Kirjoittaja kajbusa » 15 Touko 2012, 11:31
Eipä Busan jousituksiin ole tarvinnut kajota, mutta kelkka puolella näkee talvella jopa painajaisia iskareista.
Ensimmäisenä huoltaisin iskarit, eli oikeanvahvuinen öljy ja oikea määrä ja säädöt vakio asetuksiin
Sitten tielle testaamaan, jos vielä "pomppotta" niin yritä selvittää johtuuko se ettei iskari mene tarpeeksi nopeasti sisään (lyö kynsille) vai tuleeko se liian nopeasti ulos (jousikuormasta) tai jopa molempia.
Ensimmäiseen auttaa sisäänmeno vaimennuksen avaaminen ja toiseen paluuvaimennuksen kiristäminen.
Jousen esijännitystä voi myös testailla, mutta mielestäni se kannattaa antaa alkuun vakiosäädöissä ja puuhastella vain klikkereillä.
[color=#000000]Eipä Busan jousituksiin ole tarvinnut kajota, mutta kelkka puolella näkee talvella jopa painajaisia iskareista.
Ensimmäisenä huoltaisin iskarit, eli oikeanvahvuinen öljy ja oikea määrä ja säädöt vakio asetuksiin
Sitten tielle testaamaan, jos vielä "pomppotta" niin yritä selvittää johtuuko se ettei iskari mene tarpeeksi nopeasti sisään (lyö kynsille) vai tuleeko se liian nopeasti ulos (jousikuormasta) tai jopa molempia.
Ensimmäiseen auttaa sisäänmeno vaimennuksen avaaminen ja toiseen paluuvaimennuksen kiristäminen.
Jousen esijännitystä voi myös testailla, mutta mielestäni se kannattaa antaa alkuun vakiosäädöissä ja puuhastella vain klikkereillä.[/color]