AEM Infinity ja flexifuel?

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: AEM Infinity ja flexifuel?

Kirjoittaja 1340R86 » 30 Kesä 2019, 11:44

Tuo lisä rikastus boxsin toimnta ajatuksena vastaa kertovaa säädintä,
semmoinen ero näyttä nyt käytännössä olevan että kertovalla säätimellä, vaiko eculla pyörän saa säätöihin muualakin kuin reilusti ahdoilla/täys kassulla, eli siis nilläkin alueilla millä jokapäiväisessä ajossa eniten ajellaan
tiedä sitten johtuko se sen lisä boxsin liian karkeasta säädettävyydestä
(alkujaan tasivat olla sitä varten että ahdot pällä saa lisää bensaa)

eli kun ideoita tuolla alkuun kysytty niin
tässä yllä niitä mutama,
uskaltisin sanoa että laittamall kunnollisen kertovan säätimen
(ulkoisen pumppunkanssa) sitten säätä sen vakioecun
saat pyörästä nätisti toimivan kaikilla aluelilla ja vielä jää varaa lisä tehoille

ja toisaalta ilman kertovaa säädintä (tai sitten tuota paineen huomiovaa comaderia mikä on sekin epä varmaa)
ei hyvää(siis nykimätöntä hyvin koko aluella ajettavaa) tule ilman että päivättä koko systeemin useamalla tuhanella ¤

eli oikeestaan helppoa
pitää vaan päättää käytääkö
systeemin päivitämiseen/pyörän ajetavksi laittamiseen useamman tonnin vai ennemin vaan muutaman tai satsia




Edited By 1340R86 on 1561884439

Kirjoittaja keitsi » 30 Kesä 2019, 08:58

AEM 320lph pumppu on jo valmiiksi (vakio paineensäätimellä).
Boost-alueen hoitaa siis tuo proboost lisärikastinboksi minkä toiminnassa ei varsinaisesti ongelmaa, muuta kuin että laite on kivikaudelta ja säätö on melko epätarkka. Tuon kanssa käytettäessä siis toiminta vastaa melko pitkälti kertovaa paineensäädintä, paitsi että lisärikastus tehdään erillisellä ruiskuboksilla eikä vakiosuuttimille painetta nostamalla. Mikäli nyt oikein ymmärrän nuo kertovalla säätimellä tehdyt busan turbosetupit.

Tuota V PTI:tä itekin kattelin joskus mutta sen verran paljon kuulee paskaa tuosta PC:stä ettei viittis alkaa leikkimään.
Kaikki rahat mitä käytän niin ois kuitenkin hyvä ettei samoja alueita tarvisi uudelleen rakennella. Lisäjäähdytystä saa jälkikäteenkin ja varmasti semmosen pistän jossain vaiheessa, mutta jos vaikka aloittaisi ihan perusjutuista niinkuin että pyörä hyväksi ajaa. :)

Kirjoittaja 1340R86 » 29 Kesä 2019, 20:40

Siis sillä alkuperäisellä tankin sisäisellä säätimellä... se selittäkin
nuo säätö vaikeudet sillä siitä ei kyllä hyvää tulee se on selvä juttu siinä hukka vaan aikaa ja vaivaa

Ei tietoa millainen säädin probostin sarajassa alkujaan on,
Eli kertova säädin vaikka
tuolainen https://www.lextreme.com/FMU.htm ja siteen penkiin missä voi jarrua vasten ajaa kaikki alueet eri tilanteesta ilman kuormaa lähes sammuksiin asti jarrutaen ja jos sitten vielä jää jotain(yleensä ei) niin ajelemalla hieno säätää

jos ei ulkoista pumppua halua laittaa niin se pumpun oma säädin pois ja sorvilla pyöräytää siihen sopivan palikan,

toisin jos se pumppu on alkuperäinen niin loppuu aika nopesti tehoja lisäilessä ja vielä nopeammin jos e85 on käyttösä

