Kevään eka startti - Fi syttyi

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: Kevään eka startti - Fi syttyi

Kirjoittaja Fastard » 09 Touko 2009, 23:32

Fastard kirjoitti:No niin. Nokkien ajoitus ei sittenkään ollut pielessä. Koodi c92 oli ok, siellä oli piuha poikki. GPS:n tein uudet johdot, sillä tekemäni TRE antoi vastuksesta sekalaista resistanssi lukemaa että siihenkin uudet jutut. Uutta vikakoodia en ole vielä kerennyt saamaan kun hommat vielä levällään.

Hmm...paikallaan olevia tulppia en olekaan testannut vielä...eli tutkiminen jatkuu... :;):

Hieman noloa, mutta ei haittaa. Pari tulppaa epäkunnossa. Nyt kone laulaa tosi nätisti kaikilla neljällä...

Perhana että helpottunut fiilis :D

Tulipa myös ohessa hieman paranneltua sähköjä.

Kiitos Akseli, ksthb sekä Kujo, tälläista tämä mun juttu ikävä kyllä on :1087

Kirjoittaja Fastard » 09 Touko 2009, 21:34

No niin. Nokkien ajoitus ei sittenkään ollut pielessä. Koodi c92 oli ok, siellä oli piuha poikki. GPS:n tein uudet johdot, sillä tekemäni TRE antoi vastuksesta sekalaista resistanssi lukemaa että siihenkin uudet jutut. Uutta vikakoodia en ole vielä kerennyt saamaan kun hommat vielä levällään.

Hmm...paikallaan olevia tulppia en olekaan testannut vielä...eli tutkiminen jatkuu... :;):

Kirjoittaja Fastard » 08 Touko 2009, 23:48

Fastard kirjoitti:
Fastard kirjoitti:Lainaan hieman topiccia kun täälläkin eka startti tänään. Tilanne on vaan se että 2 ja 3 pytty pimeenä. Herjaa c92 eli bensapinnan anturia. Siinä on tuon lukeman edessä viiva yläkulmassa. Tuonhan ei kuitenkaan pitäisi vaikuttaa. Käynnissä ollessa FI palaa kokoajan.

Ehdotuksia otetaan vastaan...

Sen verran kerennyt tutkia että kipinä tulee kaikille tulpille vuoronperään ja suuttimetkin toimivat.

Oisko mahdollista että olisin onnistunut kämmäämään tämänkin nokkien ajoituksen silleen, että käyntihäiriö tulisi sieltä? Näin maalaisjärjellä ajateltuna, eikö silloin kuitenkin jokainen pytty kävisi heikosti? Eli toisin kuin nyt, jolloin 2 ja 3 täysin pimeänä. Jos en nyt ihan väärin muista jälkikäteen, ne nokkien päissä olevat merkkiviivat taitaa olla just päinvastoin kuin esim. huoltokirjassa on merkitty, kun taas ne stanssatut säätömerkit nokkapyörissä on kuten pitääkin alamerkin ollessa kohdillaan.

Eli siinä olisi väärä tahti päällä kun sylinterissä kipinöi....hmmm ??? :wtf:

Itse itseäni huomauttelen että suuttimetkin toimii myös startatessa. Nyrkin sisällä tuntui joka suuttimella selkeä vibraatio naksahduksien seurauksena.

Katselin myös rauhassa venttiilikoneistoa ja jotenkin tuntuu vahvalta että sen kämmin olen onnistunut tekemään useiden double checkienkin jälkeen. Täytyy huomenna katsella lisää....rauhassa...ei hoppu hyväksi.

Pitäishän tuo vekotin tosipuheessa saada toki viivallekin, joten sellaista pientä stressin poikasta pukkaa tulemaan :mosh:

Kiitän kuitenkin äijiä joihin olen ollut yhteydessä...Kyllä tämä tästä vielä iloksi muuttuu :;):

Kirjoittaja Fastard » 07 Touko 2009, 21:24

Fastard kirjoitti:Lainaan hieman topiccia kun täälläkin eka startti tänään. Tilanne on vaan se että 2 ja 3 pytty pimeenä. Herjaa c92 eli bensapinnan anturia. Siinä on tuon lukeman edessä viiva yläkulmassa. Tuonhan ei kuitenkaan pitäisi vaikuttaa. Käynnissä ollessa FI palaa kokoajan.

Ehdotuksia otetaan vastaan...

Sen verran kerennyt tutkia että kipinä tulee kaikille tulpille vuoronperään ja suuttimetkin toimivat.

