylös vai alas?

-etujarrun päivitys
-brembon tai nissin:n radiaali pääsylinteri

-muuta?

Org:n puolelta bongasin videon jossa kierretään rataa busalla, mutta musta nuo katteet ja pyörän korkeus vaikuttaa vakiolta, perä ehkä hieman korkeempi?
Turbo taitaa pyörässä olla myös, mutta tarkoituksena olis maksimoida mutkanopeus.

Suurin ongelma mielestäni on kallistusvarojen puute :thumbdown:

Ylös