100 oktaanista - Utelias

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: 100 oktaanista - Utelias

Kirjoittaja Lizard » 17 Syys 2006, 21:27

Nimittäin joskus aikoinaan kun commanderia penkitettiin ja säädettiin niin Bikefoxilla kehoittelivat vaihtamaan 98:iin.

Kirjoittaja 104-1116977274 » 17 Syys 2006, 18:12

Eköstä se mene vähän niin, että mitä suurempi oktaani, ni sitä huonommin leimahtaa. Eli voidaan käyttää suuremmissa lämpötiloissa ja puristuksissa ilman että bensa palaa ennen kuin sen pitäisi.
Eli jos 95 toimii hyvin, ni ei tolla 100 oktaanisella saada ku tehon menetyksiä korkeintaan.
Korjatkaa jos meni mettään?

Kirjoittaja Lizard » 17 Syys 2006, 13:04

Jep ei ollu viritys mielessä, lähinnä tuli mieleen että kun jotain tehdään moottorille käsittääkseni suositellaan oktaanin nostoa. Vahvistelin käsityksiäni.

Kirjoittaja Kujo » 17 Syys 2006, 12:24

Noo, voit käyttää enemmän ahtoja tai hiukan korkeampaa puristusta, nakutusvaara pienenee. Ei bensalla ainakaan mitään merkittävää viritystä saa aikaiseksi. Nittis sitten asia erikseen, mutta eipä se bensaa olekkaan.. :p

Kirjoittaja Lizard » 17 Syys 2006, 11:57

Paikallisella huoltoasemalla (Shell) tuli vastaan mittari jossa oli 100 oktaanista tarjolla 95 ja 98 rinnalla. Mitä käytännön hyötyjä/haittoja olisi tuon käyttämisestä Busassa? Joku varmasti tietää. Eli tällainen tuli täällä rajan tuolla puolen vastaan.

Ylös