Käynnistysongelma

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: Käynnistysongelma

Kirjoittaja Make80 » 23 Heinä 2018, 15:44

Lopulta tämä paljastui akkuviaksi. Pari eri testeriä näytti et akku olisi ok, mutta eipä ollutkaan.
Kokeeksi hommasin bilteman lifepo-akun, ja nyt on lähteny aina kun nappia painaa.

Kirjoittaja Make80 » 14 Kesä 2018, 21:39

Eihän sieltä mitään vikakoodeja löytyny, eiku napista käyntiin. Sen verran sain selville että vaihteita kun veivas sopivasti niin ilmiö toistu. Piti vaan saada vaihde "melkein" ykköselle jolloin teki tuon.

Kirjoittaja juu-zo » 14 Kesä 2018, 07:41

Vikakoodit saa näytölle jumppaamalla vasemmalta puolelta löytyvän nelinapaisen valkoisen "dealer mode"-liittimen kaksi kytkettyä pinniä yhteen.
Minulla on dropboxissa tuo huoltomanuska gen1:seen eli täältä saa senkin ladattua. KLIK!

Tuolla myös vikakoodien selitykset kerrottu.




Edited By juu-zo on 1528951316

Kirjoittaja Make80 » 14 Kesä 2018, 07:05

Pitikin kehua et nyt on toiminu.
Aamulla töihin lähössä ja startti pyöritti iloisesti mut ei käynnisty.
Sitten tulikin mittaristoon check-teksti.
Mikähän piru tota vaivaa?
Pitäsköhän uhkailla vaihtorivistöllä jos auttas :p��sein��n:
Edit:b-pumppu lähti päälle eli voisko tuo nyt olla kampi tai nokka-akselin anturivika?
Miten ne vikakoodit sai näkyviin?




Edited By Make80 on 1528949524

Kirjoittaja jarim » 12 Kesä 2018, 21:53

99-00 on/oli tyhjäkäynnin säätöruuvi tosiaan ulkopuolella, 2001 lähtien se on siinä ruiskurunkojen oikeassa reunassa. Pitkällä meisselillä sitä voi kyllä tankin ja rungon raosta säätää kun tietää mihin tähtää mutta helpoin kun ottaa kuskin jakkaran irti ja tankin ylös. Semmonen messingin värinen ruuvi jota voi sorminkin pyörittää tosiaan siinä oikeassa reunassa.

Kirjoittaja juu-zo » 12 Kesä 2018, 21:39

Make80 kirjoitti:Pääseekö tuon säätämään mitä purkamalla?
Mittarin mukaan tosiaan tyhjäkäynti 850-900.
Matala tyhjäkäynti vois osaltaan olla syy tohon käynnistyvyyteen mutta varmaan tuon starttikin alkaa olla ehtoopuolella.
Joissakin malleissa löytyy ilmeisesti suoraan siitä tankin ja rungon välistä oikealta puolelta käsin pyöriteltävä musta nupikka. Minulla ei sitä ole ja olen tankin kaksi ruuvia aukaissut ja raottanut sen verran että pääsee hyvin siihen tyhjäkäyntiruuviin käsiksi.

Kirjoittaja Make80 » 12 Kesä 2018, 21:24

Pääseekö tuon säätämään mitä purkamalla?
Mittarin mukaan tosiaan tyhjäkäynti 850-900.
Matala tyhjäkäynti vois osaltaan olla syy tohon käynnistyvyyteen mutta varmaan tuon starttikin alkaa olla ehtoopuolella.

Kirjoittaja juu-zo » 12 Kesä 2018, 19:14

Aika jännä jos pysyy vielä käynnissä alle tonnin kiekoilla. Oma kyllä sammuu jos alel tonnin tipahtaa tyhjäkäynnillä. Olikohan manuaalissa tyhjäkäynnille annettu 1150rpm. En nyt varmaksi muista. Itse säädellyt tuohon 1200-1300rpm luokkaan.

Kirjoittaja Make80 » 12 Kesä 2018, 18:52

Nyt tuon kanssa on pärjäilly kun muistaa hieman raottaa kaasua kun käynnistää.
Täytynee startti vaihdella talvella jos selviää kesän yli.
Tullut muutaman kerran aika murhaavia katseita kun parkassu vähän kovemmin. Saiskohan tonne kikkailtua jonkun pikku solenoidin joka pukkaisi hieman läppiä raolleen kun painaa starttinappia?
Paljonko näissä muuten kuuluu olla tyhjäkäyntikierrokset lämpimänä? Nyt hieman vajaa tonni.




Edited By Make80 on 1528818843

Kirjoittaja -Ana- » 05 Kesä 2018, 19:53

Mulla sama ongelma K8 60tkm ajetussa, tutkittu ja hutkittu huollossa eikä syytä ole löytynyt.

Vois liittyä virtalukkoon, sillä viimeset 2 kertaa, kun teki tämän tempun, niin oikeni sillä että otti avaimen pois ja laittoi kunnolla takasin pesään.

Kirjoittaja jarim » 25 Touko 2018, 17:40

Voihan se startti olla väsyny. Minulla on yksi kappale kuollut niin että alkoi haukkaamaan järkyttävät määrät virtaa, toinen kuoli kun irtosi yksi niistä kuoressa sisäpuolella olevista magneeteista ja jäi koko startti jumiin. Nyt on Gen2 starttimoottori paikoillaan, jotenki tuntuu että se pyörisi vilhakkaammin samalla virtamäärällä mitä Gen1 vastaava, tosin mulla on 2kpl akkuja tuossa ettei tuo pyöriminen muutenkaan ongelma ole kun startille menee se 24v...

Kirjoittaja Make80 » 24 Touko 2018, 10:58

Siis pyörittää konetta hetken ihan hienosti mut ei käynnisty ja startin venyessä n.4sekunnin mittaan tulee oire kuin virta loppuisi. Sähköt pysyy päällä.

Kirjoittaja jarim » 24 Touko 2018, 09:47

Nyt ei ihan aukea vielä ylläolevasta kuvauksesta oireet. Siis laitat virrat päälle mutta starttinapista ei tapahdu mitään kun kytkin on pohjassa ja starttinappia painaa? Vai katoaako sähköt starttinappia painettaessa?

Kirjoittaja Make80 » 23 Touko 2018, 16:35

Mikähän tota vaivaa kun satunnaiseti starttaa muttei käynnisty. Samalla oirehtii kuin olisi virta loppu. Hetken päästä lähtee normaalisti. Yleensä tekee tämän tankilla käydessä kun kone on lämmin.
Akku on uusittu eikä ollu mitään vaikutusta. Voisko startti hajota noin?

Edit: kyseinen laite vm.-05 ja ajettu 98tkm




Edited By Make80 on 1527085778

Ylös