Kirjoittaja 65-1193743727 » 31 Loka 2007, 21:17
Jos nyt oikein tulkkaan skoopin kuvaa, niin rippeli on luokkaa 50mV. Ei tunnu vielä missään ainakaan 12V puolella, eikä varmaan 5V puolellakaan. Tuon verran rippeliä saa aikaan helposti vaikka skoopin maadoituksen lenkeillä, eli välttämättä todellisuus ei ole noinkaan paha. Tätä voi testata mittaamalla ECU:n maata samoilla skoopin asetuksilla. Jos silloinkin näkyy samanlaista rippeliä, niin kyseessä on pääosin häiriö mittauksessa.
Digitaalipuolella saa olla jopa satojen millivolttien rippeliä 5V käyttöjännitteessä ilman mitään haittaa, näin karkeasti yleistäen.
[color=#000000]Jos nyt oikein tulkkaan skoopin kuvaa, niin rippeli on luokkaa 50mV. Ei tunnu vielä missään ainakaan 12V puolella, eikä varmaan 5V puolellakaan. Tuon verran rippeliä saa aikaan helposti vaikka skoopin maadoituksen lenkeillä, eli välttämättä todellisuus ei ole noinkaan paha. Tätä voi testata mittaamalla ECU:n maata samoilla skoopin asetuksilla. Jos silloinkin näkyy samanlaista rippeliä, niin kyseessä on pääosin häiriö mittauksessa.
Digitaalipuolella saa olla jopa satojen millivolttien rippeliä 5V käyttöjännitteessä ilman mitään haittaa, näin karkeasti yleistäen.[/color]