Kirjoittaja Hande » 09 Huhti 2013, 20:59
Parikymmentä vuotta on tullut pyöräiltyä ja viitisentoista niistä vaivihkaa haaveiltua vakionopeussäätimestä. On kokeiltu "kaasukäden apupoikaa", kuminauha- ja o-rengasvirityksiä sekä gen1:n käsikaasucruise. Nyt tälle keväälle iskeneen pyöräkuumeen päätin selättää hommaamalla tuohon nykyiseen pyörään ihan oikean cruisen. Tilasin saksanmaalta 160¤:n hintaan Waeco MagicSpeed MS-50 vakionopeussäätimen, jonka pimeinä talvi-iltoina nakertelin paikalleen tuohon uutena hankkimaani K8:iin. Potkua projektiin sain selailemalla hayabusa.org:ia, jossa parikin kaveria oli kuvaillut vastaavanlaisten härpäkkeiden asennusta. Paketin toimitussisältö oli varsin kattava; sen lisäksi hommasin ainoastaan pari relettä, takaiskuventtiilin ja 50mm viemärijatkomuhvin josta päätytulpilla ja Scottoilerin varanipoilla kasasin "alipaineakun" varmistamaan alipaineen riittävyyden. Tänään oli sitten jo pakko päästä kokeilemaan, että miten se aparaatti mahtaa toimia (siis jos yleensäkkään toimii). Paketissa oli suomenkieliset ohjeet joissa opastettiin laitteen koeajossa tehtävät säädöt ja yhden piuhanpätkäisyn ja katkaisijan naksautuksen jälkeen laite alkoi pelaamaan niin kuin pitääkin. Jännitin vähän sitä miten tällainen alipainetoiminen säädin reagoi nopeudenmuutoksiin ja pitääkö se nopeuden kuinka tasaisena - pikalenkin perusteella tuntuisi toimivan esimerkillisen hyvin.
Tuossa linkki hayabusa.orgiin, jossa vastaavanlaisen hässäkän asennus varsin perusteellisesti kuvattuna:
http://www.hayabusa.org/forum....ol.html
:fing
[color=#000000]Parikymmentä vuotta on tullut pyöräiltyä ja viitisentoista niistä vaivihkaa haaveiltua vakionopeussäätimestä. On kokeiltu "kaasukäden apupoikaa", kuminauha- ja o-rengasvirityksiä sekä gen1:n käsikaasucruise. Nyt tälle keväälle iskeneen pyöräkuumeen päätin selättää hommaamalla tuohon nykyiseen pyörään ihan oikean cruisen. Tilasin saksanmaalta 160¤:n hintaan Waeco MagicSpeed MS-50 vakionopeussäätimen, jonka pimeinä talvi-iltoina nakertelin paikalleen tuohon uutena hankkimaani K8:iin. Potkua projektiin sain selailemalla hayabusa.org:ia, jossa parikin kaveria oli kuvaillut vastaavanlaisten härpäkkeiden asennusta. Paketin toimitussisältö oli varsin kattava; sen lisäksi hommasin ainoastaan pari relettä, takaiskuventtiilin ja 50mm viemärijatkomuhvin josta päätytulpilla ja Scottoilerin varanipoilla kasasin "alipaineakun" varmistamaan alipaineen riittävyyden. Tänään oli sitten jo pakko päästä kokeilemaan, että miten se aparaatti mahtaa toimia (siis jos yleensäkkään toimii). Paketissa oli suomenkieliset ohjeet joissa opastettiin laitteen koeajossa tehtävät säädöt ja yhden piuhanpätkäisyn ja katkaisijan naksautuksen jälkeen laite alkoi pelaamaan niin kuin pitääkin. Jännitin vähän sitä miten tällainen alipainetoiminen säädin reagoi nopeudenmuutoksiin ja pitääkö se nopeuden kuinka tasaisena - pikalenkin perusteella tuntuisi toimivan esimerkillisen hyvin.
Tuossa linkki hayabusa.orgiin, jossa vastaavanlaisen hässäkän asennus varsin perusteellisesti kuvattuna:
[url=http://www.hayabusa.org/forum/content/12-electronic-cruise-control.html]http://www.hayabusa.org/forum....ol.html[/url]
:fing[/color]