Myös tuo voisi tarjota edulisen ratkaisun
http://www.powercommander.com/powerco....ti.aspx
vaikka lisä boxsi onkin siitä vaan se paine säätö käyttöön

mutta mikään noista ei tietänkkän tarjoa sitä että voi kaadella tankkin millaista sekotusta sattu olemaan

muttaa siihen olisi sitten se yhtä laatu kerrallan tankkin ja kumpaakin boxsiin sekä org ecuun tupala "karta" valmiiksi sisään nappulan taakse tai sitten vaan vaihta ne kun aikoo ainetta vaihtaa vaikkapa sitä e85 käytää vartilla tiellä ajelee bensalla

ja vielä olisi halvempaa kuin koko ecun vaihto aem satika motec eli siitä flex ominausudesta tinkimällä jäis rahaa muunkinlaiseen lisä jäähdytelyn kuin e85 joku satunainen osuus kulloinkin poltettavasta aineesta sattuukan olemaan, sillä kun satavuuskin on huono

muta kuten sanottu omileen tekee mitä haluaa :)

Kirjoittaja keitsi » 29 Kesä 2019, 16:45

Tässä pyörässä siis on alkuperäinen paineensäädin tankin sisällä, ei kertovaa säädintä. Kuten proboostin alkuperäisessä sarjassa on.

Ahtoalueella kaikki pelaa ihan ok.
Ongelma on siinä kun avaa kaasua ja siirrytään IAP-kartalta TPS-kartalle, ilman että ollaan kuitenkaan ahdon puolella. Kyllä siinä vaan seokset huilaa 12-15 väliä aina kun ollaan TPS:llä.
Säädät seoksen hyväksi tiettyä tilannetta varten, niin toinen tilanne taas heikkenee. Yhtenä päivänä tietty ajotilanne voi olla 13.5 ja toisena päivänä 14.0 riippuen esim. vastatuulesta tai mistä sattuukaan. Pahimmillaan menee hieman laihalle (eihän se pienillä tehoilla mitään riko, mutta saa esim. nykimään).
Kun se ECU annostelee ainoastaan TPS:n mukaan mehun niin onhan se säätö aina vähän lepikössä. Samoin jos yrität säätää kaasun avaukset hyväksi, niin tasakaasutilanteet menee pieleen.
Kuten sanottua, nämä ongelmapaikat oppii kyllä välttämään ajotyylillä, eli kiihdyttää sopivasti, ei suoraan kaasua auki tai ei liian hitaasti. :)

Varmasti se kertova säädin on hyvä ratkaisu jos haluaa bang for the buck.




Edited By keitsi on 1561815953

Kirjoittaja 1340R86 » 29 Kesä 2019, 16:11

keitsi kirjoitti:
1340R86 kirjoitti:Siksipä tuota kyselin itsellä kun oli pitkään käytössä systeemi, bensalla missä 1000cc suutimet, kertova paineen säädin,
vaiko ecu säädettynä iap sekä tps kartatoilla ja missän vaihessa ei ajossa mitään nykimistä röpötelyä tms häiröitä mille myös itse suorastaan vainoharhaisen alerginen
hyvin siirtyi eiahdetusta ahdetulle alueelle ja taas takisin
samoin tyhää kävi nätisti ehkpää olis kestänyt sen puolesta 1500-1800cc suutimetkin laittaa 2000cc oli liikaa nätille tyhjä käynnille
(oikeestaan nätimin kävi tyhjää kuin tuo täysin vakio nykisin käytössä oleva gen2)
ahtopainettakin sieti säätely varan puolesta 1.5bar kokeilun(enepää ei kokeilut)

jos seka käytöstä haaveille niin että lorautaa tankkin mitä millonkkin niin siihen tuo ei taivu,

mutta sillä tavoin että vaihtaa aineen tankissa ja säätä ne ecun toiset kartat sitten valmiiksi toiselle aineelle

Päästö sai myös halutessa hyviksi

jäähdytyskö se pää syy miksi e85 satunainen käyttö on mielessä? mitenkäs "vesi" ruisku nehän ei ole kovin kaliita

jos rahaa käytää ja lajennus varaa systeemin motec
löytyy myös semoinen mikä sopii myös suoraan pyörän omiin johtoihin

Katsatusta ajatellen
olethan selvitänyt maahan tuojalta että juuri se pyörä on semmoisen normin
mukainen missä se on mahdolista
itse samaan tarkoitukseen selvitelessä kertoivat että voi olla 2 saman vuotista ja toinen on eri normin mukainen ja toinen selainen että onnistuu
No jäähdytys iso syy, lähinnä jos sen saisi puoli-ilmaiseksi niin ihan kiva lisä. Saahan E85:llä turvallisesti ottaa turbopyörästä vähän enemmän tehoja, ilman että pitää säätää niin sairaan rikkaalle kuten nykyinen on. Jos laittaisin sellaisen ecun millä flexifuel onnistuu niin se olisi plussaa.

