Kirjoittaja PetriK » 25 Loka 2008, 15:16
Eli nyt kun varsinainen ecu pystytään säätämään ja vapauttamaan powercommander löytyy sille kuitenkin mm. turbopyörissä helppo uusiokäyttö - ns. lisäruiskun ohjaus.
Eli jenkeissä varsinkin on ollut kovin suosittua pyörässä on isommat suuttimet ja kaksi powercommanderia. Toinen on kytketty normaalisti (kun ecua ei vielä osattu säätää), mutta toiseen on kytketty TPS anturin sijaan paineanturi. Nyt kun oman boxin saa säädettyä niin tuosta toisesta voimakomentajasta voi luopua ja käyttää sitä vain lisäruiskun ohjaukseen.
Käsittääkseni tämä kytkentä toimii myös lisäruiskun kanssa niin että powercommander johdotetaan oman ruiskun rinnalle ja sen ulostulo menee lisäsuuttimille.
Jos ja kun joku kiinnostuu niin puhutaan sitten tarkemmin kytkentäkaaviosta ja liittimien johdotuksen muuttamisesta.
ps. Tavoite on kyllä myös lisärikastuksen rakentaminen bussin omaankin ecuun, mutta se vaatii isommat suuttimet heti alusta alkaen joten niille joilla on lisäruiskun ohjaukseen tarvetta tämä yllä kuvattu menetelmä toimii varmaan kaikista helpoimmin.
[color=#000000]Eli nyt kun varsinainen ecu pystytään säätämään ja vapauttamaan powercommander löytyy sille kuitenkin mm. turbopyörissä helppo uusiokäyttö - ns. lisäruiskun ohjaus.
Eli jenkeissä varsinkin on ollut kovin suosittua pyörässä on isommat suuttimet ja kaksi powercommanderia. Toinen on kytketty normaalisti (kun ecua ei vielä osattu säätää), mutta toiseen on kytketty TPS anturin sijaan paineanturi. Nyt kun oman boxin saa säädettyä niin tuosta toisesta voimakomentajasta voi luopua ja käyttää sitä vain lisäruiskun ohjaukseen.
Käsittääkseni tämä kytkentä toimii myös lisäruiskun kanssa niin että powercommander johdotetaan oman ruiskun rinnalle ja sen ulostulo menee lisäsuuttimille.
Jos ja kun joku kiinnostuu niin puhutaan sitten tarkemmin kytkentäkaaviosta ja liittimien johdotuksen muuttamisesta.
ps. Tavoite on kyllä myös lisärikastuksen rakentaminen bussin omaankin ecuun, mutta se vaatii isommat suuttimet heti alusta alkaen joten niille joilla on lisäruiskun ohjaukseen tarvetta tämä yllä kuvattu menetelmä toimii varmaan kaikista helpoimmin.[/color]