Oisko mahdollista että olisin onnistunut kämmäämään tämänkin nokkien ajoituksen silleen, että käyntihäiriö tulisi sieltä? Näin maalaisjärjellä ajateltuna, eikö silloin kuitenkin jokainen pytty kävisi heikosti? Eli toisin kuin nyt, jolloin 2 ja 3 täysin pimeänä. Jos en nyt ihan väärin muista jälkikäteen, ne nokkien päissä olevat merkkiviivat taitaa olla just päinvastoin kuin esim. huoltokirjassa on merkitty, kun taas ne stanssatut säätömerkit nokkapyörissä on kuten pitääkin alamerkin ollessa kohdillaan.

Eli siinä olisi väärä tahti päällä kun sylinterissä kipinöi....hmmm ??? :wtf:

Kirjoittaja 83-1175441819 » 30 Huhti 2009, 20:58

aku kirjoitti:VOI PERRRR


Syyllistä vikaan voi katsoa suoraan peilistä.Mietin tossa jo että viittiikö edes "tunnustaa" koko juttua.

Jotenkin pisti tänään silmiin että kommanderilta tuleva maajohto ei taida olla kunnolla kiinni.Akun johtoja kiinnittäessäni k.o johto oli jääny huonosti ja muuta ei sit näköjään tarvittukaan.PetriK:kin oli ekassa viestissään maininnu maadoitushäiriöstä mutta jotenkin en vaan silloin tajunnu johdon olevan huonosti.

No nyt peli käy ja kukkuu taas normaalisti.Eiköhän tästä ny jotain oppia tarttunu mukaan.

Kiitokset kuitenkin kaikille. Vastauksia ongelmiin täältä saa aina sairaan nopeesti :) :bowdown:
Ensin kytkennät?

Kirjoittaja aku » 30 Huhti 2009, 20:48

VOI PERRRR


Syyllistä vikaan voi katsoa suoraan peilistä.Mietin tossa jo että viittiikö edes "tunnustaa" koko juttua.

Jotenkin pisti tänään silmiin että kommanderilta tuleva maajohto ei taida olla kunnolla kiinni.Akun johtoja kiinnittäessäni k.o johto oli jääny huonosti ja muuta ei sit näköjään tarvittukaan.PetriK:kin oli ekassa viestissään maininnu maadoitushäiriöstä mutta jotenkin en vaan silloin tajunnu johdon olevan huonosti.

No nyt peli käy ja kukkuu taas normaalisti.Eiköhän tästä ny jotain oppia tarttunu mukaan.

Kiitokset kuitenkin kaikille. Vastauksia ongelmiin täältä saa aina sairaan nopeesti :) :bowdown:

Kirjoittaja Fastard » 28 Huhti 2009, 19:36

PetriK kirjoitti:
Fastard kirjoitti:Lainaan hieman topiccia kun täälläkin eka startti tänään. Tilanne on vaan se että 2 ja 3 pytty pimeenä. Herjaa c92 eli bensapinnan anturia. Siinä on tuon lukeman edessä viiva yläkulmassa. Tuonhan ei kuitenkaan pitäisi vaikuttaa. Käynnissä ollessa FI palaa kokoajan.

Ehdotuksia otetaan vastaan...


Kakkos ja kolmospytyn poistuminen pelistä saattaa tarkoittaa että niissä pytyissä on puolissa tai injektoreissa vikaa ja kone on ns. limp (kotiinnilkutus) moodissa. Muistakseni manuaalin mukaan, onneksi ei ole ikinä ollut itsellä vastaavaa ongelmaa.

Jos on paljon ongelmia niin ne pitää korjata yksi kerrallaan, eli ensiksi bensapinnan anturi kuntoon. Jos sellaista ei halua pitää niin joku sopiva vastus sen tilalle. Sitten pääsee tutkimaan seuraavaa ongelmaa.
Vastus mulla jo on paikallaan. Pytyt olivat aivan kuivia joten soppaa ei tule..

Täytyy tutkia vielä. Saattaahan tuo olla taas joku simppeli hanskavika.

Kirjoittaja PetriK » 28 Huhti 2009, 16:53

Fastard kirjoitti:Lainaan hieman topiccia kun täälläkin eka startti tänään. Tilanne on vaan se että 2 ja 3 pytty pimeenä. Herjaa c92 eli bensapinnan anturia. Siinä on tuon lukeman edessä viiva yläkulmassa. Tuonhan ei kuitenkaan pitäisi vaikuttaa. Käynnissä ollessa FI palaa kokoajan.

Ehdotuksia otetaan vastaan...