Uskon kyllä että noista kertova säädin + TPS/IAP saa ihan ajokelpoisen, mutta ei siitä kyllä hyvää tule. Olen tuota omaa koittanut hienosäätää tovin ja jos ajat "väärin" menee säädöt joko rikkaalle tai laihalle, lähinnä IAP-TPS vaihdossa. Toki olen itsekin nämä ajotyylit oppinut välttämään omassa pyörässä mutta häiritsee se silti.
Vituttaa katsella laajakaistalambdan lukemia kun seokset heittelee miten sattuu, mistä johtuen myös bensakulutus on iso.

Haen ensisijaisesti hyvää jokapäiväiseen ajoon tarkoitettua käyttöpyörää, myös radalla ja kiihdytyajoissa tulee käytyä.

Motecin mainitsit - on varmasti hyvä, mutta joku 4000 euron sijoitus ecuun kuulostaa köyhälle kalliilta.
AEM on 50% motecin hinnasta johtosarjoineen, eli 2000 euroa halvempi.
Itsekin tuli lajaakaistan näyttöä katseltua ja ajossa ei ahtoja
14.3-13.5 välillä mistä sitten rikastui ahtojen puolelle mennessä
mitä ei mistään muusta huomannut kun lisääntyvistä meno haluista samaan tapaan kuin vapari pääsee vetoaluelle mitään erityistä ajo tappa ei tarvinnut noudatta(eli eritäinkin ajettava)
matka ajossa enimäkseen muun liikentteen mukaan ajellessa
tankilessala helposti 280-300km tankkaus väli,
vartilla ja kentällä sitten jotain muutta tai jos reisatessa nosti vauhdin niin että on vähän väliä enemän ahdon puolella kuin imun

en sitten tiedä mikä tuosta huonon tekisi
ehkä se että lambda näytti joskus hiukan enemän joskus hiukan vähemmän
(tosin niin se tekee vaparisakin kun kiihdyttä niin rikastuu ja sitten taas laihenee mutta ihan ahto käyrää se kyllä seurasi)

joka päivessä ajossa tuokin oli toimi hyvin niin alppi kurveissa kuin hollanissa tai työmatka ruuhakssa

talous puolta ajatelle niin jäähdytykseen hommaa vesiruiskun/coolerin niin silloinkin voi ottaa enemän tehoja

jos käytössä on kertova paineen säädin niin onhan se jossain muualla kuin tankin alla, jos on siellä niin se voisi selittä
että säätöä sopivaa ei meinaa löytyä tai sitten se että sisään menevä ilma kuumenne niin paljon ahdolie siirtyesä että happikatto aiheutaa likkaa rikastumista,


mutta jokainen tekee tavallan ja se onkin hyvä niin :)

Kirjoittaja keitsi » 29 Kesä 2019, 15:32

Ai niin, laidansäädäntöasiat on kyllä selvillä. Pyörän runko on 2001, vaihdoin siihen 2005:stä ecun ja vauhtipyörän ja tein tarvittavat johtosarjamuutokset eli saa muutoskatsastettua.

Kirjoittaja keitsi » 29 Kesä 2019, 15:26

1340R86 kirjoitti:Siksipä tuota kyselin itsellä kun oli pitkään käytössä systeemi, bensalla missä 1000cc suutimet, kertova paineen säädin,
vaiko ecu säädettynä iap sekä tps kartatoilla ja missän vaihessa ei ajossa mitään nykimistä röpötelyä tms häiröitä mille myös itse suorastaan vainoharhaisen alerginen
hyvin siirtyi eiahdetusta ahdetulle alueelle ja taas takisin
samoin tyhää kävi nätisti ehkpää olis kestänyt sen puolesta 1500-1800cc suutimetkin laittaa 2000cc oli liikaa nätille tyhjä käynnille
(oikeestaan nätimin kävi tyhjää kuin tuo täysin vakio nykisin käytössä oleva gen2)
ahtopainettakin sieti säätely varan puolesta 1.5bar kokeilun(enepää ei kokeilut)

jos seka käytöstä haaveille niin että lorautaa tankkin mitä millonkkin niin siihen tuo ei taivu,

mutta sillä tavoin että vaihtaa aineen tankissa ja säätä ne ecun toiset kartat sitten valmiiksi toiselle aineelle

