Kirjoittaja PetriK » 19 Huhti 2006, 21:59
Tuo pieni nykiminen pintakaasulla 2000-4000rpm alueella on häirinnyt jo jonkin aikaa. Toistaiseksi plussapisteiden ja helpon sijainnin takia olen käyttänyt nesteen 95 oktaanista, mutta tänään kun ajelin käymään -Artsi-n luona niin tuli tankattua Shellillä. Moottori käyntiin ja ajamaan - ja ihme ja kumma - oli
ihan nautittavaa mennä pintakaasulla noin 80km/h vauhtia.
Nykiminen väheni siedettäväksi ...
En ole aiemmin uskonut että bensoissa on eroa, mutta tämä kokemus pisti miettimään että onkohan eri valmistajilla lisäaineissa jotain eroja tai sitten onko vaan niin että on sattunut eri tuotantoerästä shellin ja nesteen bensat. Nesteen asemia olen tänä vuonna käyttänyt muutamaan kertaan sipoosta ja länsivantaalta useamminkin (porintie/myyrmäen liittymä), shelliä vain kerran.
Empiiristä kokemusta on liian vähän jotta asiaa voi arvioida laajemmin, mutta kokemuksiahan voi aina kysyä tai kommentoida ...
Toinen mitä en olisi uskonut on busan herkkyys polttoainelaadulle ja ulkolämpötiloille. Toisaalta ymmärtäähän sen kun korkeaviritteisessä koneessa ei ole esim. polttoaineen lämpötilan tunnistinta ja ECU:n toiminta perustuu MAP:piin (manifold pressure) eika MAF:iin (mass air flow sensoriin) että säädöt ei voi osua kohdalleen joka säällä...
Edited By PetriK on 1145473170
[color=#000000]Tuo pieni nykiminen pintakaasulla 2000-4000rpm alueella on häirinnyt jo jonkin aikaa. Toistaiseksi plussapisteiden ja helpon sijainnin takia olen käyttänyt nesteen 95 oktaanista, mutta tänään kun ajelin käymään -Artsi-n luona niin tuli tankattua Shellillä. Moottori käyntiin ja ajamaan - ja ihme ja kumma - oli
ihan nautittavaa mennä pintakaasulla noin 80km/h vauhtia.
Nykiminen väheni siedettäväksi ...
En ole aiemmin uskonut että bensoissa on eroa, mutta tämä kokemus pisti miettimään että onkohan eri valmistajilla lisäaineissa jotain eroja tai sitten onko vaan niin että on sattunut eri tuotantoerästä shellin ja nesteen bensat. Nesteen asemia olen tänä vuonna käyttänyt muutamaan kertaan sipoosta ja länsivantaalta useamminkin (porintie/myyrmäen liittymä), shelliä vain kerran.
Empiiristä kokemusta on liian vähän jotta asiaa voi arvioida laajemmin, mutta kokemuksiahan voi aina kysyä tai kommentoida ...
Toinen mitä en olisi uskonut on busan herkkyys polttoainelaadulle ja ulkolämpötiloille. Toisaalta ymmärtäähän sen kun korkeaviritteisessä koneessa ei ole esim. polttoaineen lämpötilan tunnistinta ja ECU:n toiminta perustuu MAP:piin (manifold pressure) eika MAF:iin (mass air flow sensoriin) että säädöt ei voi osua kohdalleen joka säällä...[/color]
Edited By PetriK on 1145473170