Ketjut....

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: Ketjut....

Kirjoittaja Kekee » 18 Kesä 2014, 12:21

Ittekki hoksannu että ehkä hieman liika tihiään menny ketjut vaihtoon. Toinen eturatas menossa eikä ketju ole venyny juurikaan, eli kolmatta pukkaan n.10tkm välein. Kokeillaan. Rasvana vaihteistoöljy pensselillä. Ketjulla ajettu ny 25tkm. Rataa kahesti ja penkkiä kahesti x2 ja lujaa muuten vain. Ketju did zwmx2 tai joku mikäsoli parasta sai tuolta nettikaupasta 2v sitte.

Kirjoittaja Titaani » 18 Kesä 2014, 10:07

Nyt näyttää 10 lenkin mitta ylittäneen max mitan, mitta 323mm ja ei osu enää rattaalle. Vanhat drz2 on nyt vajaa 30tkm ajettu, yli 500 dynovetoo, nopeusajoja, varttia, mutkaa ja tietty tourinkia.
Tukilaakerointi pakassa, kaikenlaisia rattaita ollut käytössä edessä 17-19, takana 36-43.
Rasvana 95% vaihteistoöljyä. Kireys säädön jälkeen niin että päällä istumalla ketju heiluu joku 3-4cm ylös alapuolelta. Ketjulinja tarkasti suorassa.
Jo ehtoopuolen ketju venyi aika nopeaan tässä kesän kynnyksellä etenkin kun väännöllä hieman hapettaa.
Hyvä ketju kestämään, mutta hieman äänekäs kun ei kumirenkuloita. Uusi tulee kyllä kumirenkuloilla.

Kirjoittaja gsxr » 06 Maalis 2014, 01:39

Juurikin tuo Jarimin ilmoittama.

Kirjoittaja jarim » 05 Maalis 2014, 22:29

Kuva

Kirjoittaja snuggles » 05 Maalis 2014, 21:17

Paljonko on maksimivenymä ?

Kirjoittaja gsxr » 05 Maalis 2014, 20:20

Mulla EK ZZZ kestänyt ihan kohtuullisesti, tosin saahan sen tarvittaessa venytettyä jos haluaa. Vielä pystyy muutaman millin pidentyä että on vaihtokunnossa jos vertaa service manualissa kerrottuun maksimi venymään. Tukilaakeri on ja ketjuakin rasvataan aina välillä.

Kirjoittaja jarim » 05 Maalis 2014, 19:55

D.I.D ketjuista en edelleenkään ole löytänyt haukuttavaa kunhan perusasiat on kunnossa. Muun muassa se tukilaakerointi tehokkaammissa sekä säännöllinen rasvaaminen. Tosin ei tuossa mun pyörässä kait tarpeeksi voimaa olekaan. :laugh:

Kirjoittaja 1340R86 » 04 Maalis 2014, 11:40

Kirjoittaja Ginkaze » 03 Maalis 2014, 12:41

Nyt puhut Jonne asiaa.. :mosh:

Kirjoittaja ysi-ärrä » 02 Maalis 2014, 20:02

Joo ja tänään ku hain pyöräni pois Kempeleestä ,niin Teemu tuumas että taitaa olla ketjut menossa ku voouuaavaa ketjut vedättäessä. Tuumasin et johan niillä on ajettu parisataa kilsaa. Ei saatana!Vittu mä myyn koko pyörän vittuun ja ostan vakion ,niin kestää vitjat,prkl!

Kirjoittaja snuggles » 01 Maalis 2014, 22:43

Mitattiin Peten hieman kuluneet Drz2 ketjut, vaatimattomasti 45mm venymää, olishan niillä vielä ajanu..

Kirjoittaja sorjonen » 07 Tammi 2014, 20:50

minulla on viimekesän ollut vakio ketjut 250 heppasessa turbo gen 2:sessa tosin dragracen punaset kumit pakassa muuten vakio pakka,kerran taisin ketjut kiriä,eipä tuo mikään tehohirmu ookkaan:D

Kirjoittaja snuggles » 07 Tammi 2014, 20:00

Ai niin kun tämä oli kakkonen, onhan se hieman fiksumpi vetopakan osalta, mut olikos kellä tietoo kuinka hyvin ketjut kestää isommalla teholla ?

Kuinkas huonot nää Drz2:t on ?
Mittasin omista 10 lenkin välin, 153.2mm, kun toisissa DID:n ketjuissa 152.6mm, kumpikin käytettyjä. Drz2 tuntuu paljon väljemmältä, mut niin kait se pitääkin kun ei oo tivareita.

Kirjoittaja jarim » 06 Tammi 2014, 22:03

Ei taida passata ketjulinjan osalta.

Kirjoittaja ysi-ärrä » 06 Tammi 2014, 17:19

Se olisi kans hyvä tieto, käykö gen2:sen takavanne pakkoineen gen1:seen. Näyttää selekiästi paremmalta tuo kakkosen pakka verrattuna ykköseen. Ja itellä ku tuo ykkösen pakka on "holkitettu" niin sillä patentilla ei ainakaan ketjuja säästellä. Ilmeisesti tää laakerointi on ainoo vaihtoehto ketjun kestävyydelle.

Ylös