Päästö sai myös halutessa hyviksi

jäähdytyskö se pää syy miksi e85 satunainen käyttö on mielessä? mitenkäs "vesi" ruisku nehän ei ole kovin kaliita

jos rahaa käytää ja lajennus varaa systeemin motec
löytyy myös semoinen mikä sopii myös suoraan pyörän omiin johtoihin

Katsatusta ajatellen
olethan selvitänyt maahan tuojalta että juuri se pyörä on semmoisen normin
mukainen missä se on mahdolista
itse samaan tarkoitukseen selvitelessä kertoivat että voi olla 2 saman vuotista ja toinen on eri normin mukainen ja toinen selainen että onnistuu

No jäähdytys iso syy, lähinnä jos sen saisi puoli-ilmaiseksi niin ihan kiva lisä. Saahan E85:llä turvallisesti ottaa turbopyörästä vähän enemmän tehoja, ilman että pitää säätää niin sairaan rikkaalle kuten nykyinen on. Jos laittaisin sellaisen ecun millä flexifuel onnistuu niin se olisi plussaa.

Uskon kyllä että noista kertova säädin + TPS/IAP saa ihan ajokelpoisen, mutta ei siitä kyllä hyvää tule. Olen tuota omaa koittanut hienosäätää tovin ja jos ajat "väärin" menee säädöt joko rikkaalle tai laihalle, lähinnä IAP-TPS vaihdossa. Toki olen itsekin nämä ajotyylit oppinut välttämään omassa pyörässä mutta häiritsee se silti.
Vituttaa katsella laajakaistalambdan lukemia kun seokset heittelee miten sattuu, mistä johtuen myös bensakulutus on iso.

Haen ensisijaisesti hyvää jokapäiväiseen ajoon tarkoitettua käyttöpyörää, myös radalla ja kiihdytyajoissa tulee käytyä.

Motecin mainitsit - on varmasti hyvä, mutta joku 4000 euron sijoitus ecuun kuulostaa köyhälle kalliilta.
AEM on 50% motecin hinnasta johtosarjoineen, eli 2000 euroa halvempi.




Edited By keitsi on 1561811258

Kirjoittaja 1340R86 » 29 Kesä 2019, 15:00

keitsi kirjoitti:
1340R86 kirjoitti:Minkäs moinen laite on kysesääs jos vakio ecua ei saa hyvään säätöön pelkästään bensaa tai e85 käyttäen ?
mikä säädössä ei onnistu/millaisi oireirta?

tuota anturi tai samn tyypisttä käyttävät mitsuissa ja nissä se tuntuu toimivan, on hyvä kun ottaa tiedon poltetavaksi menevästä eikä jo poltetusta

Turbokäytössä gen1 ecua käyttäen vaihtoehtoja on:
- Säätää IAP + TPS-karttoja käyttäen. IAP on käytössä 5-10% kaasunasentoon asti ja sen jälkeen TPS. Tämä on miten se nyt on "säädetty", mutta tämä on perseestä koska ilmiselvästi TPS-kartalla on mahdoton saada säätöön, koska turbon kanssa ei voida olettaa painetta samaksi samalla kaasun asennolla.
- Säätää pelkästään IAP-karttaa käyttäen esim. jättämällä TPS-anturin asentoon 0 jolloin ecu ei vaihda koskaan pois IAP-kartalta. Vaikka saisin pysymään säädöt IAP-kartalla, en pysty ohjaamaan lisäsuuttimia koska gen1 ecussa on vain 4 suutinlähtöä jolloin lisäsuutinboksi jää edelleen käyttöön. Siitä haluaisin eroon.
- Kuten ylempi vaihtoehto, mutta vaihtaa isommat suuttimet että mehu ei lopu kesken huipputehoilla. Miten käy tyhjäkäynnin, riittääkö vm 2005 ecussa säätötarkkuus ja saanko päästöistä läpi muutoskatsastusta ajatellen?
- Säätää bensanpaineensäätimellä mikä osaa kompensoida imusarjan paineen bensanpaineella. Epätarkka säätö, perfektionisti ei tykkää. Tämän kans ei myöskään tarvi flexifueleista haaveilla.

Onko parempia ideoita?
Tässä vaiheessa olen jo hyväksynyt, että joudut upottamaan tuohon rahaa että siitä saa hyvän. :)
Gen2 sähköt myös on käynyt mielessä mutta tuo AEM saattaisi olla vähempitöinen vaihtoehto ja pidemmän päälle monipuolisempi ecu tarjoaa joustavuutta.