Kakkos ja kolmospytyn poistuminen pelistä saattaa tarkoittaa että niissä pytyissä on puolissa tai injektoreissa vikaa ja kone on ns. limp (kotiinnilkutus) moodissa. Muistakseni manuaalin mukaan, onneksi ei ole ikinä ollut itsellä vastaavaa ongelmaa.

Jos on paljon ongelmia niin ne pitää korjata yksi kerrallaan, eli ensiksi bensapinnan anturi kuntoon. Jos sellaista ei halua pitää niin joku sopiva vastus sen tilalle. Sitten pääsee tutkimaan seuraavaa ongelmaa.




Edited By PetriK on 1240926895

Kirjoittaja Fastard » 28 Huhti 2009, 16:41

Lainaan hieman topiccia kun täälläkin eka startti tänään. Tilanne on vaan se että 2 ja 3 pytty pimeenä. Herjaa c92 eli bensapinnan anturia. Siinä on tuon lukeman edessä viiva yläkulmassa. Tuonhan ei kuitenkaan pitäisi vaikuttaa. Käynnissä ollessa FI palaa kokoajan.

Ehdotuksia otetaan vastaan...

Kirjoittaja jarim » 28 Huhti 2009, 16:10

aku kirjoitti:No nii.Asiat etenee pikkuhiljaa kun vaan joskus ehtis rauhassa talliin. Commanderi on irti mutta mopo ei vieläkään käynnisty.
Edellisiä vikakoodeja ei enää tule mutta tilalle vaihtui c12 eli ckp cencor circuit malfunction.Fi syttyy siis jälkeen muutaman sekunnin starttauksen jälkeen.
Mitähän tää mahtaa olla suomeks ja mistä tätä vyyhtiä kannattais lähtee purkaan?
Jos sinulla on Powercommander IIIr niin siinä on johto myös tuossa kampiakselilta tulevan johdon (sytkänohjaus) välissä. Eli sekin irti siitä välistä niin veikkaanpa että toimii taas.

Kirjoittaja Jaakko » 28 Huhti 2009, 15:29

aku kirjoitti:Edellisiä vikakoodeja ei enää tule mutta tilalle vaihtui c12 eli ckp cencor circuit malfunction.Fi syttyy siis jälkeen muutaman sekunnin starttauksen jälkeen.
Mitähän tää mahtaa olla suomeks ja mistä tätä vyyhtiä kannattais lähtee purkaan?
tuo ckp = kampiakselin sensori.
manuaalissa lukee että sensorilta ei signaalia ecm:lle 2 sekunnin starttauksen jälkeen. tarkista sensorin johdot ja liitokset

Kirjoittaja aku » 28 Huhti 2009, 15:09

No nii.Asiat etenee pikkuhiljaa kun vaan joskus ehtis rauhassa talliin. Commanderi on irti mutta mopo ei vieläkään käynnisty.
Edellisiä vikakoodeja ei enää tule mutta tilalle vaihtui c12 eli ckp cencor circuit malfunction.Fi syttyy siis jälkeen muutaman sekunnin starttauksen jälkeen.
Mitähän tää mahtaa olla suomeks ja mistä tätä vyyhtiä kannattais lähtee purkaan?

Kirjoittaja busajasa » 24 Huhti 2009, 14:32

Zekkaappa noita kuvia tässä commanderin asennus oppaassa. Noiden liittimen suhteen kun palaat alkupisteeseen niin silloin Commari on pois välistä.

Commander doku Fig A ja Fig B oleellisimmat. Fig B näytää miten on kytekettynä kun on Commari välissä ja Fig A sen normaali tehdasasetuksen.

Kirjoittaja snuggles » 24 Huhti 2009, 14:28

Onhan siellä oltava jotkut pyöreät liittimet kiinni. Ota irti ne 2 mitkä tulee commanderilta, eli uros ja naaras liittimet ja kytket pyörän alkuperäiset yhteen, niinko ne on alunperin ollutkin. Mulla oli nuo samat virhekoodit ja sen pyöreän liittimen varmistaminen, irti ja hieroen kunnolla takaisin kiiinni, sekä irti unohtuneen commanderin maattojohdon kytkeminen auttoi ropleemaan. Siis maajohto haaroittuu commanderin johtonipusta sivuun akun seutuvilla.

Kirjoittaja MGa » 24 Huhti 2009, 12:43

En tiedä käsitinkö nyt oikein, mutta kommanderihan tulee nimenomaan noiden pyöreiden liittimien väliin.
Eli alunperin ne pyöreät on kiinni toisissaan, kun PC3 on välistä poissa.

Ylös