Lämpöä!

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: Lämpöä!

Kirjoittaja 98-1232781416 » 11 Touko 2009, 19:44

kimisti kirjoitti:mikäs kaikki tuota flektin toimintaa oikein ohjaa kun se nyt lähtee pyörimään hiukka viisarin noustua puolenvälin yli ja lämmöt putoaa norm mutta sen jälkeen jos vähän antaa lämmetä rupeaa mittari nousemaan mutta flekti ei enää käynnistykkään.
luulis käynnistyvän uudelleen jäähdyttämään mutta ei.
voiko flekti esim liikaa kuumetessaan jäädä jotenkin lepoon/hyytyä?

ja jos tuo kansitilke menee niin kuinkas se vaikuttaa nesteisiin?
pitäiskös nesteen vajeta jostain päin?

jotain jännää mulla varmaan jossain on,ja kun on pakko ite koittaa räpeltää niin :apua:
Ma en ole mikaan Busaexpertti, mutta rapeltanyt kaikenlaisten vehkeitten kanssa harrastuspohjalta 40 vuotta,mina ainakin vaihtaisin termostaatin ensiksi,vaikkakin se kaynnistaa flektin ensin puolessavalissa ja sitten ei enaa, niin vaikuttaa silta etta jotain vikaa termarissa on.Termostaatithan hajoaa autoistakin milloin mistakin syysta.Ja jos sulla ei nesteet vahene, niin ei silloin mielestani voi olla kansipahvissa vikaa.Lycka till. :pääseinään:

Kirjoittaja kimisti » 11 Touko 2009, 18:49

mikäs kaikki tuota flektin toimintaa oikein ohjaa kun se nyt lähtee pyörimään hiukka viisarin noustua puolenvälin yli ja lämmöt putoaa norm mutta sen jälkeen jos vähän antaa lämmetä rupeaa mittari nousemaan mutta flekti ei enää käynnistykkään.
luulis käynnistyvän uudelleen jäähdyttämään mutta ei.
voiko flekti esim liikaa kuumetessaan jäädä jotenkin lepoon/hyytyä?

ja jos tuo kansitilke menee niin kuinkas se vaikuttaa nesteisiin?
pitäiskös nesteen vajeta jostain päin?

jotain jännää mulla varmaan jossain on,ja kun on pakko ite koittaa räpeltää niin :apua:

Kirjoittaja kimisti » 07 Huhti 2009, 15:45

Kirjoittaja MGa » 07 Huhti 2009, 14:47

Mun mielestä mulla on flekti lähteny vasta ku lämmöt joku 3\4 osaa mittarissa
edit. Service manuaalissa muistaakseni lukee nuo lämpötilat missä termari aukee ja flekti lähtee käyntiin
edit2 Juu eli 105asteessa pitäis lähtee päälle flekti ja 100asteessa sammua




Edited By MGa on 1239110511

Kirjoittaja 77-1235921846 » 07 Huhti 2009, 14:18

Tätä vähän pelkäsinkin täytyy siis alkaa tutkimaan missä vika, kun ei flekti tunnu pyörähtävän, vaikka lämmöt onkin jonkun verran yli puolen välin

Kirjoittaja Martta » 07 Huhti 2009, 14:14

Lämpötilasta en tiedä, mutta noin puolenvälin paikkeilla flekti käynnistyy.



Edited By Martta on 1239102862

Kirjoittaja 77-1235921846 » 07 Huhti 2009, 14:07

Missä lämmöissä flektin pitäis lähtee päälle, ja jos ajatellaan sitä lämpömittaria niin millaisessa lämmöissä kone mahtaa olla, kun lämpömittari on esim puolessa välissä? Pyörä k6

Kirjoittaja Martta » 04 Kesä 2007, 00:03

Viime vuonna mulla oli yosimuran tehoputki. Ja siinä ei ollu ikinä lämpöjen kanssa ongelmia... siis mustapurppurassa K4:ssa.

Tämän vuoden pyörässäni K5 on ollut lämpöongelmia pariin otteeseen tyhjäkäynnillä esim. liikennevaloissa.

Syy löytyi korkanneesta kansitilkkeestä

Kuvassa olevasta tiivisteestä näkee kuinka 1,2,3 sylintereiden kohdalta tiiviste on pettänyt.

Elikkäs tälläinen vaurio aiheuttaa lämmön nousua tyhjäkäynnillä.

Flektin anturin paikka siirrettin ylävesiletkuun, vastakkaiselle puolelle. Näin flekti lähtee käyntiin aikaisemmin ja kone käy viileämpänä.

Pitiks tähän tähän laittaa hymiöitä ???

Kirjoittaja jarim » 03 Kesä 2007, 23:37

miku.i kirjoitti:Voisiko olla mahdollista, että busassa on pikkuisen turhan pieni tuo flekti jäähdyttämään? Ja vaikuttaako tehoputki mitenkään koneen lämpötilaan? ???

1400cc motinkin jäähdyttämiseen ainakin toistaiseksi on riittänyt vallan mainiosti. Ja vaikuttaa se siten että jos ei ole säädetty = on laihalla niin lämpenee enemmän...




Edited By jarim on 1180903068

Kirjoittaja 109-1162235817 » 03 Kesä 2007, 23:22

Voisiko olla mahdollista, että busassa on pikkuisen turhan pieni tuo flekti jäähdyttämään? Ja vaikuttaako tehoputki mitenkään koneen lämpötilaan? ???

Kirjoittaja bussa1985 » 30 Touko 2007, 18:47

mulla -07. samaa vikaa. eli lämpöjä nakkelee aika huimasti korkealla. mutta sanovat että pitäs säätää, ku käypi kuulemma laihalla. Ja jospa sais samalla sieltä alakierroksilta sitä nykimistä pois...:p että silleen

Kirjoittaja akseli » 24 Touko 2007, 11:26

tarkista kuitenkin se ilmaus-termostaatti-syylärin korkki ennenkuin alat purkuhommiin :p

Kirjoittaja 107-1089231881 » 24 Touko 2007, 00:50

Jone kirjoitti:Eikös Busan pitäs aika hyvin tuota lämpöä sietää? Ihmeen paljon noita kansitiiviste vikoja/epäilyjä kuulee. Onko se kuitenkin niin, että heikko ei kestä? ???
Ei oo heikko. Flektin termari viat aiheuttaa ongelmia. niin ja ahdin peleissä liika pakopaine ja bensan puutokset :shocked:
Syitä on monia :smoking:

Kirjoittaja Jone » 23 Touko 2007, 21:48

Eikös Busan pitäs aika hyvin tuota lämpöä sietää? Ihmeen paljon noita kansitiiviste vikoja/epäilyjä kuulee. Onko se kuitenkin niin, että heikko ei kestä? ???

Kirjoittaja Martta » 23 Touko 2007, 19:19

Kyllä me irrotettiin koko motti, kun ei ollut tietoa onko ryhmä terve ???

Sen verran siihen meni aikaa, kun päivällä yhden aikaan alotettiin, niin illalla yhentoista pintaan kone kävi. :pomppu:

Ylös