Siksipä tuota kyselin itsellä kun oli pitkään käytössä systeemi, bensalla missä 1000cc suutimet, kertova paineen säädin,
vaiko ecu säädettynä iap sekä tps kartatoilla ja missän vaihessa ei ajossa mitään nykimistä röpötelyä tms häiröitä mille myös itse suorastaan vainoharhaisen alerginen
hyvin siirtyi eiahdetusta ahdetulle alueelle ja taas takisin
samoin tyhää kävi nätisti ehkpää olis kestänyt sen puolesta 1500-1800cc suutimetkin laittaa 2000cc oli liikaa nätille tyhjä käynnille
(oikeestaan nätimin kävi tyhjää kuin tuo täysin vakio nykisin käytössä oleva gen2)
ahtopainettakin sieti säätely varan puolesta 1.5bar kokeilun(enepää ei kokeilut)

jos seka käytöstä haaveille niin että lorautaa tankkin mitä millonkkin niin siihen tuo ei taivu,

mutta sillä tavoin että vaihtaa aineen tankissa ja säätä ne ecun toiset kartat sitten valmiiksi toiselle aineelle

Päästö sai myös halutessa hyviksi

jäähdytyskö se pää syy miksi e85 satunainen käyttö on mielessä? mitenkäs "vesi" ruisku nehän ei ole kovin kaliita

jos rahaa käytää ja lajennus varaa systeemin motec
löytyy myös semoinen mikä sopii myös suoraan pyörän omiin johtoihin

Katsatusta ajatellen
olethan selvitänyt maahan tuojalta että juuri se pyörä on semmoisen normin
mukainen missä se on mahdolista
itse samaan tarkoitukseen selvitelessä kertoivat että voi olla 2 saman vuotista ja toinen on eri normin mukainen ja toinen selainen että onnistuu




Edited By 1340R86 on 1561810244

Kirjoittaja keitsi » 29 Kesä 2019, 12:28

1340R86 kirjoitti:Minkäs moinen laite on kysesääs jos vakio ecua ei saa hyvään säätöön pelkästään bensaa tai e85 käyttäen ?
mikä säädössä ei onnistu/millaisi oireirta?

tuota anturi tai samn tyypisttä käyttävät mitsuissa ja nissä se tuntuu toimivan, on hyvä kun ottaa tiedon poltetavaksi menevästä eikä jo poltetusta
Turbokäytössä gen1 ecua käyttäen vaihtoehtoja on:
- Säätää IAP + TPS-karttoja käyttäen. IAP on käytössä 5-10% kaasunasentoon asti ja sen jälkeen TPS. Tämä on miten se nyt on "säädetty", mutta tämä on perseestä koska ilmiselvästi TPS-kartalla on mahdoton saada säätöön, koska turbon kanssa ei voida olettaa painetta samaksi samalla kaasun asennolla.
- Säätää pelkästään IAP-karttaa käyttäen esim. jättämällä TPS-anturin asentoon 0 jolloin ecu ei vaihda koskaan pois IAP-kartalta. Vaikka saisin pysymään säädöt IAP-kartalla, en pysty ohjaamaan lisäsuuttimia koska gen1 ecussa on vain 4 suutinlähtöä jolloin lisäsuutinboksi jää edelleen käyttöön. Siitä haluaisin eroon.
- Kuten ylempi vaihtoehto, mutta vaihtaa isommat suuttimet että mehu ei lopu kesken huipputehoilla. Miten käy tyhjäkäynnin, riittääkö vm 2005 ecussa säätötarkkuus ja saanko päästöistä läpi muutoskatsastusta ajatellen?
- Säätää bensanpaineensäätimellä mikä osaa kompensoida imusarjan paineen bensanpaineella. Epätarkka säätö, perfektionisti ei tykkää. Tämän kans ei myöskään tarvi flexifueleista haaveilla.

Onko parempia ideoita?
Tässä vaiheessa olen jo hyväksynyt, että joudut upottamaan tuohon rahaa että siitä saa hyvän. :)
Gen2 sähköt myös on käynyt mielessä mutta tuo AEM saattaisi olla vähempitöinen vaihtoehto ja pidemmän päälle monipuolisempi ecu tarjoaa joustavuutta.

Kirjoittaja 1340R86 » 29 Kesä 2019, 11:50

keitsi kirjoitti:Onko joku tehnyt flexifuel-konversiota?
Mietin tässä että mitä temppuja tekisi nykyisen gen1 turbon parantamiseksi.

Paikallaan on proboostin kitti lisäruiskuboksilla ja vakioeculla (vm 2005).
Parempi jäähdytys palotilalle pitäisi saada koska proboostin setissä ei ole cooleria, ja haluaisin saada ecun hyviin säätöihin. GEN1 ecun säädön kans olen jo luovuttanut turbokäytössä joten siitä haluan eroon.

Mietin, että jos ajaisin E85:lla, ei coolerin tarve olisi enää niin iso.
Mutta E85 hanoja ei ole kovin hyvin suomessa joten pitäisi olla flexifuel.

AEM Infinity 506 tai 508 ECU vaikuttaa ihan mielenkiintoiselta.
ECU tukee suoraan flexifuelia (tarvii ainoastaan anturin) ja siihen on saatavilla plug & play johtosarja gen1:lle, tukee myös gen1 vakiomittariston protokollaa. Hintaahan tuolla kyllä tulee, mutta aika helppo vaihtoehto.

Jos tuollaisen pistäisi, niin sen voisi kytkeä suoraan ohjaamaan myös lisäsuuttimia (508:ssa on 8 suutinlähtöä) ja pääsisin eroon tuosta karmean epätarkoilla säädöillä olevasta proboostin ekan geniksen lisäruiskuohjaimesta.
Laajakaistalamdakin on valmiina ja voisin alkaa käyttämään lambdakorjausta ajossa.

Mitä mieltä?
Toinen vaihtoehto sitten gen2 sähköt, mutta se ei poista lisäjäähdytyksen tarvetta.

https://www.protoparts.fi/product/39/infinity-506-ecu
https://www.protoparts.fi/product....30-3550
https://www.protoparts.fi/product/154/aem-flex-fuel-sensor-kit

Minkäs moinen laite on kysesääs jos vakio ecua ei saa hyvään säätöön pelkästään bensaa tai e85 käyttäen ?
mikä säädössä ei onnistu/millaisi oireirta?

tuota anturi tai samn tyypisttä käyttävät mitsuissa ja nissä se tuntuu toimivan, on hyvä kun ottaa tiedon poltetavaksi menevästä eikä jo poltetusta




Edited By 1340R86 on 1561798298

Kirjoittaja keitsi » 29 Kesä 2019, 02:23

Onko joku tehnyt flexifuel-konversiota?
Mietin tässä että mitä temppuja tekisi nykyisen gen1 turbon parantamiseksi.

Paikallaan on proboostin kitti lisäruiskuboksilla ja vakioeculla (vm 2005).
Parempi jäähdytys palotilalle pitäisi saada koska proboostin setissä ei ole cooleria, ja haluaisin saada ecun hyviin säätöihin. GEN1 ecun säädön kans olen jo luovuttanut turbokäytössä joten siitä haluan eroon.

Mietin, että jos ajaisin E85:lla, ei coolerin tarve olisi enää niin iso.
Mutta E85 hanoja ei ole kovin hyvin suomessa joten pitäisi olla flexifuel.

AEM Infinity 506 tai 508 ECU vaikuttaa ihan mielenkiintoiselta.
ECU tukee suoraan flexifuelia (tarvii ainoastaan anturin) ja siihen on saatavilla plug & play johtosarja gen1:lle, tukee myös gen1 vakiomittariston protokollaa. Hintaahan tuolla kyllä tulee, mutta aika helppo vaihtoehto.

Jos tuollaisen pistäisi, niin sen voisi kytkeä suoraan ohjaamaan myös lisäsuuttimia (508:ssa on 8 suutinlähtöä) ja pääsisin eroon tuosta karmean epätarkoilla säädöillä olevasta proboostin ekan geniksen lisäruiskuohjaimesta.
Laajakaistalamdakin on valmiina ja voisin alkaa käyttämään lambdakorjausta ajossa.

Mitä mieltä?
Toinen vaihtoehto sitten gen2 sähköt, mutta se ei poista lisäjäähdytyksen tarvetta.

https://www.protoparts.fi/product/39/infinity-506-ecu
https://www.protoparts.fi/product....30-3550
https://www.protoparts.fi/product/154/aem-flex-fuel-sensor-kit

Ylös